Ford Mondeo, »svetovljan« kot so ga poimenovali nekateri, je naprodaj od leta 1993 in so ga prodali v 4,5 milijona primerkih. Četrta generacija Mondea, vsaj v Evropo, zamuja vsaj dve leti, če ne tri, priznavajo sami. A v isti sapi zatrjujejo, da je zato še boljši in bolj izpopolnjen. No, sedaj je kljub vsemu končno tukaj.

»Novi Mondeo je tehnološko najnaprednejši Fordov model, kar jih je bilo kdaj na voljo v Evropi,« pravi Ulrich Koesters, direktor linije modelov pri Fordu Evropa. »Funkcije, kot je preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev zagotavljajo dodatno varnost za voznike in pešce, še posebej v mestnem vrvežu.«

Tehnologija, ki je prvič na voljo v novem Fordu Mondeu, lahko zmanjša resnost nezgode, v kateri so udeleženi pešci, ali vozniku pomaga, da se trčenju povsem izogne. Sistem z radarjem in kamero pri zaznavanju upošteva podatkovno zbirko z ‘oblikami pešcev’, da tako osebe loči od drugih predmetov ob robu cestišča


Ampak zaznavanje pešcev je le ena v paleti novih funkcij in izboljšav v novem Mondeu, ki jih je predstavil Ford. Sistem je del ‘paketa’ za pomoč pri preprečevanju trčenja, ki uvaja tudi aktivno zaviranje. Neodvisno samodejno zaviranje pomaga preprečiti nalet v drugo vozilo, deluje pa vse do najvišje hitrosti vozila. Mondeo ima na primer tudi prilagodljive, aktivne LED žaromete, napihljive zadnje varnostne pasove, sistem za samodejno parkiranje, tako bočno kot vzvratno, in tudi funkcijo »odparkiranja«… Radarska tehnologija omogoča opozorilo na oddaljenost in tehnologijo prilagodljivega tempomata. Naprej usmerjena kamera podpira pomoč pri ohranjanju voznega pasu, ki v primeru zaznanega nenamernega zavijanja z navorom volana avtomobil usmeri nazaj v ustrezni vozni pas, in prepoznavanje prometnih znakov, ki voznika s pomočjo zaslona med instrumenti obvešča o zadnji zaznani omejitvi hitrosti, njenem preklicu in morebitni prepovedi prehitevanja…

Sistem SYNC druge generacije s podporo Microsoftove tehnologije skrbi za povezljivost in združljivost s sodobnimi elektronskimi sistemi. Vgradili so velik 8-palčni zaslon na dotik, z naprednim glasovnim upravljanjem pa voznik lahko s preprostimi, naravnimi glasovnimi ukazi upravlja telefon, sistem za razvedrilo, klimatsko napravo in navigacijski sistem.

IMG_2528


Pri gradnji so uporabili tako nove tehnike (lasersko varjenje, hidroformiranje) kot nove, lažje materiale (magnezij, aluminij…). Uporabili so tudi precej recikliranih materialov – polnilo prednjega odbijača je na primer iz recikliranih plastenk. Dodatno so izboljšali izolacijske postopke ter s tem zmanjšali hrup v notranjosti. Vrhunsko so obdelali tudi podvozje ter s tem dosegli odlične vozne lastnosti ter vodljivost.

Motorno paleto na začetku sestavljajo 1,5- ter 2,0-litrska bencinska EcoBoost motorja. Prvi  z močjo 118 kW (160 KM), drugi pa s 149 oziroma 177 kW (203/240 KM). Sredi leta prihaja tudi najmanjši, 1-litrski bencinski trivaljnik z močjo 92 kW (125 KM). Dizelsko ponudbo predstavlja dvolitrski TDCi, ki nastopa z močmi 110 ali 132 kW (150/180 KM). V drugi polovici leta ga bo dopolnili še motor 2.0 TDCi z dvojnim turbo-polnilnikom ter močjo 155 kW (210 KM) in bo nekakšno nadomestilo za 2,2-litrski TDCi, ki se poslavlja. Menjalniki so vsi šeststopenjski, tako ročni, klasični samodejni ali Powershift.

Na voljo so 4- in 5-vratna različica ter karavan. V  4,87 m dolg avtomobil je možno spraviti od osnovnih 540 do 1435 litrov prtljage. Osnovni štirivratni Mondeo z opremo Trend bo na voljo za 21.170 evrov. (klik za CENIK). Predvidevajo, da bo 200 letošnjih avtomobilov na slovenskih cestah večinoma karavanov (65%) in z boljšim paketom opreme Titanium (70%) ter večina dizlov. V drugi polovici leta bodo na naš trg pripeljali še Hibrid z 2.0 bencinskim motorjem, ki deluje na Atkinsonov cikel, ter 4×4 pogon, ki bo na voljo z 2.0 TDCi motorji.