Audi

Eden od bolj zanimivih konceptov na avto salonu je nedvomno tale Audijev Prologue Avant Concept, ki je v bistvu vpogled v prihodnost njihov modelov. Prikazuje nov oblikovalski jezik, ki bo osnova prihodnjih generacij modelov A6, A7 in A8. Tudi v notranjosti napoveduje bodoči izgled najdražjih modelov te premijske znamke. Pod pokrovom je enak hibridni sistem, ki je bil razvit za Q7 e-tron Quattro.

Novi R8 tekmece, ki jih je veliko, napada z dizajnom in napredno tehniko. Pri Audiju so športnika v celoti zasnovali na sveže, zato se od njega veliko pričakuje. Audi R8 je izdelan iz aluminija in karbonskih vlaken s čemer je tehnološko podoben Huracanu. Za pogon skrbi 5,2-litrski V10 s 448 kW, kar je 610 ‘konjev’ oziroma v šibkejši različici 397 kW (540 ‘konji’).


Malce manj brutalen je večnamenski Audi RS3, ki ga poganja 2,5-litrski turbobencinski petvaljnik. Le ta od sebe da kar 270 kW oz. 367 ‘konjev’ moči in 465 Nm navora. S tem je novi turbobencinski petvaljnik tudi uradno najmočnejši serijski agregat s petimi valji v zgodovini znamke.

DSC_0130

Bentley


EXP 10 speed 6 je koncept, ki so ga odkrili pri Bentleyju. S prikazom koncepta so poskrbeli za kar veliko presenečenje, saj nismo vedeli, da v rokavu skrivajo hibrida v kombinaciji s šestvaljnim bencinskim motorjem.

DSC_0650

Bugatti

Na ženevskem avtosalonu so predstavili čisto zadnjega izdelanega Veyrona, ki nosi zaporedno številko 450. Primerno so ga poimenovali Grand Sport Vitesse La Finale. Mehanično se od ostalih Grand Sport Vitesse ne razlikuje, kar pomeni, da v sebi še vedno vozi 16-valjni motor, ki proizvede 883 kilovatov oz. 1.184 ‘konjev’, do stotice pa potrebuje le dve sekundi in pol. Vendar Bugatti ni rekel zadnje, saj pripravlja naslednika.

DSC_0164

Porsche

Porsche je v Ženevo pripeljali dva rekorderja severnega kroga Nürburgringa, Cayman GT4 in 911 GT3 RS. Cayman, ki je krog prevozil v sedmih minutah in 40 sekundah, zahvaljujoč pretežno svojemu 3,8-litrskemu, sredinsko nameščenemu motorju z 283 kilovati največje moči (385 ‘konj’), delno pa tudi za 3 centimetre znižanemu podvozju in aerodinamiki, ki ustvarja tlak na obeh oseh.

Drugi je 911 GT3 RS, ki je isti krog zmogel v sedmih minutah in 20 sekundah, kar je celo za 9 sekund manj, kot je zmogel Carrera GT! Motor je še vedno sesalen 6-valjnik s 368 kilovati (500 ‘konj’), karoserija pa je olajšana z uporabo magnezija in z ogljikovimi vlakni ojačane plastike.

Ker porsche 911 GT3 nikakor ni dovolj strupen, so seveda morali naredit še varianto RS s čisto novim šestvaljnikom. S štirimi litri prostornine proizvede nekaj več moči, še bolj pomembno, precej kilogramov lažji je kot prej, skupno namreč tehta 1.420 kilogramov, kar je 10 manj kot varianta brez črk RS.

gt3 rs

Seat

Pri Seatu niso imuni na očitne potrebe trga, zato sam predstavili konceptnega križanca, model 20v20; 20 pomeni leto, na katerega ciljajo za splovitev, torej 2020, v pa ‘vision’, torej vizijo. Vozilu dolgemu 4,66 metra prepisujejo 600-litrski prtljažnik, funkcijo, s pomočjo katere najdete avtomobil, virtualne merilnike, sodobne varnostne asistenčne sisteme, bencinske motorje z močmi do 220 kilovatov (300 ‘konj’) in dizelske do 176 kilovatov (240 ‘konj’) plus priključni hibrid, menjalnik DSG in štirikolesen pogon.

Novinec Seat Leon Cupra v obliki različice ST bo na trg prinesel vse karakteristike odličnega petvratnega Leona, samo z dodatno praktičnostjo. Največja razlika med dvema je kajpak v zadnjici, v katero natlačimo kar za 587 litrov prtljage. Če podremo zadnjo vrsto sedežev, pa se največja prostornina poveča kar na 1470 litrov. Pogonski agregat je nespremenjen, torej štirivaljni dvolitrski bencinski TSI s turbopolnilnikom, ki proizvede 206 kilovatov oz. 280 ‘konjev’. Motor lahko ob nakupu spojite bodisi s šeststopenjskim ročnim ali pa s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. S prvim naj bi povprečna poraba znašala samo 6,7 litra, s samodejnim pa 6,6 litra na 100 prevoženih kilometrov.

DSC_0090

Škoda

Največja novost pri čehih je novi Superb, ki bo imel pod pokrovom motorja samo štirivaljne motorje, kar pomeni, da se bo 3,6-litrski bencinski šestvaljnik poslovil z vrha ponudbe. Kljub temu bodo dizelski agregati ponujali od 110 kW (150 KM) do 140 kW (190 KM) moči, bencinski celo od 90 kW (122 KM) do 206 kW (280 KM). Oblikovno Superb izvira iz lanske študije Vision C in tako napada višji premijski razred avtomobilov. Tako kot ostali modeli znamke Vokswagen, bo tudi Superb ponujal vrsto naprednih tehnologij in asistenčnih pomaga. V Sloveniji ga pričakujemo v drugi polovici leta.

Škoda je predstavila še Octavio vRS s kar 230 ‘konji’ (169 kW), ki z mesta do 100 km/h potrebuje 6,7 sekunde. Potrdili so še, da bodo naredili dizelsko različico, ki bo najverjetneje uporabljala enak 2,0-litrski dizelski motor, kot ga uporablja golf GTD, ki proizvede 135 kW (184 KM).

DSC_0217

Volkswagen

Novi Touran napoveduje sedanjost. Je prvi koncernski enoprostornik na platformi MQB in ima v primerjavi s prejšnjim medosne razdalje za 113 milimetrov več, s tem pa tudi 48 litrov več prtljažnega prostora v 5-sedežni izvedbi. Pravijo, da ima kot 5-sedežnik največji prtljažnik med tekmeci, opozarjajo pa na novi sistem zlaganja sedežev. Čeprav je zrasel, je za 62 kilogramov lažji, motorji pa so za 19 odstotkov bolj ekonomični kot doslej. S prodajo novega Tourana bodo pričeli septembra.

Zaenkrat mu pravijo Sport Coupe Concept GTE. Čeprav, preden pride na ceste, bo nedvomno čisto drugačen, kar bo baje šele leta 2017. Zagotovo najbolj izstopajoč element pa je to, da so motorna maska in žarometa zdaj iz enega kosa – ne sicer tehnično, temveč zgolj oblikovno. Ne ravno značilno za VW je tudi to, da so zadaj peta vrata, ki pokrivajo 480-litrski prtljažnik. Sicer pa je tale koncept s 4,87 metra dolžine postavljen med današnja CC in Phaeton, medosna razdalja 2,84 metra pa zagotavlja veliko notranje dolžine. Kot lahko razberemo iz dodatne oznake GTE je ta koncept hibridno gnan in sicer je sistemskih 280 kilovatov (380 ‘konj’) rezultat dela enega TSI in dveh elektromotorjev. Priključni hibrid s 4-kolesnim pogonom omogoča ‘najmanj’ 50 kilometrov električnega dometa, z vsemi konji pa potrebuje z mesta do 100 le 5 sekund.

Robustni Passat Alltrack pa ima za razliko veliko zaščitne plastike, ki zaščiti karoserijo na kakšnih brezpotjih, kamor se bodo lastniki zaradi stalnega štirikolesnega pogona 4motion gotovo tudi odpravili. Logično, saj je Passat Alltrack od klasičnega brata od tal oddaljen še dodatnih 27,5 milimetra, zaradi česar se bo lažje zapeljal čez manjšo skalo. Prilagojena sta tudi oba odbijača, že vstopni model pa se bo lahko pohvalil s 17-palčnimi platišči. V notranjosti ni večjih presenečenj in je v primerjavi s klasičnim Passatom samo nekaj več dodatkov iz nerjavečega jekla.

Dizel in športen ponavadi nista besedi, ki se pojavita skupaj v povedi. No, pri Volkwagnu pa jih znajo združiti. Po brutalnem karavanu Golf R Variant je napočil čas, da predstavijo še karavanskega ‘dirkača’ s pogonom na nafto, torejgolfa GTD z nahrbtnikom. 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, 135 kW  184 ‘konjev’, 380 Nm navora in slabih 8 sekund do sto kilometrov na uro pričajo o zanimivem družinskem avtu.

DSC_0190