ZOE, Twizy, Kangoo Z.E.

Pri Renaultu so prepričani, da je sedaj ravno pravi čas za predstavitev njihove flote električnih avtomobilov. To je namreč tista neskončna dilema, ki jo mnogi premlevajo že precej časa. Kdaj se bomo končno že vozili na elektriko!?

Doba električnih avtomobilov se sicer počasi a nezadržno približuje. Tudi v naše kraje. Poraja se sicer še precej vprašanj. Na primer kako bo s polnilno infrastrukturo ali kdaj se bo povečala zmogljivost baterij in s tem domet… Ampak tako kot se je bilo treba navaditi na bencin kot pogonsko gorivo, se bo treba navaditi tudi na elektriko. In ko bomo sprejeli določene zakonitosti, bo vse skupaj precej bolj samoumevno.

Število polnilnih postaj se bo do konca leta povečalo, zatrjujejo. Samo slovenski avtocestni križ naj bi jih dobil šestindvajset. Nekako naj bi uredili tudi standarde polnjenja in pri Renaultu želijo biti del tega projekta. Tudi zmogljivosti baterij naj bi se v nekaj letih povečale. Za to bo imel velike zasluge slovenski Kemijski inštitut pod vodstvom doktorja Dominka. Litij-žveplove baterije so tako rekoč že razvite. Njihove dobre lastnosti so dvakrat večja kapaciteta (torej tudi doseg), bistveno manjša masa, žveplo kot glavni element pa je kot industrijski odpadek tudi bistveno cenejši – torej tudi cenejše baterije! Čaka jih le še odprava drobnih pomanjkljivosti in industrijska proizvodnja. Kar bi se lahko zgodilo v  treh do štirih letih… Če bodo naftni lobiji, ki kot lastniki budno bdijo nad dogajanji, to dovolili! Tudi tukaj seveda ne moremo mimo »politike«. In tudi tokrat se je zapletlo ravno pri politiki cen. Država namreč še vedno odlaša z odločitvijo o letošnji subvenciji Eko sklada! Avtomobili bi tako lahko bili na prodaj po bistveno ugodnejših cenah kot sicer. Osnovni ZOE bi s subvencijo 5000 evrov stal 15.490 evrov, osnovni Twizy (-2000) 4.490 evrov, osnovni Kangoo (-3000) pa 12.055 evrov, slednji brez DDV. Začetek prodaje teh vozil je torej v veliki meri odvisen od politike. Tudi zato na slikah lahko vidite avtomobile s poljskimi, italijanskimi in avstrijskimi registrskimi tablicami. Te države subvencijo namreč (že) pridno podpirajo!

IMG_2891

Električni avtomobili so torej tu, le še vprašanje časa je kdaj jih bomo začeli pogosteje videvati na naših cestah. O prodajnih številkah sicer ne govorijo, govorijo pa o poslovnem modelu prodaje. Ta je namreč malce specifična, saj v bistvu kupimo samo avtomobil, baterija pa je v najemu. Najem baterije je mesečni strošek in se giblje od 30 do 80 evrov (v primeru da na prevozite več kot 12.500 km). Baterija je namreč ena dražjih (trenutno) komponent avtomobila in je najbolj podvržena iztrošenju. S tem pridobite neomejeno garancijo s 24- urno asistenco. Ko kapacitete pade pod 75% jo zamenjajo in poskrbijo za varno reciklažo. Z zamenjavo pa dobite tudi novo, najnovejšo (boljšo!) tehnologijo. Kar je tudi precejšnja prednost.

Pri Renaultu so se odločili hkrati ponuditi kar tri svoje električne avtomobile. Twizy kot mestno vozilo,  ZOE  za primestno ali celo medregijsko vožnjo in Kangoo kot lahko gospodarsko vozilo.

ZOE je paradni konj trojice. Predvsem zaradi oblike in dosega. Že v samem začetku je bil konstruiran kot električno vozilo, čeprav je podoben Cliu. Tudi z dolžino malo čez 4 metre. Ponuja pa 10 % večji prtljažni prostor (338 litrov) kot Clio. Baterijski sklop je vgrajen v dno vozila, ki je popolnoma ravno in zaprto. Tudi zaradi tega ZOE tehta malce pod 1500 kg, kar je za takšno vozilo kar precej. Poganja ga elektromotor z močjo 65 kW in navorom 220Nm. 400-voltna beterija ima zmogljivost 22 kWh in s tem ZOE lahko prevozi do 210 km, kot pravi homologacija. Realni doseg je sicer 100 do 150 km. Kar je v veliki meri odvisno tudi od razmer in načina vožnje. Eco gumb namreč lahko za 10 odstotkov zmanjša moč porabnikov (motor, klima…), pri zaviranju se energija shranjuje, pripomorejo pa tudi gume z manjšim kotalnim uporom (Michelin E-V). Tudi predogrevanje, denimo med polnjenjem pozimi, ima velik učinek. Načinov polnjenja baterije je več, kar je odvisno od priključne moči. Polnjenje s 2,9 kW traja 10 ur, s 3,7 do 7,4 kW traja 4 do 9 ur, polnjenje na močnejšem sistemu (22 kW) traja kako uro, z močjo 43 kW pa ga do 80% napolnimo v pol ure.

zoe IMG_3004

Kangoo Z.E. (zero emision- ničelni izpust) spada med predstavnike gospodarskih vozil. Petino naj bi jih prodali posameznikom (podjetnikom), veliko večino pa večjim sistemom (flote) kot je na primer pošta. Na voljo je v treh karoserijskih različicah, zastekljeni ali ne, ter podaljšani. Nosilnost je obdržal enako kot običajni Kangoo (650 kg), tovornega prostora pa je od 3 do 4,6 kubičnega metra. Poganja ga enak motor kot ZOE, tokrat z močjo 44 kW in navorom 226 Nm. Doseg po homologaciji je 170 km, v realnosti pa od 80 do 125 km. Polnjenje traja 12 ur pri 2,2 do 2,9 kW, pri moči polnjenja 3,7 kW pa 8 ur. Pri tem je treba poudariti, da je tako kot pri ZOE dobro nabaviti še stenski priključek (t.i. Wallbox) in primerno urediti napeljavo, ki omogoča polnjenje z večjimi močmi.

kangoo IMG_2963

Twizy je posebnež, ki nekoliko odstopa od koncepta osebnega avtomobila. Je v bistvu nekakšen štirikolesnik (ATV). Mešanica med malim avtomobilom in skuterjem. Namenjen je predvsem vožnjam v mestih (doseg do 80 km). Nastopa v dveh različicah, sicer z enakim motorjem (mimogrede: izdelujejo ga v slovenski Lektriki), a z dvema močema. Prvi, Twizy 45 je registriran kot lahki štirikolesnik, ne presega moči 4 kW in hitrosti 45 km/h. Lahko ga vozi že 15-letnik z izpitom kategorije AM. Drugi, Twizy 80 z močjo 13 kW pa je že bistveno hitrejši in je vozen s kategorijo B. Doseg je 100 km (realno 50 do 80),  polnjenje prek navadne, gospodinjske vtičnice pa traja 3 ure in pol. V primerjavi s skuterjem ima Twizy eno zračno blazino in varnostne pasove, v primerjavi z malim avtomobilom pa je bistveno manjši. Tudi obračalni krog le 6,8 metra je med rekordnimi. Poleg potniške različice za dve osebi, ki sedita ena za drugo obstaja tudi Cargo različica z enim sedežem in 180-litrskim tovornim prostorom.

Električna Renaultova vozila bo mogoče videti in kupiti pri petih pooblaščebnih trgovcih in sicer pri dveh v Ljubljani (Malgaj, Real), v Lescah (ASP), v Celju in v Murski Soboti.