Enoprostorski status. – BMW 218i Active Tourer

Že dolgo ne velja več dejstvo, da bi si avtomobil kupili zgolj z razlogom vožnje od točke A do B. Redka so še vozila, ki bi to tezo zavrgla. Sprva so se mi v mislih odvrtele slike enoprostorcev, vendar tudi ti zdaj prednost dajejo vsem drugim stvarem kot pa prostornosti in uporabnosti.

Največji ponudnik enoprostorcev je znamka Volkswagen, ki se temu trendu upira, vendar je že opaziti kanček terenske športnosti v različicah R-Line in Alltrack. Renaultov Espace je po novem mešanica športnega terenca, Audi zaenkrat še ne izdeluje enoprostorcev, Mercedes pa prisega na B-ja in kombijevski razred V. Očitno so še enopostorci postali neke vrste statusni simbol. Da pa našteti modeli predstavljajo kos denarnega pritoka, so opazili pri družbi BMW in na hitro ‘ukradli’ MINIju podvozje ter motorje skupini PSA.

Predstavljam vam prvega enoprostorca znamke BMW, ki je gnan na sprednji kolesni par in pod pokrovom skriva trivaljni stroj. V teoriji je ekologija pred nami. Veliko potnikov v varčnem avtomobilu. Active Tourer po specifikacijah ni tipični BMW, kar ste verjetno že razbrali iz mnogih objavljenih člankov. Pogled na fotografije pa razkrije, da je oblikovalcem vozila v linije le uspelo vpeljati nekaj hišnih potez. Vsaj tako nakazuje gobček, zadek ter stranska linija z izbočenimi kljukami.

Preostalo je bolj ali manj novo področje oblikovanja.

Tu in tam je bilo možno oblikovanje ‘švinglati’ z večjih terenskih bratov in preostale modelne palete, a končen rezultat je sprejemljiv. Ve se da gre za vozilo znamke BMW in s tem je poanta dosežena. Le občasno kakšen mimoidoči potrebuje dodatno razlago zakaj in kdaj so se pri Bavarcih odločili za avtomobil takšne vrste.


bmw 218i 8

Notranjost je pridobila nekaj svežine in ni sterilno ukrojena po klasičnih beemvejevih načelih. Ekstra je volan, razgibana je sredinska konzola kot tudi armaturna plošča, ampak tehnika je ostala. Za uporabniško izkušnjo skrbi poslovenjen sistem iDrive, ki premore navigacijo, radio, bluetooth, povezovanje z zunanjimi mediji. Aktivno varnost nadzoruje kamera Connected Drive, pasivno pa množica zračnih blazin in ostalih pomagal.

Enoprostorca je poganjal 1,5-litrski trivaljni turbobenciski motor, ki se kar dobro poda družinskemu karakterju vozila. Moči je za vsakodnevna opravila povsem dovolj, le poraba goriva bi lahko bila malenkost nižja. Povprečno doseženih 8 litrov je kar dosti tekočine za takšen motorček. Vožnja z vozilom je zanimiva, predvsem nenavadna za tiste, ki smo navajeni, da se kolesa s propelerskim emblemom vrtijo zadaj.


Vendar voznik kmalu opazi, da MINIjevski geni niso čisto nič napačni za vožnjo. Starejšim parom bo zasnova višjega sedenja in sprednjega pogona celo všeč. Načeloma pa bi Active Tourer lahko imel malenkost manj trše podvozje, saj zna biti vožnja neprijetna na slabem cestišču. Predvidevam, da bi doplačilo za aktivno podvozje odpravilo kanček težavice.

Na splošno je Active Tourer dober avtomobil.

V njem se bo dobro peljalo 5 oseb ali 4 povprečni Evropejci. Za prtljago bo ostalo še nekaj prostora v prtljažniku z dvojim dnom. Seveda je možno zadnjo klop tudi podreti in domov pripeljati večje kose blaga. Testni primerek sicer ni imel doplačljivih električnih prtljažnih vrat, je pa zato svetil z LED lučmi, imel športne sedeže, iDrive sistem, Connected Drive, dvopodročno klimatsko napravo, samozatemnitveno ogledalo in še kakšen bombonček bi se našel.

Kot sem na začetku omenil, je področje oblikovanja enoprostorcev za družbo BMW dokaj novo, zato sem opazil nekaj objektivnih napak. A-stebriček je sila nepregleden, ker je podvojen (slika). Zadeva se izkaže zelo nevarno, saj sem v tednu dni skoraj nabasal 5 kolesarjev in 8 pešcev. Parkirni senzorji so le zadaj, za mastno doplačilo jih verjetno namestijo tudi spredaj. Električna ročna zavora spusti le ko nanjo pritisnemo, vzvratno ogledalo je prenizko nameščeno in ovira pogled v desnem zavoju in zadnja klop je prekratka za udobno sedenje na daljših turah.

Simboli stanejo in tale družinski BMW se tej množici simbolov pridružuje. Testni primerek je stal dobrih 35 tisoč evrov, kar je vse prej kot malo.

 

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1.499 ccm, 100 kW (136 KM) pri 4.500/min, 220 Nm pri 1.250/min. Poraba goriva (EU) 6,1/4,2/4,9 l/100 km. CO2: 115 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/50 R16 (Michelin M+S).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,342 m, širina 1,800 m, višina 1,555 m. Medosna razdalja 2,672 m. Prtljažnik (normno) 468 – 1.510 l. Posoda za gorivo: 51 l. Mase: prazno vozilo 1.395 kg, dovoljena skupna masa 1.910 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 200

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,3

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 7,7

 

Osnovni model (BMW 218i Active Tourer): 26.700 EUR

Testno vozilo (BMW 218i Active Tourer): 35.423 EUR