Eden najpomembnejših Audijevih modelov je dobil naslednika. Od začetka, leta 1972 sicer še pod imenom 80, se je zvrstilo kar devet generacij. Novost prihaja istočasno tako v limuzinski, kot v karavanski izvedbi (kombilimuzine kot običajno ni v ponudbi). In kot ste verjetno že uganili je večini, tudi Slovencem, najbolj pisan na kožo prav slednji – Avant.

Mere so v primerjavi s predhodnikom večje, medtem ko se je masa praznega vozila občutno zmanjšala – za vse do 120 kg, odvisno od izbranega motorja in opreme seveda. Zanimivo je, da je karoserija predvsem iz jekla in ne iz aluminija kot bi morda od Audija pričakovali. Aluminijast je le pokrov prtljažnika pri Avantu.

Z dolžino 4,73 m in medosno razdaljo 2,82 m imata novi Audi A4 in novi Audi A4 Avant suvereno lego na cesti. Izrazito vodoravne linije na sprednjem delu in zadku poudarjajo širino vozila. Pri tem velike gladke površine in poudarjene linije izžarevajo značilno športno eleganco. Enodelni okvir mreže hladilnika je širok in nizek, opcijski LED-žarometi in matrični LED-žarometi (sicer osnovni ksenon+) pa skupaj z dinamičnimi smerniki utelešajo tehnično dovršenost Audijevih vozil. Značilne so bistveno ostrejše linije kot pri predhodniku.


IMG_2026

Nova generacija A4 navdušuje z napredno sintezo dovršene tehnologije in estetike. Prodajni uspešnici znamke se na vseh tehničnih področjih ponašata s pomembnimi novostmi in znova postavljata merila v svojem segmentu. Audi si je kot enega ključnih razvojnih ciljev zastavil znižanje emisij CO2, pri vseh tehnologijah pa je poudarek na doseganju manjšega zračnega upora. Pri Avantu količnik zračnega upora znaša 0,26, pri limuzini pa le 0,23.

Prostornina prtljažnika v novem A4 Avant v osnovi znaša 505 litrov, z zloženimi naslonjali zadnjih sedežev pa je do stopa za 1.510 litrov prostora. Električni prtljažni rolo in električni pogon za pokrov prtljažnika sta serijska. Kot dodatno opremo lahko kupci poleg tega naročijo še senzorsko krmiljenje za odpiranje in zapiranje pokrova prtljažnika.


Pogonskih agregatov je sedem, trije bencinski TFSI (1,4; 2,0) in štirje dizelski TDI (2,0; 3,0). Njihova moč se je občutno povečala in znaša od 110 kW (150 KM) do 200 kW (272 KM). Nova generacija 4-valjnih motorjev TFSI z novim postopkom zgorevanja postavlja nova merila pri porabi, emisijah in zmogljivostih 4-valjnih bencinskih motorjev. Motor 2.0 TFSI ultra z močjo 140 kW (190 KM) ima denimo povsem nov postopek zgorevanja (pri manjših obremenitvah uporablja precej manj goriva), s katerim je izjemno učinkovit.

Kot najzmogljivejša pogonska agregata sta na voljo dva 6-valjna motorja TDI z močjo do 200 kW (272 KM). Prihodnje leto bodo ponudili še različico g-tron (samo v izvedbi Avant-2,0 TFSI/125 kW), ki jo bo poleg bencina lahko poganjal tudi zemeljski plin (CNG).

Pogonski sklop in podvozje sta razvita povsem na novo. 6-stopenjski ročni menjalnik, 7-stopenjski S tronic – sedaj na voljo tudi za izvedbe s pogonom spredaj – in 8-stopenjski Tiptronic imajo novo zasnovo, pri čemer sta avtomatska menjalnika opremljena s funkcijo prostega teka, ki zmanjšuje porabo goriva. Funkcija porazdeljevanja navora po posameznih kolesih dopolnjuje delovanje pogona spredaj in pogona Quattro, za najmočnejši motor TDI pa bo Audi v letu 2016 kot dodatno opremo ponudil še športni diferencial za zadnjo premo.

IMG_2067

Asistenčni in multimedijski sistemi so na ravni luksuznega razreda. Oba modela ponujata vrsto naprednih tehnologij, obenem pa je upravljanje zaradi novih prikazov in koncepta upravljanja sistema MMI še bolj intuitivno. Pri opremi novega A4 se med najnaprednejše tehnične rešitve uvrščajo: Audijev virtualni prikazovalnik, Audijevi matrični LED-žarometi, Audijev vmesnik za pametni telefon, avdiosistem znamke Bang & Olufsen s 3D-zvokom, Audijev predal za telefon z brezžičnim polnjenjem, projicirni zaslon, novi asistenčni sistemi, storitve Audi connect…

Sicer pa so na voljo še številnimi opcijskimi asistenčnimi sistemi, ki postavljata merila v svojem razredu. Z različnimi paketi gredo skupaj tudi različne opcije (osnovni, Parking, City, Tour). Asistenca predvidevanja za učinkovitost pomaga vozniku pri varčevanju z gorivom, Audi active lane assist mu pomaga ohranjati smer na voznem pasu, adaptive cruise control s funkcijo Stop&Go in asistenco za zastoje pa ga razbremeni v gostem prometu. Posebnost asistence za zastoje je njena strategija uravnavanja. Upošteva vrsto parametrov, med drugim tudi mejno črto in spredaj vozečo kolono vozil. Parkirni sistem s krmilno avtomatiko, asistenca za prečni promet zadaj, opozorilni sistem za izstopanje, asistenca za ovire, asistenca za zavijanje levo ter sistemi Audi pre sense so novosti, ki močno pripomorejo k večji varnosti.

Novi A4 se od svojega predhodnika med drugim močno razlikuje po voznih lastnostih. Te so po eni strani športne in zmogljivostno naravnane, po drugi strani pa je poudarek tudi na udobju. Opcijsko je na voljo dinamično krmiljenje, pri katerem se prenos krmilne sile spreminja v odvisnosti od hitrosti vožnje in kota zasuka volana. Poleg tega ponudba dodatne opreme zajema tudi dve izvedbi podvozja z uravnavanjem blaženja: voznik lahko prvič izbira med dvema legama karoserije – športno (20 mm nižje) in udobno. Obe izvedbi podvozja sta na voljo le v kombinaciji s sistemom za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select, ki je od moči 140 kW (190 KM) naprej serijski.

Paketi opreme so: osnovni Basic, Sport, Design in dodatni S-line. Po novem jih je že na daleč možno razlikovati tudi po različnih oblikah mask oziroma odbijačev. Na voljo je tudi individualna opreme pri kateri lahko izbirate denimo med štirimi različnimi volanskimi obroči ali štirimi različnimi prednjimi sedeži. Lahko si omislite merilnike v obliki računalniškega zaslona ali tripodročno klimatsko napravo… Seveda pa kot običajno dodatkov še zdaleč ni konca. Kar je v veliki meri seveda odvisno od globine denarnice. Osnovni (bencinski) A4 na CENIKU je naprodaj za 31.900 evrov (Avant 40.370), dizelski za 35.900 (Avant 38.360), najdražji na ceniku pa je A4 Avant 3,0 TDI Quattro Design za 59.410 evrov. Pri nas naj bi jih prodali  od 400 do 500 letno, od tega kar polovico Avantov!