Različica različic. – Peugeot 308 GT

Vedenje znamk ob lansiranju modela je že povsem rutinsko. Predstavijo nov model, osnoven motor, vstopno opremo, naštejejo še nekaj kombinacij motorjev in menjalnikov, nivojev opreme ter cel kup ponujenih dodatkov za doplačilo.

Ampak to še ni vse. Čez par mesecev pride na tržišče avtomobil z več moči, več luksuza…kmalu za tem še okolju prijazen hibrid ali električna verzija. Enostavno te nič ne more presenetiti.

Tudi pri Peugeotu je bilo pričakovanje že malo klišejsko. Vsi smo vedeli, da model 308 ne bo ponujal zgolj in samo 150 hitrih ‘konjičev’ za športno naravnane stranke. Čeprav zgodovina pravi, da je zadnji Peugeot, ki je na legalna cestišča prinašal poslanstvo relija bil model 306, so bili Francozi sklepčni, da bodo reli-jizem ujeli v novega paradnega konja. Emm, naleteli so na težavo. Serije 300 ne nastopajo več v reliju, saj so mesto dobili manjši avtomobili z manjšimi prostorninami. 208 je sedaj kralj blatnih in prašnih etap.

V kaj usmeriti cestnega dirkača?

peugeot 308 gt 6


Model 308 je že v osnovi zelo zadržanih oblik, kar je nekako nenavadno za francoska vozila. Je brez posebnega šarma, zadek me spominja na neumnega Audija A3. Germanska zadržanost pa je očitno dobro vplivala na kupce, vsaj tako kažejo prodajne številke. Ampak, na skrivaj sem upal, da si bodo pri športni različici francozi malo bolj upali spremeniti izgled kombilimuzine. Kot so si recimo drznili pred leti narediti reli vozilo na osnovi kabrioleta 307 CC.

Od pekočih feferonih in divjanju po mestnih ulicah se je na koncu prikazal Peugoet 308. ‘Hot hatch’, ki pa je v veliki meri samo kombilimuzina brez posebne vročice. Že res, da postreže z odličnim motorjem ter z močjo 200 ‘konjev’ in da zmore suvereno odpeljati gorsko hitrostno preizkušnjo. Ampak, avtomobilu manjka faktor posebnosti. Norosti. Ford Focus jo recimo ima, čeprav ne izgleda stilsko dobro, niti ni tako kvaliteto izdelan kot Peugeot 308, pa vendar v lastniku vzbudi poseben čar.

Očitno je Peugeot izbral bolj varno pot.

Izdelali so lepo, elegantno vozilo s pridihom športnosti. Bolj primerno za urbane fante kot huligane. Podobne stvari so se že dogajale v razvoju modelov. Volkswagen je po legendarnem Golfu 1 GTi zaštrikal pri vseh generacijah. Šele v peti je ujel karakter legende. Podobno je Renault storil pri Cliu, ki ga je s četrto generacijo poženščil. Načeloma bi temu lahko rekel, da so to različice različic. Vmesna stanja, izboljšave, dodelave, ki pa so konec koncev ostanejo brez karakterja. Nadejam se, da ga Peugeot ujame v modelu 308 R.


 

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1.598 ccm, 151 kW (205 KM) pri 6.000/min, 285 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 7,4/4,6/5,6 l/100 km. CO2: 130 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/40 R18 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,253 m, širina 1,804 m, višina 1,472 m. Medosna razdalja 2,620 m. Prtljažnik (normno) 470 (385) – 1.309 l. Rezervoar: 53 l. Mase: prazno vozilo 1240 kg, največja dovoljena masa 1770 kg, dovoljena obtežba 530 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore: 1400/615 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 235

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,5

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,8

Osnovni model (308 1,2 VTi 82 Acces): 14.990 EUR

Testno vozilo (308 1,6 THP GT): 24.121 EUR