Najbolje podajani roadster na svetu ohranja lastnosti, ki se izgubljajo v poplavi prevoznih sredstev. Enostavna ter lahkotna ‘Mazdica’ s svojo pristno vozno dinamiko postreže z golim užitkom. S streho ali brez.

V petindvajsetih letih se je na Zemeljski obli našlo 950.000 voznikov, ki jim je (bilo) mar za užitek. Torej, da sta konj (avtomobil) in jezdec (voznik), eno. S četrto generacijo ni nič drugače. Užitek je tu, kar sem dodobra preizkusil na predstavitvi avtomobila. V bistvu, ga je še več, saj je MX-5 bil na SkyActive kuri. To pomeni, da so inženirji varčevali z grami. Aluminij je nadomestil jeklo, kovinske panele so izdatno obrezane, da ne ostane odvečen material na avtomobilu, osi so luknjaste, ročica za pomik sedeža izjemno skopa. Vsi posegi so MX-5 olajšali za 100 kilogramov.

Seveda pa ni ostalo zgolj pri hujšanju. Roadster je po novem nižji, ima nižje težišče in razporeditev mase med sprednjo in zadnjo osjo v idealnem razmerju 50:50. Masa je centralizirana, zato sta po novem sedeža bolj skupaj, motor pa pomaknjen bolj nazaj proti kabini in postavljen vzdolžno.


Mazda ostaja zvesta platnu, ki ga voznik spusti ali dvigne ročno.

Zaradi radikalnih posegov pa Mazda MX-5 še zdaleč ni pusta v notranjosti. Ravno obratno. Roadster nudi zabavne in varnostne elemente, ki jih zasledimo na večjih Mazdah. Odlična je ergonomija in kvaliteta izdelave. Ne manjkajo niti usnjeni sedeži, prešita armaturna plošča v usnju in velik 7-palčni zaslon. Novost v Mazdi MX-5 so zvočniki v vzglavniku sedeža, ki pričarajo odličen zvočni ambient in omogoča enostavno ter razločno prostročno komuniciranje. Idejni vodja za novost je bil Bose.

MX-5 je na voljo z osnovnim 1,5-litrskim strojem, ki zmore 96 kW (130 KM) in se zavrti prek številke 7.000. Zmogljivejša izbira ima prostornino dveh litrov ter ponuja 118 kW (160 KM) moči. V obeh primerih je motor povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, kombinacija pa omogoča pospešek do stotice v 8,3 ali pa 7,3 sekunde v primeru močnejše verzije.


mazda mx5 2

Slovenskim kupcem bo na voljo 5 paketov opreme. Emotion, Challenge, Attraction, Revolution, Revolution Top, pri čemer so prve tri izvedenke na voljo v kombinaciji z osnovnim motorjem, oprema Revolution ponuja izbiro med obema motorjema, medtem, ko je pa najvišji nivo opreme rezerviran za najmočnejši motor.

Cena za Mazdo MX-5 z motorjem G130 in opremo Emotion se začne pri 23.990 evrov. Oprema Revolution podraži šibkejšo različico na 27.790 evrov. Najmočnejša in najbolje opremljena Mazda MX-5 G160 Revolution Top pa vas bo stala 31.490 evrov.