V zadnjih letih se je onesneževanje ozračja z vozili nekoliko zmanjšalo, a še zdaleč ne zadosti. Onesneževanja je ne glede na trud (ali inovativnost) avtomobilske industrije, še vedno preveč. To naj bi rešil predlog nemškega parlamenta (Bundesrat), ki je začel pritiskati tudi na Evropsko komisijo. To bi pomenilo, da bi zakon morali sprejeti v vseh državah članicah.

Predlog, da po letu 2030, torej že čez 13 let, ne bo več moč registrirati avtomobilov z notranjim izgorevanjem je nemški Bundestat podal Evropski komisiji. Tako bi bilo od tega datuma dalje, možno registrirati zgolj nova vozila brez emisij.

Nemški prometni minister je predlog zavrnil, saj se mu zamisel zdi neizvedljiva. Ravno tako takšnemu predlogu nasprotujejo pri nemškem avto klubu ADAC. A to še ne pomeni, da se predlog ne bo uresničil.


Zaenkrat predlog nima očitne podpore stroke, medtem, ko jo pridobiva med uradniki v različnih zveznih državah. Podobne načrte imata tudi Nizozemska in Norveška.

Tukaj se morda sprašujemo, kaj nameravajo doseči s takšnimi predlogi, medtem ko to isto elektriko, katera naj bi poganjala “brezemisijske” avtomobile, v več kot 50-odstotkih pridobivajo s fosilnimi gorivi. Da bi vse skupaj dejansko delovalo, bi torej morali preurediti celotno energijsko verigo, tako v Nemčiji, kot tudi v drugih članicah.

Čeprav se sliši neverjetno, je konec bencinskih in dizelskih motorjev morda resnično zgolj desetletje stran. Bo to pomenilo konec zlate dobe avtomobilizma?


Lestvica porabe goriva