Psom prijazen prtljažnik! – Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Innovation

Karavanskim izvedenkam avtomobilov vedno namenim prav poseben preizkus. Ali bom med tednom s sabo v prtljažniku lahko vozil irskega setra, se glasi testno vprašanje za vsakega karavana.

S punco imava psa, ki se zelo rad vozi, predvsem, če je lahko v svojem boksu v prtljažniku. Njegov boks v dolžino meri 82 cm, širino 59 cm in višino 59 cm, saj je pomembno, da se kuža v boksu dobro počuti, se fino v njem obrne ter leži. Vendar, v zadnjem obdobju so le redki karavani, ki pospravijo ta boks prečno, kaj šele vzdolžno.

Punca vozi karavansko Astro generacije H in vanjo gre povsem gladko – vzdolžno, tako ostane še prostor za kovčke in ostalo kramo. Na testu sem doslej imel precej karavanov, ki naj bi pospravil vse tja do 590 litrov prtljage, vendar niso uspeli pospraviti Bestovega boksa. V bistvu boksa nisem spravil v nobenega karavana iz C segmenta. Ostaja pa vprašanje, ali ga bo vase vzela Astra, ki se je drži lovorika evropski avto leta 2016?

opel-astra-st-3


Astra zgleda res dobro v Sports Tourer verziji. S kromirano letvico, ki se razteza čez D-stebriček me je kupila. Pa tudi s strešnim spojlerjem in zadnjimi lučmi v obliki orlovih kril. In v tejle temno zeleni barvi deluje zrelo, odraslo, kar tudi je, saj je Opel na karavanski sceni že od leta 1963. Zdaj je na meniju deseta generacija Astre in priznam, da se izkušnje poznajo. Izboljšana je kvaliteta materialov in izdelave, aktualna varnostna kot tudi multimedijska tehnologija, obenem pa veliko priboljškov, ki naredijo Astro posebno.

Prvi na seznamu so definitivno sedeži AGR. Stanejo, a upravičeno. Tisti, ki spite na Dormeu boste vedeli o čem govorim. Polagam vam na srce, dokupite jih! Sledijo fantastični žarometi, ki v samodejnem načinu delujejo perfektno in odlično osvetljujejo cestišče, ne glede na vremenske razmere. Zadnja, a ne poslednja stvar, je povezljivost z mobilno napravo Apple CarPlay. To je stvar, ki jo v 21. stoletju vsakdo potrebuje.

opel astra turbo 17


Še predno se vrnem na prtljažni prostor, naj zapišem stavek ali dva o vožnji in motorju. Karavansko Astro je poganjal 1,4-litrski turbomotor s 150 ”konji”, kateri je v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom idealna izbira za večino voznikov, saj nudi zvrhan koš moči in zmogljivosti, glede porabe goriva pa se kosa z dizli, saj je v povprečju porabil med 5 in 6 litri na 100 prevoženih kilometrov. Podvozje Astre je nastavljeno v prid udobja, ki se dopolnjuje s tihim in mirnim tekom motorja, nizkim hrupom ter udobnimi sedeži.

Prostora v Sports Tourerju je dovolj za noge in glave potnikov zadaj ter v prtljažnem prostoru, ki meri 540 litrov. V primeru preklapljanja zadnjih sedežnih naslonjal, ki so lahko trojno deljena v razmerju 40 : 20 : 40 in tvorijo povsem ravno dno, pa vse tja do 1.630 litrov. Za zahtevne kupce Astra ST nudi še dodatke za boljšo izrabo prtljažnika. To so različne mreže, tirnice, pritrdila in letve Flex-Organizer. Aja, boks, seveda.

opel-astra-st-12

V Astro sem boks za velikega psa enostavno naložil vzdolžno in s tem je Astra dobila prioritetno mesto na puncinem seznamu bodočih nakupov. Prostornost se tokrat ni podredila obliki in za veliko prostora nam ni treba odšteti veliko denarja. Glede na to, da je Opel psom prijazen, pa ne bi bilo napačno razmisliti o pasjem paketu, ki bi vseboval izdatno prezračevanje prtljažnika, posodice za vodo in hrano…

Tehnični podatki – Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Innovation
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.399 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 245 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 215 km/h
Pospešek: 8,3 s
Poraba na testu (eko krog): 6,1 (5,2) l/100 km
Mere vozila: 4.720 mm x 1,809 mm x 1.510 mm
Medosna razdalja: 2.662 mm
Prostornina prtljažnika: 540-1,630 l
Cena osnovnega modela: 15,755 €
Cena testnega modela: 24.198 €

Dobri profesor.

S kritiki v peskovniku.