Regijska premiera: BMW M5 in BMW i8 Roadster

Na slovenski obali sem se pobližje srečal z novima predstavnikoma bavarske znamke. BMW M5 in BMW i8 Roadster. Razuzdana limuzina in medvedom prijazen dvosed zgoraj brez. Čeprav oba modela še vedno na zelo svojevrsten način zastopata poreklo užitka v vožnji, se njuno bistvo skriva v precej napredni tehnologiji.

BMW je na slovenski obali organiziral regijsko predstavitev modelov BMW M5 in i8 Roadster ter pozval novinarje 13-ih držav, da sedejo za volan. Prvi dan smo se v hotelu Kempinski Palace Porotorož zbrali novinarji iz Slovenije in Hrvaške, kjer smo se po zajtrku in krajši predstavitvi, razdelili v dve skupini. Prva se je z M5-icami odpravila v Vipavsko dolino ter na znamenite reli trase, druga pa z i8 Roadsterji na panoramsko vožnjo po slovenski obali. Vrhunsko, le dež je malenkost grenil priokus. Dve odpeti indijanski pesmi, smo sklepali, da bosta dovolj. Modra pika na akreditaciji je pomenila, da bom naprej sedel za volan M5.

Volk v ovčji koži…

…je pridevek, ki sem ga nemudoma prislonil parkirani sivi petici. Med kofetkanjem sem skozi okno avle zrl na parkirišče in razmišljal, čemu avtomobil ni še malenkost bolj nastopaški…no, mogoče bolj izstopajoč. Ampak,  kdo bi si želel ”razrezanega pleha” na BMW M5? Konec koncev je to avto za uspešne posameznike, ki se tu in tam želijo peljati hitro. Precej hitro.


Izborim si subjektivno najboljšo možno barvo za BMW M5 – temno modra. Skobacam se v zajetne športne sedeže in pričnem z nastavitvami. Najprej sedež, ki mimogrede lepo podpre tudi ramenski del, nato še volan, ogledala…začnem raziskovati okolico. Na volanu se nahajata dve rdeči tipki M1 in M2, za individualno konfiguracijo športnih načinov. Spustim se na sredinski greben, kjer se nahaja lepo oblikovana ročica robotiziranega menjalnika DTC. Ta ponuja 3 nastavitve hitrosti prestavljanje. Malce stran pa imajo mesto nastavitve podvozja, volana, motorja ter izpuha.

Še vedno sam v avtomobilu?

Zanimivo. Po 15-minutah se mi pridruži hrvaški novinar Juraj Šebalj s kamermanom, ki mi razloži, da je čakal pri napačnem hotelu Kempinski. V Savudriji. Po klasično (ne)točnem začetku smo odrinili proti Vipavski dolini. Po nekaj kilometrih mi avto zleze pod kožo. Zdaleč, da bi poznal že vse njegove veščine, vendar prvi vtis je odličen, tako kot v vsaki seriji 5. Edina razlika je, da je tale malce bolj čvrsta in agilnejša.

Predor Markovec je postavil prvi izziv: ”Kdo je najglasnejši v deželi tej?”. Podobna zgodba se je odvijala v Dekanih in predoru Kastelec. Zavijemo z avtoceste in od Senožeč do Ajdovščine nadaljujemo po regionalnih cestah, kjer smo lahko preizkusili dinamične lastnosti športne limuzine. Ustavimo se pod vznožjem ceste, ki vodi do Predmeje, značilne gorsko-hitrostne preizkušnje, ki poteka ob čudoviti kulisi. Na vozniški sedež zdaj sede Juraj, ki je mimogrede državni reli prvak in mu je tale trasa zelo poznana.


Elektronska čarovnija!

Čas, da zapišem stavek ali dva o BMWju M5, čeprav ne dvomim, da že vsega niste prebrali. Pod motornim pokrovom se nahaja 4,4-litrsko 8-valjno srce, ki razvije 600 ”konjičev” in kar 750 Nm navora. Vse skupaj se prvič v zgodovini modelov M5 prenaša na vsa štiri kolesa preko 8-stopnejskega robotiziranega menjalnika. Za pospešek z mesta do 100 km/h potrebuje 3,4 sekunde, najvišja hitrost pa proti doplačilo ”vozniškega paketa” znaša 305 km/h.

Bistvo se skriva v pogonu M xDrive in kljub temu, da se mnogi s tem preskokom ne strinjajo, je v praksi zadeva še kako priročna. Mislim, da ga ni heroja, ki bi v dežju 600 konjev obdržal na cesti več kot 6 minut. Elektronika dela čudeže in na cesti proti Predmeji je Juraj odlično predstavil vse vozne profile. V 4WD je avtomobil sledil smeri in se v ovinku držal kot klop. Pri 4WD Sport je dopuščal igranje z zadkom, a vseeno s sprednjim parom koles priskočil na pomoč pri izhodu iz zavoja. V načinu 2WD pa je bilo…strašno, predvsem pa ne najbolj varno na ozkih in z dežjem preplavljenim ozkih cestah.

Počasi se je karavana pričela vračati na obalo, natančneje v Hišo Torkla, kjer smo se z drugo skupino dobili na kosilu. Sproščeno kramljanje, izmenjava mnenj in okusna kulinarika.

Naelektrena prihodnost!

Sledil je skok v prihodnost, za volan novega BMW i8 Roadster ter individualna panoramska vožnja po priobalnih cestah. Še dobro se spomnim, kako je i8 dobil vlogo v filmu Misija nemogoče in od takrat postal zelo priljubljen avto s superšportno pojavo, saj se je zanj odločilo že več kot 13.000 kupcev.

V začetku leta je BMW hibridnemu modelu namenil prenovo ter dodal tole Roadster različico, ki jo zaznamuje električno pomična platnena streha. Ta se odpre ali zapre v dobrih 15 sekundah, strešni origami pa je omogočen do hitrosti 50 km/h. BMW i8 Roadster je za razliko od Coupeja dvosed in za sedeži ponuja nakladalno odprtino z 92 litri. Zadaj pa se nahaja ”prtljažnik”, ki sprejme še 88 litrov.

Kljub ”mehki” strehi se je ohranilo odpiranje vrat navzgor, zaradi izdatnih ojačitev, pa je prag še malenkost širši. Vstopanje mogoče res ni najbolj enostavno, je pa definitivno spektakularno. Težko je uiti pogledom ter objektivom. Napram tihi prezenci.

Novost je tudi ta, da 1,5-litrskemu trivaljnemu turbomotorju, ki razvije 170 kW moči (231 KM) ter 320 Nm navora, po novem družbo dela elektromotor, ki proizvede 9 kilovatov več moči, skupno 105 kW (143 KM). Posledično se je povečala tudi sistemska moč, ki zdaj znaša 275 kW (374 KM) ter 570 Nm navora, novi i8 roadster pa lahko v kombinaciji 8-stopenjskega samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona, kjer sprednji kolesi poganja elektromotor, do stotice pospeši v 4,6 sekunde.

To se odvije v programi Sport, ko motor in elektromotor sodelujeta s skupno željo – zagotoviti užitek v vožnji. Pa čeprav tega ne manjka tudi takrat, ko preklopimo v Comfort, EcoPro (samodejni preklop med elektriko in bencinom) ali EDrive. V slednjem načinu je zdaj možno prevoziti do 40 kilometrov, kar obljublja 11,6 kWh baterija.

Različna avtomobila s skupnim ciljem!

Pozno popoldne sem v hotelu Kempinski predal ključe BMW i8 Roadsterja in s tem se je zaključil fantastičen avtomobilsko obarvan dan. Na eni strani tehnološki višek avtomobila stare šole, na drugi pa futuristična vizija mobilnosti v prihodnje, predstavljena na sproščen, brezstrešen način. Različna avtomobil s skupnim ciljem užitka v vožnji ter dvojec velikih številk.

Edina majhna številka je pospešek, ostale so večje. Med največjimi je cena. M5 je lahko vaš za 157.500 evrov, medtem, ko bo za i8 Roadsterja potrebno odšteti vsaj 162.500 evrov.

Vstopnica v najhitrejši svet! – BMW M2

BMW M5: Zverina, ki zna drseti kot za šalo!

Edicija ’30 Jahre’ v čast tridesetletnici BMW M3