Slovenska premiera: Audi Q8

K nam je zapeljal najbolj ekstravaganten predstavnik znamke s štirimi krogi. Novi Audi Q8 združuje eleganco štirivratnega luksuznega kupeja in praktično vsestranskost športnega terenca. Razkošno opremljeno, vsestransko povezano in robustno zasnovano vozilo je pravi spremljevalec za posel in prosti čas.

Q8 v dolžino meri 4.986 milimetrov, kar pomeni, da je 66 milimetrov krajši od bratskega Q7, s katerim si deli enako medosje. Poleg tega je 27 milimetrov širši, zaradi česar ima bolj agresiven izgled in športni pridih. Za markantnost na cesti bo skrbela ogromna 8-kotna maska. Strešna linija se elegantno spušča in se izteka v položnih D-stebričkih. Dizajn v številnih podrobnostih spominja na izvorni model Quattro. Izrazite linije in atletsko napete površine odražajo moč, kakovost in posebno dinamiko stalnega štirikolesnega pogona. Usmernik zraka, zaščitne letve na vratih in difuzor so barvno poudarjeni. Na zadku nahajajo posebne luči, katerih svetlobni podpis spominja na limuzino A8, oziroma se s črnim pasom nanaša na legendarni model Quattro.

Kupci boste svoj novi Q8 lahko odeli v eno od 12 barv, prav tako pa bodo, odvisno od nivoja opreme, različno pobarvani dodatki zunaj. Vstopni model bo imel sivo plastiko na blatnikih, bolje založene različice pa zaščitno plastiko v barvi vozila, v sivo odeto obrobo maske, okrasno letvico na stranskih pragovih in difuzor zadaj. Za premikanje bo sprva skrbel samo 3,0-litrski dizelski V6 v Q8 50 TDI, proizvedel pa bo 210 kW (286 KM). Takšen Q8 bo do 100 km/h lahko pospešil v 6,3 sekunde in dosegel hitrost 245 km/h. Naslednje leto v motorno paleto prihajajo še dve bencinske različice 3,0-litrskega turbo motorja ter šibkejša dizelska različica 45 TDI z močjo 170 kW (230 KM).


Vsi omenjeni motorji (so)bodo opremljeni še z blago hibridno tehnologijo na podlagi 48-voltne napetosti, ki bo omogočala izboljšano funkcijo jadranja med 55 km/h in 160 km/h, prav tako pa se bo podaljšal čas ugasnjenega motorja med zagnano funkcijo stop-start. Q8 je že v osnovni izvedbi na voljo s štirikolesnim pogonom, različica 50 TDI pa je serijsko opremljena z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Audi Q8 se lahko opcijsko pelje na zračnem vzmetenju, ki podpira različne programe vožnje, s katerimi se lahko spremeni delovanje vzmetenja, krmiljenja in motorja. Seveda pa ne manjka niti štirikolesno krmiljenje.

Najbolje založen Q8 bo ima na voljo kar 38 asistenčnih sistemov, ki delujejo v kolaboraciji s 23 senzorji. Sistemi so na voljo v različnih paketih, na voljo pa je tudi radarski temomat in sistem za ohranjanje voznega pasu s funkcijo popolne ustavitve, če se voznik pravočasno ne odzove. Pomočnik pri parkiranju bo lahko opozoril voznika na nevarnost poškodbe platišča na robniku, poleg tega pa bo izboljšan še sistem pregleda okoli vozila. Q8 pa se lahko pohvali še s samodejnim sistemom za parkiranje prikolice. Več v videu:


Notranjost je narejena po vzoru limuzine A8, kar pomeni, da sta na sredini armaturne plošče dva zaslona na dotik. Večji 10,1-palčni je za multimedijski sistem in navigacijo, manjši 8,6-palčni pa za upravljanje z ventilacijo in za vnos destinacij ter telefonskih številk. Poleg digitalnih merilnikov je vozniku v pomoč še projekcijski prikazovalnik, za več udobja pa bodo na voljo tri različne usnjene notranjosti.

Avtomobil je na voljo s štirimi ali petimi sedeži, zadnja vrsta pa bo opcijsko pomična, da se bo po potrebi prtljažni prostor lahko povečal. Slednjega je v osnovi za 605 litrov, celoten volumen pa se lahko poveča na 1.755 litrov. Električna vrata prtljažnika bodo pri vseh različicah, sistem za odpiranje z nožnim gibom pa bo na voljo ob doplačilu.

Za Audi Q8 50 TDI Quattro bo potrebo odšteti vsaj 83.400 eurov.

Novi Audi Q3: Prodajna uspešnica z novimi aduti

Športni terenec kot se šika! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Audi Q7