Športni terenec kot se šika! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Modna muha, ali pa smo res postali tako zelo željni avantur, da množično kupujemo terenska vozila, ki pa v večini primerov to pravzaprav niso. Razvada visokega sedanja, varnejšega občutka ter vsemogočne cestne zmogljivosti je postala nova fama štirikolesnih sredstev.

Ob temu pa se sprašujem, zakaj jih sploh poimenujemo terenci, če mnogi ne ponujajo štirikolesnega pogona ali pa križanci, čeprav ne vem s kom ali s čim so jih pravzaprav križali. No, bistvo, ki ga bralci tega testa želite izvedeti je, ali je Audi Q5 dobra izbira športnega terenca. Glede na to, da je tale že moj drugi v slabe pol leta, lahko zgolj potrdim že znano dejstvo, da je tole najverjetneje najboljši športni terenec daleč naokoli. In to mislim resno, ko govorim o terencu.

Štirikolesni pogon Quattro suvereno opravlja svojo nalogo, tako na makadamskih poteh, kot tudi na zahtevnejših strmih terenih ali spolzkih podlagah, kar sem dodobra preizkusil na Pohorju, pokritem z zimsko odejo. Z vklopljeno elektroniko je strah odveč, vešči vozniki, pa se bodo ob izklopu le te še malenkost pozabavali v snežnih vragolijah, saj se pogon v razmerju 60:40 prenaša na zadnji kolesni par.

Kljub svoji veličini je športni terenec lahko okreten. Posledično se to odraža tudi na porabi goriva, katera je v navezi z dvolitrskim dizelskim motorjem s 190 KM in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom znašala slabih 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Vsekakor pa druga plat modela Q5 še bolj impresionira. Brez podrobnejših analiz lahko zapišem, da je to eden tišjih terencev na tržišču, kar pomeni, da bo voznik ter potniki uživali v udobju dnevne sobe. Odlični materiali, kakovostna končna izdelava ter tehnologija, ki nemoteče deluje. MMI je vmesnik kot se šika in če je želja ter denarnica dovolj debela, se lahko še kako igramo z dodatki luksuza ter tehnikalij.

A verjemite, že takole obložen Audi Q5pokrije vse potrebe današnjega kupca. Mogoče se zdi radikalno, vendar tale paket je poceni. No, hočem reči, da ni precenjen. Ugoden je, saj se ne spomnim, kdaj sem nazadnje peljal tako dobro vozilo za tako pošteno ceno.

Specifikacije – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

Mere vozila: 4.663 mm x 1.893 mm x 1.659 mm
Medosna razdalja: 2.819 mm
Masa vozila: 1.845 kg
Prostornina prtljažnika: 550-1.550 l
Motor: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.968 ccm
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: štirikolesni
Največja hitrost: 218 km/h
Pospešek: 7,9 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Rezervoar: 65 l
Cena osnovnega modela: 41.900 EUR
Cena testnega modela: 56.550 EUR

Q5, kakršnega se ne bi branil nihče! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport

5 stvari, ki jih morate vedeti o novem Audiju A5 Coupe in A5 Sportback

Liter veselja! – Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Basis