Marsikdo ugotavlja, da mu slušalke pomagajo pri osredotočanju ali sproščanju, saj lahko odpravijo moteče šume in zvoke v ozadju.

Kljub temu pa je uporaba slušalk na cesti, ko jih uporablja voznik, kolesar, uporabnik e-skuterja ali pešec, lahko zelo nevarna, v nekaterih državah pa je celo prepovedana z zakonom.1

Zdaj je Ford poskrbel za nov zvočni eksperiment, ta pa je pokazal, da ljudje med poslušanjem glasbe prek slušalk za ugotavljanje morebitne nevarnosti na cesti v povprečju potrebujemo štiri sekunde več kot brez njih.

V raziskavi so uporabili posebej razvito prostorsko zvočno izkušnjo ‘8D’, s katero so več kot 2000 sodelujočih iz vse Evrope postavili na navidezno ulico s pestrim dogajanjem in merili njihove odzivne čase v potencialno nevarnih situacijah. Po sodelovanju v raziskavi je večina udeležencev izjavila, da za volanom ali krmilom med vožnjo ne bodo nikoli več uporabljali slušalk.

Raziskavo so v sklopu Fordove kampanja ‘Share The Road’ (Souporaba cest) za spodbujanje boljšega sožitja in razumevanja med različnimi udeleženci v prometu zasnovali z namenom poudarjanja vloge, ki jo ima slušno zaznavanje na naše zmožnosti za prepoznavanje in odzivanje v primeru ogrožene varnosti na cesti.




Raziskava

Raziskava, ki jo je naročil Ford, se je poglobila v ravnanje na cesti in navade pri poslušanju več kot 2000 oseb iz Francije, Nemčije, Italije, Španije in Velike Britanije, pri tem pa so preverili njihovo vedenje v primeru nevarnosti med vožnjo, kolesarjenjem, hojo ali uporabo skiroja.

Večina sodelujočih je povedala, da med vožnjo oziroma izbranim načinom premikanja uporabljajo slušalke. Med 56 odstotki sodelujočih, ki so potrdili, da so bili udeleženi v nezgodi ali so se ji le za las izognili, jih je 27 odstotkov v tistem trenutku uporabljalo slušalke.

Nato so sodelujoče povabili, da na svojih pametnih telefonih zaženejo posebej razvito aplikacijo Share The Road: Safe And Sound (Souporaba cest: varnost in zvok), ki omogoča merjenje vpliva uporabe slušalk na zmožnost odziva na zvočne elemente.

Aplikacija deluje s prostorsko zvočno tehnologijo ‘8D’, s katero uporabnika ‘potopijo’ v navidezno-resničnostno ulico. Usmerjen zvok je rezultat zapletenega postopka pomika, obračanja in izenačevanja, ta pa aplikaciji omogoča ustvarjanje izjemno realističnih zvočnih elementov – na primer bližanje reševalnega vozila od zadaj.

Odzivne čase udeležencev na te nevarnosti so merili v treh različnih scenarijih tako s predvajanjem glasbe v slušalkah kot brez predvajanja. Med predvajanjem glasbe so sodelujoči nevarnost v prometu zaznali in se odzvali na njo v povprečju 4,2 sekunde pozneje.

Z zastavljanjem vprašanj tako pred sodelovanjem v zvočni izkušnji 8D kot tudi po njej so raziskovalci lahko preverili učinek aplikacije na spremembo zavedanja in odnos glede varnosti v prometu.

Pred izkušnjo je 44 odstotkov sodelujočih izjavilo, da med vožnjo oziroma premikanjem ne bi uporabljali slušalk; po izkušnji je 58 odstotkov sodelujočih obljubilo, da jih na ta način ne bodo uporabljali nikoli več – to pomeni povečanje za 31 odstotkov. Obenem je 64 odstotkov manj sodelujočih izjavilo, da bodo na cesti redno uporabljali slušalke.