Zvok smernikov, opozorilnikov za pripenjanje z varnostnim pasom in pomoči za parkiranje itn.: vozniki te zvoke slišijo med vsako vožnjo.

Zvok smernikov, opozorilnikov za pripenjanje z varnostnim pasom in pomoči za parkiranje itn.: vozniki te zvoke slišijo med vsako vožnjo. So del vsakdanjega življenja. Kljub temu, da se zdijo nepomembni, so v resnici plod temeljitega dela. William Rodriguez, vodja oddelka izkušnje pri Renault Design, nam pojasnjuje izzive in ustvarjalne postopke, ki spremljajo razvoj zvokov v Renaultovih vozilih današnjega in jutrišnjega dne.

Zakaj bi se posebej ukvarjali z zvoki, ki jih je slišati v notranjščini vozila? O katerih zvokih je pravzaprav govora? Kako ti zvoki nastajajo? Tovrstnih vprašanj si ne postavljamo vsak dan, vendar so osrednja pri snovanju celovite izkušnje bivanja v avtomobilu in vožnje z njim in za strokovnjake Design Renault temeljnega pomena. Predvsem za voznikovo dobro razumevanje zvočnih sporočil in opozoril. Poleg tega pa tudi za znamko, ki lahko s tovrstnimi zvočnimi elementi okrepi svojo istovetnost.

»Avtomobil je instrument, ki ga je treba uglasiti. Ustvarja abstraktne zvoke, ki jih je treba spoznati in razumeti. Mi ne skladamo glasbe, mi skrbimo za sporočila z estetskim namenom, ob tem pa upoštevamo in krepimo gensko zasnovo znamke.« William Rodriguez, vodja oddelka izkušnje pri Renault Design


Namen zvokov

Delo pri snovanju zvokov v prostoru za potnike je razdeljeno na tri glavne skupine zvokov. Prvo tvorijo »nadzorni« zvoki, ki obveščajo ali opozarjajo, na primer zvok smernih utripalk in opozorilnika za pripenjanje z varnostnim pasom. Potem so zvoki pomagal za vožnjo, kot sta pomoč pri parkiranju vzvratno in opozorilnik za prečenje oznak voznega pasu. Nazadnje so še zvoki multimedijske opreme, ki potrjujejo preko osrednjega zaslona vnesene ukaze oziroma izbire.

Več razlogov je za velik pomen izdelave strategije za oblikovanje zvokov. Prvič, da se izoblikuje edinstvena uporabniška izkušnja in najde dobro ravnovesje med zvokom in drugimi – vidnimi ali tipnimi – dražljaji. Seveda morajo biti ti zvoki za uporabnika prijetni in hkrati posredovati jasna sporočila: obvestila, potrditve, svarila, opozorila. Instinktivno razumljena zvočna sporočila vozniku omogočajo, da svoje ravnanje primerno prilagodi.