Razmišljanje o pogonski pestrosti je pred leti naju s prijateljem pripeljalo na zanimiv koncept, ki sva ga poimenovala Quadromobile. Enostavno je šlo za to, da sva pod dolg pokrov motorja stlačila dizelski in bencinski motor s plinsko napeljavo ter kos baterije z elektromotorjem. Quadromobile, ki bi lahko peljal na različne energente v različnih kombinacijah.

Za dolge relacije bi uporabil dizelski agregat, hladna jutra bencinski s kombinacijo plina. Mestno vožnjo in pospeševanja bi podpiral elektromotor z baterijo, medtem ko bi bilo slednjo mogoče napolniti z bencinskim ali dizelskim motorjem. Skratka, s konceptom sva želela pokriti širok nabor kupcev. Le tako okoljsko nevtralna nisva bila pri snovanju.

Priključni hibridi so precej podobni temu konceptu, saj na svoj način prepričujejo kupce v misel na boljši jutri. Bencinske variacije so na voljo že skoraj pri vsaki znamki, dočim pa je dizelske mogoče prešteti na prste ene roke. Pred leti je dizelsko hibridnost predstavil francoski gigant, zdaj pa je svoje pristavil še Mercedes z nadgradnjo sistema v prenovljenem razredu E.

Oznaka de ne pomeni Nemčije, čeprav povsem sovpada, temveč dizelsko električni pogonski sklop, ki v sožitju tvori 306 konjskih moči. Dovolj, da elegantna limuzina s pomočjo štirikolesnega pogona 4Matic, kateri mimogrede favorizira zadnji pogon, z mesta do 100 km/h pospeši v 5,9 sekunde. Zmeren čas, ki ugaja udobju ter na momente popestri speljevanja s semaforja. Impresiven je podatek navora z razpoložljivimi 700 Nm, kar je pravzaprav idealno, če za sabo vlečete prikolico s kakšnim Pershingom.

Takšne specifikacije omogoča kombinacija dvolitrskega dizelskega motorja s 143 kW in elektromotor z 90 kW. Vendar bistvo avtomobila se skriva v zadku, kjer je nameščena baterija s kapaciteto 13,5 kWh, ki v praksi omogoča dobrih 40 kilometrov brez-slišnega ter lokalno brez-emisijskega dometa. Dovolj za večino dnevnih potreb, predvsem pa všečno za podjetja, kjer štejejo izpusti ogljikovega dioksida na prevožen kilometer.

O financah ne želim razpredati, saj bistvo tega avtomobila ni varčevanje (stane skoraj 90 tisočakov), ampak podpiranje sveže tehnologije ter do neke mere skrb za okolje z nižjo potrošnjo črnega zlata. Ta je nekoliko nižja kot pri navadnem dizlu brez električne podpore, a kot že poznano, je porabljena količina odvisna od lastnikove vestnosti polnjena oziroma izkoriščanja ‘’zelene’’ tehnologije.

Še potrebujemo razred S?

Druga plat prenovljenega Mercedesa razreda E sta njegovo neizmerno udobje, ki se ga dejansko kupi za 2.352 evrov in se imenuje zračno vzmetenje. Le-to dvigne limuzino na nivo razreda S, z dodanimi asistenčnimi sistemi vožnje ter razkošjem notranjosti pa se resnično vprašam, če je še sploh potrebno poseči po razredu S?

V razkošno opremljeni in zvočno prvovrstno zatesnjeni kabini izstopajo velika 12,3-palčna zaslona, obloge iz črne jesenovine in volan. Ob prvovrstnem digitalnem vmesniku MBUX, ki voznika in potnike razvaja s svojevrstnimi triki (prikaz virtualne realnosti, asistent) moram pohvaliti še udobne sedeže ter prostor na zadnji klopi. Manjši davek si elektrifikacija odmeri v prtljažniku, saj neravno dno z visoko stopnico po celi širini prtljažnika, ponuja le 370 litrov prostornine.

Mercedes E 300 de 4Matic je brez primere boljši stroj od idejnega koncepta Quadromobile. S pridom izkorišča do nedavno najbolj priljubljeni energent, ki ga pomlajuje dodatek elektrifikacije. Ob tem pa se s kopico napredne tehnologije ter obilico udobja ne odreka današnjim ‘’zahtevanim’’ razvadam.

Specifikacije – Mercedes-Benz E 300 de 4Matic

Vrsta motorja: turbodizelski + elektro
Prostornina motorja: 1.950 ccm
Moč pogonskega sklopa: 225 kW (306 KM)
Navor: 700 Nm
Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 235 km/h
Pospešek: 5,9 s
Poraba na testu: 5,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 60 l
Kapaciteta baterije: 13,5 kWh
Doseg baterije: 35-40 km
Mere vozila: 4.935 mm x 1.852 mm x 1.481 mm
Medosna razdalja: 2.939 mm
Masa vozila: 2.130 kg
Prostornina prtljažnika: 370 l
Cena osnovnega modela: 67.197 € (E 300 de 4Matic)
Cena testnega modela z dodatno opremo: 87.432 €