Po dveh letih se je na evropskih tleh izvedel delni avto salon, saj je tokratni poudarek bil na mobilnosti, katera pretežno temelji na elektriki. Ali je to prava smer, bomo skupaj ugotovili v naslednjih letih.

Iz Frankfurta se je avto sejem preselil v München, katerega so preoblikovali na vse bolj modno elektro-mobilnost. Na sejmišču pravzaprav ni bilo moč ozreti ”normalnega” vozila s klasičnim motorjem, le v eni hali so za to imeli ”dovoljenje”, a o tem v jutrišnjem članku iz prve vrste.

Ali je elektro-mobilnost tista idealna smer, še nismo ravno prepričani. Ne javnost, stroka, kot tudi proizvajalci sami najbrž ne, zato ne preseneča, da je večina videnega bila zgolj konceptne zasnove, kar bomo ozrli v naslednjih letih. Če.


Sejma mobilnosti se je tako udeležila le peščica proizvajalcev, domači BMW ter koncernska znamka MINI, sosednji Mercedes-Benz, Volkswagen, Renault, Ford ter Polestar. Preostali prostor sejmišča so zasedali ponudniki pametnih tehnologij, predvsem avtomatiziranega parkiranja ter okoljevarstvenih rešitev vašega doma, vključno z vzpostavitvijo lastne elektrarne s polnilnico. Dve hali so zasedla električna kolesa ter skiroji, kar sovpada z mobilnostjo in na koncu je bil na voljo še poligon, kjer se je dalo zapeljati s kolesi ter na zunanji trasi preizkusiti električna vozila.

Sejem IAA München je bil načrtovan v dveh delih – ta na sejmišču in tisti drugi v centru mesta, kjer so na številne trge postavili paviljone. Slednji še na prvi, novinarski, dan niso obratovali, kar je pustilo nekaj grenkega priokusa.

Premiere po znamkah:

BMW

Na domačem pragu je BMW predstavil vizijo Circular. vozilo, ki ga je mogoče popolnoma reciklirati. Na štatu je bilo moč ozreti še X5 na vodikov pogon, originalen električen avtomobil serije E30 s pogonom na vsa štiri kolesa ter aktualne električne predstavnike bavarske znamke – sveže prenovljeni iX3, i4 in iX.

Ford

Eden manjših razstavnih prostorov je gostil že poznanega Mustanga Mach-E GT ter Kugo, ki zna zrelaksirati voznika.

Mercedes-Benz

Precej glumazno so svoj razstavni prostor zasnovali pri Mercedesu. Seveda so k temu botrovale še ne videni avtomobili. Električna limuzina razreda E, ki izhaja iz nedavno lansiranega EQS – EQE. Električni razred G z imenom EQG ter električnega vsestranskega terenca GLB z imenom, ja prav ste uganili, EQB. V enem kotu so imeli postavljen še koncept EQT, razred C allterain ter zvezdo salona, hiperšportnika AMG Project ONE.

MINI

Novosti britanske legende so poznane. Električni MINI je bil v središču, z njim predstavitev električnega dirkaškega bolida in prikazu avanturističnih sposobnosti večjega Countrymana z nameščenim šotorom za vse bolj popularni overlanding.

Polestar

Svojo prisotnost na evropskem tržišču je z razstavnim prostorom ovekovečil Polestar, kjer smo pobližje videli že vozečega kupeja Polestar 1 ter limuzino Polestar 3.

Renault

V Münchenu je Renault predstavil električnega Megana. Ta je daleč od klasičnega modela z električnim pogonom, saj je postavljen na povsem svežo platformo, na kateri se bo najverjetneje vozila tudi napovedana ”petka”. MeganE bo na slovenske ceste zapeljal v prihodnjem letu.

Volkswagen

Dostop do ”ljudske” znamke je bil otežen, saj so na ta dan zahtevali posebno dovolilnico za dostop na razstavni prostor. Iz dalje smo lahko spremljali predstavitev ”poceni” električnega vozila za dobrih 20 tisočakov, medtem ko so ob robu stali nam znani električni modeli ID.4 in ID.3.