Zgodilo se je tisto pričakovano. Volkswagen predstavlja svoj tretji model električne družine ID., ki po njihovem mnenju vstopa v zanimiv nov segment, v resnici pa gre le še za eno kupejevsko preoblikovanega SUV-ja. Tokrat je kratko potegnil ID.4, katerega s športno strešno linijo preoblikovali v ID.5, ki pa se že na začetku predstavlja v najbolj zmogljivi obliki GTX.

Osnove so nam že dobro poznane, saj se pod površjem spremenjene oblike skriva enako okovje kot pri ID.4, a zaradi elegantnejše strešne linije ID.5 ponuja 12 mm manj prostora za glavo, obenem pa ima boljši količnik zračnega upora – namesto 0,28 Cd, kot pri ID.4, je odmerjen pri 0,26 Cd. Razlika sicer ni drastična, kar je opazno tudi pri skoraj nespremenjenem dometu. Ta ob izbiri šibkejšega modela z zadnjim pogonom znaša največ 520 kilometrov.

Zmogljivost začetnih dveh modelov ostaja že znanih 170 KM ali 204 KM, pri obeh je najvišja hitrost omejena na 160 km/h. Če vam počasnejša modela s pospeškom do stotice v 10,4 oziroma 8,4 sekundah ne dišita najbolj, potem obstaja izvedenka GTX s štirikolesnim pogonom in 299 konji, ki do stotice potegne v 6,3 sekundah ter doseže maksimalno hitrost 180 km/h. Gre za enak pogonski sklop kot pri sorodnem Audiju Q4 e-tron ali seveda ID.4, ta poleg dodatne zmogljivosti prinaša še pet voznih načinov, vključno s programom Sport za več užitka.


GTX v primerjavi z manj nabrušenima modeloma nastopa z več športnega videza, platišči vse do velikosti 21-palcev in perforiranimi sedeži z GTX logotipi. Sicer je postavitev notranjega ambienta enaka kot pri ID.4, s počiščeno armaturno ploščo z dvema zaslonoma. Med novimi tehnološkimi bombončki je sedaj vgrajena programska oprema z »over-the-air« posodabljanjem, navodila navigacije se lahko kot navidezno resničnostni hologrami projicirajo na cesto. Parkirni pripomoček je pridobil funkcijo spomina za hitrejše bodoče manevriranje, »Car to X« komunikacija pa sedaj uporablja lokacijske podatke iz kompatibilnih vozil Volkswagnove flote in signale okoliške infrastrukture v območju 800 metrov, za hitrejše opozarjanje na nevarnosti na cesti.

Ustavimo se za konec še pri baterijah. Čisto vi trije uporabljajo enak sklop s kapaciteto 77 kWh, nameščen na centru dna avtomobila, za optimalno razporeditev mase. Polni se lahko z največjo močjo 135 kW, kar je dovolj za povrnitev 380 kilometrov dometa v 30 minutah.

Novi ID.5 vsekakor ni zadnji električar iz Wolfsburga, v prihodnje gre pričakovati ogromno število različnih modelov, po okusu vsakega kupca. Namreč Volkswagen namerava do leta 2025 predstaviti en električen model v vsakem segmentu, zadnji avtomobili z motorjem na notranje izgorevanje pa se bodo poslovili najkasneje do leta 2035.