Po desetletjih izkušenj s hibridno tehnologijo, je Toyota končno prestopila popolnoma električen prag z razkritjem čisto novega bZ4x, prvega namenskega baterijskega električnega avtomobila. Kot prvi član bodoče električne podznamke bZ, sledi konceptu iz zgodnjih mesecih tega leta, precej močno se ujema tudi oblikovno, obenem je bZ4x prvi avtomobil zasnovan na moderni e-TNGA platformi.

Na dnu sodobne arhitekture domuje 71,4 kWh baterija, ki Toyotinem novincu omogoča 450 kilometrov dometa z enim polnjenjem po merjenju WLTP. Snovalci obljubljajo ohranitev 90 odstotkov kapacitete v prvih desetih letih življenjske dobe baterije, s pomočjo celičnega tekočinskega hlajenje in aktivnega termalnega nadzora.

Pri pogonu bomo lahko izbirali med dvema opcijama. Sprva bo na voljo bZ4x s sprednjim pogonom z 204 KM in 265 Nm navora, pospešek do stotice znaša 8,4 sekund. Ker je bila nova platforma razvita v sodelovanju s Subarujem, znamko močno asociirano z vrhunskim štirikolesnim pogonom, bo na voljo tudi bZ4x z dvema elektromotorjema in štirikolesnim pogonom. Takšen sistem bo zmogel 218 KM in 336 Nm navora, kar skrajša doseg stotice na 7,7 sekund, obenem prejme še XMode nastavitve, za prilagoditev oprijema v snegu ali blatu ter Grip Control za prave brezpotne situacije.




Pri obeh izvedenkah je mogoče baterijo polniti z najvišjo močjo 150 kW, kar 80 odstotkov energije povrne v 30 minutah, medtem ko bo dodatni 11 kW dvosmerni tok omogočal polnjenje preko kompatibilne domače stenske polnilnice.

Nova platforma uporablja tanjšo baterijo od večine konkurentov, ker poskrbi za nizko težišče, povečano togost šasije in boljše koriščenje notranjega prostora. Toyota obljublja občutek prostornosti, k čemur dodatno pripomore panoramska streha. Nova e-TNGA arhitektura prinaša tudi dolgo medosno razdaljo, z veliko prostora za noge zadnjih potnikov, medtem ko prtljažnik sprejme 452 litrov tovora. V primerjavi z že poznanim RAV4 SUV-jem, je bZ4x 85 mm nižji, ima krajše previse, 165 mm daljše medosje, vendar obenem kratek obračalni krog 11,4 metrov.

Uporabo sodobne zasnove podpira še več napredne tehnologije, kot je digitalizacija notranjosti z zaslonom namesto klasičnih merilnikov, ki s svojo višjo postavitvijo sledi filozofiji »roke na volanu, oči na cesti«, dodatno je na sredini armaturne plošče posajen velik informacijski zaslon s posodobitvami preko spleta.

Sprehodimo se še skozi oblikovno plat zunanjosti, kjer so opazni številni elementi novih smernic japonske znamke, kot sta tanjša žarometa, globok sprednji odbijač in zaprta maska zaradi zmanjšane potrebe po hlajenju. Sprednja blatnika in zadnja kolesna loka so obarvali v kontrastno črno, kar daje občutek terenske odpornosti, dinamične linije pa se zaključujejo pri razgibanem zadku z svetiloma povezanima z vzdolžnim LED elementom.

Velik korak naprej je Toyota storila tudi pri krmiljenju novega električnega modela, saj predstavljajo One Motion Grip krmiljenje po žici (by-wire), ki ne uporablja nobene neposredne mehanske povezave volana in sprednjih koles. Premik se zgodi preko digitalne povezave, pri kateri voznikov premik volana sproži delovanje motorčkov pri sprednjih kolesih. S tem so povečali prostor za noge sprednjih potnikov, izboljšali sedalni položaj in izstop ter vstop v vozilo. Volan bo tako mogoče enostavno nadomestiti, polno zavijanje pa se zgodi že pri vsega 150 stopinjah rotacije.

Povečana integracija elektronskih sistemov je omogočila izboljšanje varnostnih pripomočkov, saj se bZ4x predstavlja s tretjo generacijo Safety Sense varnostne opreme. Skupaj z voznikom bodo sistemi sodelovali pri doseganju globalnega cilja mobilnosti: nič smrtnih nezgod in hudih poškodb v cestnem prometu.

Toyota bZ4x kot prvi član družine bZ odseva celotno zgodovino elektrifikacije pri znamki, vključno s prvim serijskim hibridom – Prius. Temu modelu bodo sledili številni ostali, s čimer bo Toyota začela povečevati svoj delež prodaje tudi na čisto električnem področju. Rezervacije novega bZ4x se bodo pričele 15. decembra, sledeč evropski premieri 2. decembra. Prve dostave so predvidene že prihodnje leto.