Italijanski kreatorji morda najimenitnejših hiperšportnih avtomobilov tega sveta, predstavljajo svojo tretjo umetnino, ki bo v ponudbi zamenjala starajočo Huayro. Novinca, kateremu so nadeli ime Utopia, poganja poznani V12 z dvema turbopolnilnikoma, sicer s številčnejšo konjenico in v kombinaciji z ročnim menjalnikom.

Na tipični veličastni premieri je novega člana družine Pagani predstavil sam ustanovitelj znamke, Horacio Pagani, za prikladno zvočno spremljavo pa je poskrbel simfonični orkester milanskega konservatorija. Dogodek so prav tako pospremili z videoposnetkom, ki je predstavil vse ključne podrobnosti novega modela, katerega so brez dvoma navdahnili predhodniki.

Različne pobegle fotografije Utopie smo videli že velikokrat poprej, le da je bil avtomobil takrat poznano pod razvojnim imenom C10 – nadaljevanje Zonde z oznako C8 in Huayre s C9. Zunanjost Utopie zaznamujejo značilne Paganijeve poteze, kot sta pokrita žarometa, zašiljen nos, okrogle zadnje luči in nenazadnje izpušni sistem s štirimi zaključnimi cevmi.


Celotna podoba je nedvomno bolj nežna od agresivnih predhodnikov, a pomanjkanje divje karoserije nadomešča s pretkano aerodinamiko. Za razliko od zavornih krilc na sprednjem pokrovu pri Huayri, so zračni tokovi usmerjeni skozi sprednjo masko in preko vetrobranskega stekla, kar prinaša več stabilnosti, zadek pa je opremljen z aktivnima krilcema, ki glede na potrebo potiska k tlom, spreminjata svojo lego.

Za zasnovo so uporabili monokok šasijo izdelano iz mešanice ogljikovih vlaken in titana, čemur pravijo »carbotanium«, v središču tiči glavni akter, prisilno polnjen V12. Pogonski agregat pridobljen s strani Mercedesa-AMG po novem zmore 864 KM (34 KM več od strupene Huayre NC) in 1.100 Nm navora, kar Utopio okrona kot najmočnejšega Paganija do sedaj. Vsa moč se preko sedemstopenjskega Xtrac avtomatiziraneg ali klasičnega ročnega menjalnika, preko elektro-mehanskega diferenciala prenaša na zadnji kolesni par.

Dinamično plat zastopajo vzmetenje izdelano iz kovanega aluminija in deluje po principu dvojnega vpetja (double-wishbone), opremljen z delno aktivnimi blažilniki, njihova trdota se prilagaja glede na izbiro voznega programa. Kot pričakovano, so enako impresivne tudi zavore, z ogromnimi 410 mm diski in šestbatnimi Brembo čeljustmi spredaj ter štiribatnimi zadaj. Te se skrivajo za aerodinamično oblikovanimi 21- in 22-palčnimi platišči.

Obsežna uporaba ogljikovih vlaken in ostalih lahkotnih materialov pomeni, da Utopia tehta zgolj 1.280 kilogramov oziroma 100 kilogramov manj od največjega konkurenta – novega Koenigsegga CC850. Italijanska lepotica bo sicer nekoliko bolj pogosta, saj nameravajo izdelati 99 primerkov, v primerjavi s 70 primerki švedskega lovca, a tudi ti s ceno 2,17 milijona (brez davka) so že vsi razprodani.