Volvo se je že spoprijateljil s trgom električnih avtomobilov, a z letom 2024 bodo zadali prvi hud udarec. To je povsem novi zastavonoša Volvo EX90, ali bolje rečeno električna zamenjava sedemsedežnega SUV-ja XC90, ki ga bodo začeli izdelovati konec prihodnjega leta.

Njegova izrazita silhueta, ostra bočna linija in žarometi v slogu Thorjevega kladiva spominjajo na predhodnika, vendar je EX90 pod kožo povsem drugačen stroj. Vozi na enaki platformi SPA2 električni platformi kot Polestar 3 in je na voljo z dvema dvo-motornima pogonskima sklopoma. Volvov paradni konj z več kot pet metri dolžine ohranja sedem sedežev in takšni konfiguraciji premore 310 litrov prtljažnega prostora. Ta se bo zloženi tretji vrsti sedežev poveča na 655 litrov, s položeno drugo vrstoi pa je na voljo ogromen prtljažni prostor s 1.915 litri.

Osnovna različica z dvema elektromotorjema zmore 300 kW (408 KM) in 770 Nm navora, dovolj, da se 2.818 kilogramov težak SUV do stotice požene v 5,9 sekundah. Dražja različica Twin Motor Performance je zaradi zmogljivejšega motorja z močjo 380 kW (517 KM) in 910 Nm navora za celotno sekundo hitrejša do stotice. Obe izvedenki sta omejeni na najvišjo hitrost 180 km/h.

Pod površjem obeh modelov tiči zajetna baterija s 107 kWh uporabne kapacitete, standardni EX90 Twin Motor lahko z enim polnjenjem prevozi 600 kilometrov, močnejša izvedenka pa nekaj kilometrov manj. Polnjenje baterije od 10 do 80 odstotkov traja pol ure, saj je na voljo hitro enosmerno polnjenje z močjo 250 kW, arhitektura SPA2 pa omogoča tudi dvosmerno polnjenje. Tehnologija je še v razvoju, vendar bi lahko uporabnikom omogočila, da bi v času konic energijo iz baterij pošiljali nazaj v omrežje. Sistem lahko napaja tudi električne naprave ali druga električna vozila Volvo.

EX90 je opremljen z najnovejšo paleto Volvovih radarjev in kamer, da bi dosegli naziv najvarnejšega avtomobila podjetja doslej. Ti senzorji – skupaj z enoto LiDAR, ki lahko tudi ponoči zazna predmete oddaljene več sto metrov stran – komunicirajo z vgrajenim računalniškim sistemom NVIDIA DRIVE, ki v realnem času obdeluje zbrane informacije. Poleg obsežnega nabora vozniških asistentov, vključno s funkcijo Pilot Assist, ki lahko prevzame nadzor nad krmiljenjem, EX90 ponuja sistem za spremljanje zbranosti in zadostno strojno opremo za aktivacijo avtonomne vožnje v prihodnosti.

Volvo z modelom EX90 opremljenim z računalniško močjo Snapdragon in grafičnim sistemom Unreal Engine 5, ki je bil uporabljen za razvoj veliko odmevnih iger, povečuje svoj nabor povezljivosti v avtomobilu. V središču minimalistične kabine, v večji meri brez fizičnih gumbov, je 14,5-palčni portretni zaslon na dotik, na katerem se prikazuje izboljšana različica Volvove programske opreme razvite v sodelovanju z Googlom. Sistem vključuje različne Googlove aplikacije in povezljivost 5G ter povezljivost s storitvama Apple CarPlay in Android Auto. Za vrhunsko zvočno spremljavo bo skrbel stereo sistem Bowers & Wilkins s funkcijo Dolby Atmos, stranke pa lahko s pomočjo digitalnega ključa na pametnem telefonu dostopajo do avtomobila in prilagodijo urnik polnjenja na domu. Volvo namerava v celotnem življenjskem ciklu modela EX90 izboljšati tudi programsko opremo s posodobitvami preko spleta (over-the-air).

EX90 bo sprva predstavljen v najvišji različici Ultra, ki bo predvidoma stala 105 tisoč evrov v različici Twin Motor in 110 tisočakov v najvišji različici Twin Motor Performance. Na voljo bo tudi v okviru Volvove naročniške storitve Care by Volvo, in sicer od 1.800 evrov mesečno. Modeli Ultra se pohvalijo z zračnim vzmetenjem, 22-palčnimi platišči, sistemom LiDAR in ostalimi voznimi pripomočki ter že omenjenim ozvočenjem Bowers & Wilkins HiFi, oblazinjenjem iz reciklirane tkanine in panoramsko streho. Serijski so tudi štiripodročna klimatska naprava, čistilec zraka v kabini, mehko zapiranje vrat in pikselski LED žarometi LED. Proizvodnja EX90 bo stekla v zadnjem četrtletju prihodnjega leta, prve dostave so predvidene v začetku leta 2024.