Mazda je v svetu avtomobilizma postala sinonim rotacijskih ali Wanklovih motorjev, saj so že leta 1967 navdušili s Cosmo Sport, prvim modelom s tovrstnim motorjem, zanimivo pot pa so leta 2012 zaključili s športnim RX-8. Sedaj se unikaten agregat vrača na sceno, vendar nekoliko drugače kot poprej.

Sicer izjemno kompakten in visoko zmogljiv motor sta pestili visoka poraba ter konstantno vzdrževanje. Kljub razvoju ni bilo veliko priložnosti za množično uporabo, le pri Mazdi še vedno vztrajajo pri tem konceptu, saj so že nekajkrat dražili z naslednjo generacijo legendarnega modela RX-7, a pred tem so našli še bolj praktično aplikacijo v smislu podaljševalnika dosega pri električnih avtomobilih.

Mazda bo namreč na letošnjem bruseljskem avtomobilskem salonu predstavila nov pogonski sklop za kompaktnega križanca MX-30, ki ostaja zvest pristopu k globalnim izzivom zmanjševanja emisij toplogrednih plinov z različnimi pristopi. Edinstveni priključno-hibridni pogonski sklop Mazdinega kompaktnega križanca, ki bo na evropskem trgu na voljo od letošnje pomladi, bo vključeval električni generator, gnan s strani novo razvitega rotacijskega motorja. Motor z notranjim izgorevanjem tako ne bo direktno poganjal koles, temveč bo elektromotor zalagal z energijo.

S priključno-hibridnim MX-30 bo Mazda na evropskem trgu nastopila predvidoma spomladi letos. Napoved inovativnega novega pogonskega sklopa so pospremili s svežim logotipom, katerega zastopata trikotnik Reuleaux in črka »e« v središču, ki zastopa električno plat. Pričakujemo lahko bistveno boljši doseg od 200 kilometrov, kolikor zmore standardni električni MX-30.