BMW po štirih letih obsežnega razvoja modela X5 na vodikov pogon stopa v naslednjo ključno stopnjo projekta. Predstavnikom mednarodnih medijev bodo v uporabo podali prve primerke iz pilotne flote. Slabih 100 primerkov BMW-jev iX5 Hydrogen se bo mudilo na predstavitvah in različnih preizkusih. Na ta način si bodo zagotovili pomembne povratne informacije, saj bodo v preizkus vključeni tudi ostali uporabniki, ki niso bili del razvojnega procesa.

»Vodik je vsestranski vir energije, ki ima ključno vlogo v procesu energetskega prehoda in s tem pri varstvu podnebja. Navsezadnje je to eden najučinkovitejših načinov shranjevanja in prevoza obnovljivih virov energije,« je dejal Oliver Zipse, predsednik upravnega odbora BMW AG. Številni proizvajalci, vključno z BMW-jem, izkorišča potencial vodika, za preoblikovanje mobilnosti. Vodik smatrajo kot manjkajoči del za napredovanje mobilnosti brez emisij, namreč izključno električna energija ne bo zadostovala nevtralnim rešitvam celotnega sveta.

Bavarski član omejene skupine vozil na vodikov pogon je bil razvit na osnovi aktualne generacije SUV-ja X5 in je kot koncept premiero doživel na avtomobilskem sejmu IAA v Münchnu leta 2019. Prvi prototipi so navdušili na sejmu mobilnosti dve leti kasneje. Sistem vodikovih gorivnih celic na krovu iX5 Hydrogen je dokaz večletnega znanja in razvoja skupine BMW pa področju tehnologij električnega pogona. Več podrobnosti o iX5 si lahko preberete TUKAJ, ko smo poročali o začetku omejene proizvodnje testnih primerkov.

BMW je prvi nemški proizvajalec avtomobilov, ki se je pridružil kampanji »Poslovne ambicije za 1,5 °C« (Business Ambition for 1,5°C), pod vodstvom Science Based Targets, in se zavezuje doseganju podnebne nevtralnosti skozi celoten proces proizvodnje. Do leta 2030 želijo, v primerjavi z letom 2019, glede na vozilo, za 40 odstotkov zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida v celotnem ciklu, od dobavne verige, proizvodnje, do uporabe. V Lanskem letu so prodali preko 251 tisoč povsem električnih vozil, kar je 108-odstotna rast v primerjavi s prejšnjim letom. Do konca letošnjega leta naj bi delež prodaje električnih modelov zrasel na 15 odstotkov, do leta 2030 naj bi ta številka znašala 50 odstotkov.13