Volkswagnova mestna raketa, Polo GTI, v letošnjem letu praznuje 25. obletnico, kar bodo obeležil s posebno izdajo Edition 25. Kultna kratica GTI Volkswagnove športnike krasi že nekaj desetletij, prvič je svoje mesto na Polu našla leta 1998. Po četrt stoletja uspehov sedaj predstavljajo najzmogljivejšo različico aktualnega modela, ki bo navdušil z močnim motorjem, številnimi športnimi nadgradnjami in unikatnim videzom.

Novi Polo GTI Edition 25 gradi na prepoznavnem malem športnem modelu in dodaja pomembne elemente, kot so športno vzmetenje, elektronska zapora diferenciala ter bogato serijsko opremo, vključno z oblikovalskimi poudarki. Svojo prodajno pot bo omejeni Edition 25 v domači Nemčiji začel že prvega junija, zanj bo potrebno odšteti najmanj 35.205 evrov. Vseh 2.500 primerkov bo obogatenih s poslikavami vrednih velikega jubileja. Pod pokrovom Pola GTI Edition 25 bo brnel zmogljiv prisilno polnjen 2-litrski štirivaljni bencinski motor s 152 kW (207 KM) in 320 Nm navora, kar bo zadoščalo za pospešek do stotice v 6,5 sekundah. Kot že rečeno, so podvozje opremili s posebej prilagojenim športnim vzmetenjem, ki ga za 15 mm približa k tlom, skupaj z elektronsko nadzorovanim diferencialom bosta poskrbela za pristne užitke v tesnih zavojih in ustvarila pristno GTI izkušnjo.

Jubilejni Polo GTI bo iz povprečja izstopal z rdeče obarvanimi zavornimi čeljustmi, okrasnimi nalepkami, spremenjeno mrežo maske in kromiranimi zaključki izpušnih cevi. Vsekakor to ni vse, opremili so ga s črnimi 18-palčnimi platišči, črno streho in črnimi zunanjimi ogledali. V notranjosti ga krasijo športni sedeži v perforiranem črno-rdečem usnju, kontrastni GTI logotipi in napis »One of 2.500«, ki ponazarja ekskluzivnost. Poleg standardnih karoserijskih barv lahko kupci izberejo unikatno sivo Ascot.

Pokukajmo še malo v zgodovino Pola GTI, ki je zagon dobila leta 1979 s prihodom različice GT. Takratni omiljeni hot-hatch je nemudoma postal hit, vendar so pravega GTI-ja predstavili šele leta 1998, na osnovi tretje generacije Pola, proizvodnja pa je bila omejena zgolj na 3.000 primerkov. Do druge generacije Pola GTI so morali ljubitelji čakati vse do leta 2006, potem so navdušenje dodatno dvignili z različico Cup Edition s kar 180 KM. Zatem je sledil Polo GTI z letnico 2010, katerega je poganjal prisilno polnjen 1,4-litrski bencinar, leta 2014 je okrepljen agregat ustvaril 192 KM in omogočal najvišjo hitrost 236 km/h. S tradicijo so nadaljevali do leta 2021, ko so postavili nove standarde strupenih kompaktnih avtomobilov s šesto generacijo Pola, ki zdaj v prenovljeni izdaji praznuje 25 let uspehov.