Audi Q5 je že več kot 15 let prvak v segmentu srednje velikih SUV-jev. Letos pri štirih krogih v jesensko obdobje vstopajo s povsem novo generacijo prodajne uspešnice, ki prinaša moderen oblikovalski pristop, izboljšano dinamiko in napredno tehnologijo. Gre za prvega hišnega SUV-ja zasnovanega na platformi Premium Platform Combustion, prilagojeni za hibridno podprte motorje z notranjim izgorevanjem. Novi Q5 s prilagodljivo digitalno osvetlitvijo in najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi poudarja Audijevo zavezanost napredni mobilnosti. Vrh ponudbe zastopa športna različica SQ5, v prihodnosti pa bodo portfelj obogatili še priključni hibridi.

Novega Q5 SUV odlikujejo športna, tehnološko izpopolnjena zasnova, visoka prilagodljivost in vsakodnevna praktičnost. Motorji opremljeni z blago-hibridno tehnologijo MHEV plus, obljubljajo večjo učinkovitost in zmogljivost, medtem ko bodo v prihodnje na voljo še priključni hibridni s podaljšanim električnim dosegom.  Najnovejši Q5 v notranjosti ponuja prostorno in praktično okolje s popolnoma nastavljivo zadnjo klopjo, ki po potrebi poveča prostor v prtljažniku ali udobje potnikov. Prostornina prtljažnika v normalni postavitvi znaša 520 litrov in lahko zraste do 1.473 litrov, zasnova kabine pa vključuje tudi številna odlagalna mesta za vsakodnevne predmete. Vozilo je med drugim opremljeno s priključki USB-C z močjo polnjenja do 100 W, ki lahko napaja celo prenosne računalnike.

Na področju oblikovanja se novi Q5 ponaša z dinamično zunanjo podobo s čistimi linijami in poudarjenimi proporci. Oblikovanje sprednjega dela predstavljajo široka maska Singleframe, navpične zračne zavese in precej ožja žarometa kot prej. Zadaj eleganten zaključek dopolnjuje izrazit svetlobni trak, različica S pa ponuja dodatne športne podrobnosti, kot so edinstvene izpušne cevi in aerodinamični elementi. Kupci lahko izbirajo med tremi zunanjimi slogi: osnovni, Advanced in športno obarvani S line, na voljo pa je enajst karoserijskih barv. Modela S line in S sta opremljena z večjimi odprtinami za dovod zraka, serijsko pa sta sedita na 19-palčnih platiščih, medtem ko 21-palčna dodajo ekstravaganten pridih in izboljšano estetiko.

Notranjost se z jasno in organizirano postavitvijo osredotoča na voznika, glavni akter pa je digitalni oder, kot so poimenovali okolje armaturne plošče s tremi zasloni. Pred voznikom se nahajajo 11,9-palčni digitalni merilniki, 14,5-palčni zaslon na sredini skrbi za upravljanje info-zabavnih vsebin, sovoznika pa razvaja dodaten 10,9-palčni zabavni zaslon. Površine v kabini so odete v kakovostno mehko usnje in trajnostne materiale, za krepitev prijetnega počutja pa poskrbi interaktivna ambientalna osvetlitev. Tehnologija zunanje osvetlitve Q5 nadaljuje Audijevo tradicijo inovacij, saj so zadnje luči opremljene z napredno digitalno tehnologijo OLED. Te luči ne povečujejo le varnosti, temveč ponujajo tudi prilagodljive podpise za poglobljeno osebno izkušnjo.

Pod motornim pokrovom delujejo dizelski in bencinski motorji s podporo 48-voltnega blago-hibridnega sistema, pri vseh za prenos moči na kolesa skrbi sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik. Zaganjalni generator lahko po potrebi doprinese dodatnih 18 kW (24 KM) in 230 Nm navora, shranjevanje električne energije je naloga kompaktne baterije s kapaciteto 1,7 kWh. Na začetku prodaje bosta na voljo vstopni 2-litrski bencinar TFSI s 150 kW (204 KM) in 340 Nm navora ter 2-litrski dizel TDI s 150 kW (204 KM) in 400 Nm navora. Slednji je standardno opremljen s quattro štirikolesnim pogonom, pri bencinarju je na voljo ob doplačilu. Tretji ponujen model bo strupeni SQ5 s 3-litrskim V6 motorjem, ki ponuja 270 kW (367 KM) in 550 Nm navora.

Nova Q5 in SQ5 bosta na domačem trgu ter številnih drugih evropskih državah predstavljena v prvem četrtletju prihodnjega leta, naročilo pa je mogoče že oddati. Cene se začnejo pri 52.300 evrih za osnovnega bencinarja, dizel se ceni na najmanj 57.100 evrov, za poskočnega SQ5 pa bo potrebno odšteti najmanj 82.900 evrov.