Tako v prijateljskih debatah kot v resnih medijih se pojavljajo razno razne dezinformacije o uporabi zimskih gum. Nobenega dvoma ni, da je v pravih zimskih razmerah (mislimo nizke temperature, poledica in sneg na cesti) njihova uporaba zelo na mestu in zelo priporočljiva. Ni pa obvezna (!), kot še vedno lahko marsikje zasledimo.

Dobre poletne gume (vsaj 3 mm profila) in (ustrezne) verige v prtljažniku so tudi zimska oprema! Seveda, če je snega na cestišču preveč, morajo biti verige na pogonskih kolesih. Koliko snega je to, je že relativen pojem, vendar pa vsekakor ne toliko, da s svojo vožnjo že oviramo promet… Od nekaterih »strokovnjakov« smo lahko slišali celo to, da oznaka M+S ne ustreza oznaki za zimsko gumo! Nekoliko drugače je z osebnimi, kot s tovornimi vozili, različna pravila pa veljajo tudi v posameznih državah Evropske unije…Kaj je torej res.

Nekaj odgovorov, tokrat predvsem za tovorna vozila, ponujajo pri enem največjih svetovni proizvajalcev gum s svojo podružnico tudi v Sloveniji.


 

Goodyear svetuje: prevozniki, bodite pozorni na različne predpise glede zimskih pnevmatik

Predpisi glede uporabe zimskih pnevmatik za gospodarska vozila niso po vsej Evropi enaki. Neupoštevanje predpisov lahko privede do plačila kazni ali celo do prepovedi nadaljevanja vožnje.


Goodyear ob začetku zimske sezone tovorne in avtobusne prevoznike opozarja, naj bodo pozorni na raznolike evropske predpise glede uporabe zimskih pnevmatik ter se s tem izognejo denarnim kaznim.

Po ugotovitvah družbe Goodyear Dunlop v 28 evropskih državah veljajo predpisi glede zimskih pnevmatik za gospodarska vozila. Nekatere države imajo zgolj lokalne zahteve, nekatere zahtevajo uporabo zimskih pnevmatik samo v določenih vremenskih razmerah na vseh cestah, druge pa v točno določenem obdobju ne glede na razmere, zato je vsekakor priporočljivo, da prevozniki preverijo predpise v državah, kjer opravljajo prevoze. Poleg tega se predpisi v državah razlikujejo tudi po sami opredelitvi zimske pnevmatike za gospodarska vozila. Pri tem se nacionalna določila najpogosteje opirajo na oznako M+S (blato in sneg oz. »mud and snow), pogosto pa ob tem določijo še dodatne zahteve, kot je npr. minimalna globina profila v zimskem obdobju. Slovenija in naše bližnje države – Avstrija, Nemčija, Hrvaška in Italija, se v svoji zakonodaji sklicujejo zgolj na oznako M+S. Nekatere druge države, kot so Norveška, Švedska, Turčija in Rusija, pa so sprejele ali spremenile svoje zakone tako, da o zimski pnevmatiki za gospodarska vozila priča oznaka 3PMSF, pri tem pa še vedno sprejemajo tudi vse pnevmatike z oznako M+S. Spet druge evropske države, med njimi Belgija, Danska, Finska, Madžarska, Irska, Velika Britanija in Poljska, glede tovornih zimskih pnevmatik sploh nimajo posebnih predpisov.

snowflake-m-s wp

Kaj predstavlja posamezna oznaka?

Oznaka M+S pomeni, da ima pnevmatika na snegu boljši oprijem kot standardne pnevmatike, sama oznaka pa ni pogojena s standardiziranimi testi. Konec leta 2012 je EU za tovorne zimske pnevmatike uvedla nov, dodaten simbol: snežinko v gori s tremi vrhovi (3PMSF). Omenjen simbol se po zakonu lahko uporablja samo, kadar pnevmatika izpolnjuje vsaj minimalne zahteve zmogljivosti v snegu, poleg tega pa morajo pnevmatike s simbolom 3PMSF uspešno opraviti zahteven ISO(1) test. Pnevmatike z oznako 3PMSF so uradno opredeljene kot “zimske pnevmatike za težke snežne razmere”. Na osnovi omenjene zahteve glede zmogljivosti na snegu so torej pnevmatike s simbolom 3PMSF boljša izbira za težke zimske razmere kot pnevmatike, ki nosijo zgolj oznako M+S. Kljub temu pa novi simbol ne izključuje uporabe oznake M+S, niti je v zakonodaji evropskih držav glede zimskih pnevmatik za tovorna vozila ne nadomešča. Tako sta veljavni obe oznaki, podrobnejše zahteve glede zimskih pnevmatik pa opredeljujejo posamezni nacionalni predpisi.

Namenske zimske tovorne pnevmatike

Oznaki M+S in 3PMSF nedvomno kažeta, da je zimska zmogljivost pnevmatik, ki jih označujeta, večja od zmogljivosti standardnih, vendar na trgu obstajajo tudi namenske zimske pnevmatike. Slednje odlikujeta obe oznaki, obenem pa so bile razvite izrecno za težke zimske razmere. Goodyear je letos tako predstavil popolnoma novo generacijo namenskih zimskih tovornih pnevmatik ULTRA GRIP MAX, ki zagotavljajo veliko boljši oprijem na snegu (2) in tako omogočajo mobilnost voznih parkov tudi v zimskih razmerah.

(1) V tem testu se na cesti, pokriti s trdo zbitim snegom, primerja oprijem referenčne pnevmatike s testirano. Da bi test uspešno opravila, mora biti testirana pnevmatika za vsaj 25 % boljša od referenčne.

(2) V primerjavi z drugimi Goodyearovimi pnevmatikami za gospodarska vozila z oznako M+S ali celo 3PMSF.