Ali je nakup rabljenega avtomobila loterija?

Odlično ohranjen, vozila sta ga dedek in babica, nikoli poškodovan in samo sto tisoč prevoženih kilometrov. Tako se danes na spletu oglašujejo rabljena vozila, nihče pa natančno ne ve, kaj bo pravzaprav kupil.

Najverjetneje se prej ali slej srečamo z nakupom vozila, saj je ta postal del našega vsakdana. Eni se odločijo za čisto novega, za brezskrbno poti od točke A do točke B. Mnogi pa raje izberejo rabljenega, saj je pogovorno dobi več za zmerno ceno. Ampak kaj kupiti, da se ne bo avto izkazal kot denarna jama brez dna?

Na spletu lahko najdemo ogromno oglasov prodajalcev in fizičnih oseb, ki navajajo in trdijo, da je vozilo že skoraj boljše kot novo. Seveda se velikokrat izkaže da temu ni tako. Ohranjenost in dejansko stanje vozila lahko ocenimo le ob dejanskem ogledu. Kaj pa so ključne točke, da bomo opravili dober nakup?

Zunanjost

Najbolje je, da se na ogled vozila odpravite z nekom, ki se spozna na avtomobile in je to že počel. Ne gre za to, da sami niste dovolj izkušeni. Vendar, nekdo drug bo zaradi manjšega navdušenja prej opazil nepravilnosti in skrite napake kot vi sami. Pregled se seveda začne z zunanjostjo.


Prvi pogoj je, da je vozilo očiščeno in suho, saj lahko drugače spregledamo ključne napake na karoseriji. Temeljito preglejte vozilo okoli vrat in pragov, da ni nikjer sledov rje ali morebitnega naknadnega spajanja pločevine. Naj vas ne bo sram se uleči pod avto in pregledati podvozje kolikor je le mogoče. Če je avto močno rjav ali pa je karoserija kjerkoli zvita veste, da kilometri niso realni in morebitno navajanje, da avto ni bil poškodovan ne drži.

Preverite tudi letnice na vseh steklih vozila, če je vetrobransko steklo mlajšega letnika kot ostala je velika verjetnost, da je bilo zamenjano, saj je vanj priletel kakšen kamen in je počilo. Če pa stekla na boku vozila ne ustrezajo ostalim, pa najverjetneje ni bil samo ˝kamenček˝. Oglejte si tudi lak in barvo vozila, če prihaja do neskladnosti barve med prehodi je bilo vozilo najverjetneje barvano ponovno.

Notranjost

Če je zunanjost prestala test dobre kakovosti, si vzemite čas in podrobno preglejte še notranjost. Če opazite da so sedeži že nekoliko natrgani, volan močno obrabljen, prestavna ročica oguljena in pedala v slabem stanju, na števcu pa kaže 100 tisoč prevoženih kilometrov, potem nekaj ne drži.


Ob prižigu kontakta se morajo na armaturni plošči prižgati vse kontrolne lučke. V nasprotnem primeru je možno, da ima avto okvaro in je prodajalec preprosto odstranil kontrolno lučko, da bi vozilo lažje prodal.

Testna vožnja!

Seveda je pametno opraviti še testno vožnjo. To obvezno opravite tako, da boste za volanom vi! Preden pa se odpeljete, odprite še pokrov motorja in preverite, če ima avto dovolj olja. Odvijte še pokrovček za dolivanje olja in poglejte, če je olje, ki je na njem bele barve, kar pomeni da gre za resno okvaro motorja. Preverite še nivo hladilne tekočine in pa pokleknite pod avto, da vidite da nobena od tekočin ne izteka.

Med samo testno vožnjo bodite pozorni na delovanje motorja, če ta deluje gladko in uglajeno. Med spuščanjem sklopke ne sme biti cukanja, avto se mora ustaviti v neki normalni razdalji in pa preverite še delovanje ročne zavore.

Če ste z avtom zadovoljni je nujno, da preverite še vso dokumentacijo. Osredotočite se še na številko šasije, ki se mora ujemati tako v prometnem dovoljenju kot na samem avtu. Dobrodošli so tudi vsi podatki o rednem servisiranju vozila. Na osnovi tega, lahko tudi na grobo ocenite realno število prevoženih kilometrov.

NE SPREGLEJ: Enostaven nasvet, kako podaljšati življenjsko dobo vašega avtomobila!

Te zimske gume so prepovedane! Vožnja z njimi vas lahko stane tudi 1.600€!

NE SPREGLEJ: Brez te nalepke je vaš vstop v nekatera evropska mesta kazniv!