Lastnik avtomobila si vsaj dvakrat na leto zastavi vprašanje glede pnevmatik. Poleg tistega klišejskega stavka, kdaj menjati pnevmatike, sledit tisti, če so trenutne še v redu za eno sezono oziroma kaj kupiti, če le-te niso? Splet je preplavljen s takšnimi in drugačnimi nasveti, a dejstvo je, da je večina njih slabih.
Upoštevanje forumskih kavč komentatorjev na temo izbire pnevmatik se v praksi (pre)pogosto izkaže kot draga šola, saj z malo sreče pride samo do obiska avto ličarja. Velikokrat pa le nekaj metrov razlike v zavorni poti odloča med (varno) zaustavitvijo in trkom, ali pa med življenjem in smrtjo.
Klasična slovenska poteza
Odličen avtomobil, odlična oprema, za nameček še najnovejši mobilni telefon in povsod tam, kjer bi morali nameniti največji poudarek … no, tam pa seveda želimo privarčevati sleherni cent. Velikokrat so na tem varčevalnem seznamu tudi pnevmatike. Poleg ne sigurne vožnja v zahtevnejših pogojih z minimalnim profilom, je naslednja poteza nakup pnevmatik neznanega porekla. Res da so pnevmatike vzhodnega porekla bistveno cenejše.
Prekopirati profil ni nobena umetnost. Tudi izdelovanje grafik in reliefov na robu pnevmatik ni višja znanost. Je pa sestaviti optimalno zmes izjemno zahtevno. Zato ne čudi pripomba možakarja, ki je nonšalantno odvrnil, da ne bo plačeval 1000 evrov in več za kos gume, če pa lahko dobi za več kot 80 % te cene pnevmatiko nekega kitajskega proizvajalca. Čeravno je posedoval največjo bavarsko limuzino, si je mislil, da bo pas zategnil ravno pri gumah. No, čez dva meseca se je vrnil k vulkanizerju in bentil nad kakovostjo, saj mu je „pobralo“ skoraj ves profil … Da ne omenjamo, da je s takšno pnevmatiko ogrožal tako druge kot sebe v prometu.
Tako kot v sleherni industriji, tudi v gumarski industriji štejejo izkušnje. Še vedno sem mnenja, da gumarska znamka nekaj pomeni, in da ni le marketing, kot bi pripomnil možakar z AX torbico.
Torej, na poletni test smo zapeljali pnevmatiko Goodyear EfficientGrip Performance 2, ki se predstavlja v svoji drugi generaciji. Napram predhodnici, se sveža pnevmatika ponaša s kar 50-odstotkov višjim številom prevoženim kilometrov ter doseganjem krajše zavorne poti tako na mokri kot suhi podlagi. Vse to je nekako logično, saj se materiali in tehnologije iz leta v leto izboljšujejo, konkurenca pa tudi ne počiva, zato je razvoj produktov ključen del procesa za uveljavitev gumarskega prestola.
Še malo teorije. Pnevmatika se ponaša s številnimi inovativnimi lastnostmi, ki omogočajo večje število prevoženih kilometrov in visoko raven zmogljivosti. Pnevmatiko odlikuje velika elastičnost in prožnost tekalne plasti, ki pripomore k manjši obrabi pnevmatike na grobi cestni površini, ne da bi se pri tem zmanjšala zmogljivost pnevmatike na mokri in suhi podlagi.
Za učinkovito odvajanje vode in krajšo zavorno pot na mokri podlagi poskrbita večje število in dolžina oprijemnih robov ter optimizirana togost gumene zmesi. Večjo togost in s tem izboljšano stabilnost vozila v kritičnih situacijah pa zagotavljajo še velika rebra v osrednjem delu tekalne plasti.
Goodyear torej za novo pnevmatiko obljublja dolgo življenjsko dobo in zanemarljiva odstopanja glede zmogljivosti od prvega do zadnjega kilometra. Prav tako se EfficientGrip Performance 2 ponašajo z izboljšanim nadzorom in natančnostjo krmiljenja ter zaviranjem na suhi in mokri površini. Iluzorno je seveda pričakovati, da bomo lahko v vsakodnevnih situacijah izkoristili vse zmogljivosti pnevmatik, a vseeno bomo lahko dobili dovolj dober vpogled v samo zasnovo in kakovost pnevmatik.
Kaj pa praksa?
Mi smo na našega Golfa VII Variant v začetku aprila namontirali Goodyearov presežek v gumarskem svetu, in sicer EfficientGrip Performance 2 v dimenziji 195/65 R15. Pred tem so bile na avtomobilu nameščene pnevmatike srednjega cenovnega (in kakovostnega) razreda, pa tudi čas se jim je lagoma iztekal. Prvi komentar kolega na uredništvu je bil „uoou, tole je pa povsem druga pesem skozi zavoje“. Čeravno ne gre pretiravati, a je bila vodljivost, glede na prejšnje pnevmatike, za nekaj nivojev boljša.
Seveda se bodo našli komentarji, da lahko pnevmatike testirate le na poligonu in imeli bodo prav. Toda poligon je kraj, kjer določite parametre, vozno izkušnjo pa najbolje doživete v realnih situacijah. In saj veste, vsak izdelek je dober/slab natančno toliko kolikor je dobra/slaba konkurenca. In s pnevmatikami je podobno kot z računalniki. Ko prinesete domov računalnik je vsak dober, šele neposredna primerjava vam lahko predstaviti razlike, ali pa seveda daljša uporaba. Konec koncev pa tudi karavan z litrskim bencinerjem ni ravno za dinamično vožnjo, ampak, kdo od nas vsakdanjih voznikov pa resnično vozi dinamično?
Na dolgoročnem preizkusu se bomo osredotočili na splošno obnašanje pnevmatik v različnih vremenskih pogojih, obremenitvah vozila, porabi goriva ter hrupnosti v potniški kabini. Slednji je v kaotičnem vsakdanu še kako pomemben, sploh če si lastimo dobro zvočno izolirano vozilo. Goodyearove pnevmatike so se na tem področju nemudoma izkazale, saj na določenih asfaltnih podlagah hrup izpod koles popolnoma onemi. Teorija z oznako A in izmerjenimi 68 decibeli se več kot očitno kaže v praksi.
Prav tako smo bili izjemno navdušeni nad pnevmatiko v dežnih pogojih. Trije žlebovi vzdolž EfficientGrip Performance 2 (vključno seveda z oprijemalnimi robovi) odlično kljubujejo akvaplaningu in res odlično odvajajo vodo izpod tekalne površine. Zelo suveren občutek smo dobili tudi na suhi podlagi. V dobrih dveh mesecih smo s pnevmatikami EfficientGrip Performance 2 prevozili nekaj več kot 4.000 kilometrov. Po tem času se profil pnevmatike zdi praktično nedotaknjen, vsekakor pa bomo stanje gum še naprej spremljali.
Primerjava, ki jo lahko zavedem je še poraba goriva. V obdobju dveh mesecev se je že ustvarila slika in sicer je povprečje kar nekaj decilitrov nižje napram lanskim oziroma prejšnjim letnim pnevmatikam. Z enakimi dimenzijami pnevmatik je Golf v povprečju prej porabil 5,8 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov, Goodyearke pa zdaj zahtevajo okoli 5,3 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Čeprav so pnevmatike šele dobra dva meseca pod pikolovskim preizkusom, lahko že izražamo simpatije do Goodyear EfficientGrip Performance 2. Zagotovo bodo pnevmatike služile našemu preizkusu še nekaj časa, kaj pa bo prinesel čas, bomo poročali v naslednjem članku.
Za Vas pa še dodajamo spisek 45 dimenzij od 15- do 18-colskih platišč, v katerih je na voljo pnevmatika Goodyear EfficientGrip Performance 2.
205/45R16 87W XL | 205/60R16 96W XL | 195/65R15 91V |
205/50R17 89V | 215/50R17 95W XL | 195/65R15 95H XL |
205/50R17 93W XL | 215/55R17 94W | 205/50R17 93V XL |
205/55R16 91H | 215/55R17 98W XL | 205/55R17 95V XL |
205/55R16 91V | 225/45R17 91W | 215/50R17 91W |
205/55R16 91W | 225/45R17 94W XL | 215/60R17 100V XL |
205/55R16 94W XL | 225/50R17 94W | 215/60R17 96H |
205/60R16 92H | 225/50R17 98V XL | 215/65R16 98V |
205/60R16 92V | 225/50R17 98W XL | 225/50R16 92Y |
205/60R16 96V XY | 195/65R15 91H | 225/55R17 101W XL |
205/55R19 97V XL | 215/55R16 97W XL | 185/60R16 86H |
195/60R16 89V | 195/55R16 87H | 185/65R15 88H |
205/55R16 91Y | 195/55R16 87V | 195/50R16 88V XL |
215/45R16 90V XL | 195/55R16 87W | 225/50R18 99V XL |
215/55R16 93V | 195/55R16 91H XL | 225/50R18 99W XL |