5. maja 2013 je minilo 20 let od konca proizvodnje Volvovega najbolj prodajanega modela, serije 240. V 19 letih proizvodnje je bilo izdelanih kar 2,9 milijona primerkov. Vozilo je bilo sprva tarča kritik zaradi svoje dolgočasne in kockaste oblike, vendar je med svojo življenjsko dobo uspelo postaviti mednarodne standarde za varnost in okolje. Osvojil je tudi prvenstvo European Touring Car Championship in status japi avtomobila, preden je bil opuščen iz proizvodnje maja leta 1993.

Volvo 240 je bil predstavljen avgusta leta 1974 kot nadaljevanje in razvoj popularne serije 140. Ponašal se je s številnimi novimi in inovativnimi tehničnimi rešitvami na mnogih področjih, kar je bilo še posebej poudarjeno z visoko stopnjo varnosti.


Vozilo je imelo mnoge vizualne skupne točke konceptnega vozila VESC, ki ga je Volvo pokazal dve let pred tem. To je pomenilo, med vsemi ostalimi detajli, velike odbijače, ki so 240 dali karakteristično izstopajoč sprednji del. Dizajn so kupci smatrali kot dolgočasen in pravokoten, medtem ko so bile dinamične in varnostne lastnosti dobro sprejete.

Kot serija 140 nekaj let pred tem je bila serija 240 lansirana tudi v luksuznejši karavanski različici s 6-valjnim motorjem – seriji 260. Volvo 245 je postal sinonim z izjemnim konceptom karavana. Resnično vsestransko vozilo, ki ga je bilo zabavno in udobno voziti. Ponašal se je s tedaj najvišjo stopnjo varnosti na avtomobilskem trgu.

Standardi za varnost in okolje


Po serijah testov trčenj, ki jih je izvajal NHTSA, je bilo jasno, da je Volvo 244 najboljši v zaščiti potnikov. Rezultati so bili nato uporabljeni za oblikovanje osnov za nadaljnje varnostne zakonodaje za vsa vozila, ki so bila v prodaji na ameriškem trgu. Istočasno je Volvo delal intenzivno na nadzoru emisij ter poskušal kontrolirati nereguliran oksidacijski katalizator, ki je zmanjševal škodljive substance na zanemarljivo stopnjo. Leta 1976 je bil Volvo prvi proizvajalec avtomobilov, ki je ponudil rešitev: Lambda senzor.

Ta majhen kos je omogočal, da je katalizator znižal škodljive substance za več kot 90 %. Leto pozneje je Kalifornija predstavila stroge maksimalne vrednosti teh substanc, ki so bile takrat najstrožje na svetu. Volvo Cars je z uporabo 3-smernega katalizatorja in Lambda senzorja imel znatno nižjo stopnjo, za kar je bil Volvo tudi nagrajen.

Na svetu najhitrejši karavan

Volvo 240 je bil korak naprej v industriji, v pogledu varnosti in skrbi za okolje. Bil je model, ki je bil med svojim obstojem nenehno v razvoju. Dodajali so nove tehnične rešitve; turbo in dizelski motorji so bili predstavljeni že v začetku. Sloves, da je to dolgočasno vozilo, se je spremenil s predstavitvijo Volva 245 – najhitrejšega karavana. Na zadnji stopnji svoje življenjske dobe je bil 240 na voljo samo kot 5-vratni karavan in je doživel pravo renesanso, ko je nenadoma postal avtomobil, ki so ga imeli mnogi evropski japiji. V Italiji je bil 240 Polar najbolj priljubljen avtomobil med mladimi in je dosegel kulten status.

5. maja 1993 pa se je zgodba zaključila. Po 19 uspešnih letih in 2.862.573 avtomobilih, od tega 177.402 Volvov 260, je serija 240 zaključila svojo pot, skoraj istočasno kot predsednik AB Volvo Pehr G Gyllenhammar. Bil je eden največjih oboževalcev 240, vozil pa je kar nekaj različnih različic. Nekatere od teh so bile zelo posebne. Prav zadnji 240, ki je bil izdelan, je bil prav tako zelo poseben, skrajšana različica, narejen zgolj za zabavo na projektu.

Zadnji 245 je bil prodan švedski dami, ključe pa ji je predal sam P G Gyllenhammar na manjši prireditvi z motom »Zadnji in najboljši 240.« Še vedno je na cestah po celem svetu mnogo Volvov 240, ki so stari najmanj 20 let in so še vedno vsakodnevno uporabljeni. Ostajajo klubi, ki aktivno ohranjajo serijo 240 in varujejo njeno prihodnost, tako kot je serija 240 mnogo let delala za varno prihodnost Volva.