Na okrogli mizi z naslovom »Z roko v roki za varnost otrok«, ki je potekala 20. 5. 2014 v Ljubljani pod okriljem družbe Goodyear Dunlop Sava Tires in tiskovne agencije STA, so strokovnjaki spregovorili o pomenu varnega in odgovornega ravnanja v cestnem prometu. Kot so se strinjali, bi kakovostno informacijo o prometni varnosti otroci morali dobiti že v vrtcu in osnovni šoli. Poudarili so, da preventiva ni strošek, temveč investicija, za spodbujanje prometne varnosti pa poleg sistemskih rešitev potrebujemo tudi sodelovanje stroke, družbe in gospodarstva.

Trende prometne varnosti v zadnjih letih je predstavil v. d. direktorja agencije za varnost prometa Igor Velov. Pojasnil je, da se je število smrtnih žrtev na slovenskih cestah od leta 2001 do 2010 prepolovilo. Cilji iz resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa predvidevajo ponovno prepolovitev števila smrtnih žrtev do leta 2022. Ob tem je Velov opozoril, da na agenciji zaradi pomanjkanja finančnih sredstev nimajo možnosti vedno izpeljati predvidenih projektov. Če so agenciji zaupane naloge, bi bilo prav, da bi bili zagotovljeni tudi pogoji za njihovo uresničitev, je poudaril.

Med uspešnimi projekti agencije je zagotovo projekt “Pasavček”, ki otroke spodbuja k uporabi varnostnega pasu. Je pa predsednik Zavoda varna pot Robert Štaba opozoril, da je ta projekt v eni generaciji obiskal le med 200 in 300 šol, kar pomeni, da doseže le polovico otrok. Po njegovih besedah bi moralo biti tovrstnih aktivnosti toliko, da bi vsi otroci v vrtcu in prvem triletju osnovne šole dobili kakovostno informacijo o prometni varnosti. Prepričan je, za spodbujanje prometne varnosti potrebujemo trden sistem, strokovnjake, medije in družbeno odgovorna podjetja.


Da bi bilo za večjo prometno varnost ključno vpeljati več prometnih vsebin v vsa triletja osnovne šole, je prepričan tudi Velov. Kot je pojasnil, se mladi s prometno varnostjo v šoli prvič srečajo, ko delajo kolesarski izpit, nato pa pri opravljanju vozniškega izpita. Vmesni čas predstavlja izgubljeno priložnost, je poudaril Velov.

Pri varnosti otrok v prometu igrajo pomembno vlogo tudi otroški sedeži. Kot je pojasnil urednik Motorevije, pri kateri se že 15 let ukvarjajo s testiranjem otroških sedežev, France Kmetič, je pri uporabi otroških sedežev problem tudi njihova napačna uporaba, saj jih nekateri ne znajo pravilno pritrditi oziroma ne znajo v njih pravilno pripeti otrok.

Sogovorniki so spregovorili tudi o opremljenosti vozil kot pomembnem dejavniku prometne varnosti. Irena Kocjan, direktorica marketinga za potniško pnevmatiko v družbi Goodyear Dunlop Sava Tires, je poudarila, da želi družba kot proizvajalec pnevmatik igrati vlogo pri doseganju resničnega napredka na področjih varnosti vozil (z vidika razvoja najnaprednejših tehnologij pnevmatik, ki povečujejo njihovo varnost, in tudi z vidika podpore celovitega pristopa k urejanju zakonodaje, ki se nanaša na pnevmatike). Posebno pozornost pa podjetje namenja tudi vedenju uporabnikov, pri čemer sodelujejo pri osveščanju javnosti o pomenu kakovostnih in varnih pnevmatik ter uporabi primernih pnevmatik v posameznih letnih časih. Že od leta 2009 pa izvajajo tudi projekt Za varnost otrok, v okviru katerega so otrokom v šolah in vrtcih razdelili že več kot 50.000 odsevnih brezrokavnikov ter podelili več kot 30 prikazovalnikov hitrosti v skupni vrednosti več kot 100.000 evrov. Letos podjetje projekt nagrajuje z natečajem za osnovne šole po vsej Sloveniji, ki lahko pridobijo donatorska sredstva v višini po 2.000 EUR za izboljšanje prometne varnosti v lokalnem okolju.