Jaguar XF se je pripeljal tudi na slovenski trg. Najbolj »skromni« kupci ga lahko dobijo že za 36.900 evrov. S prvimi avtomobili (med dvaindvajsetimi prodanimi letno) ponujajo namreč kar 6000 evrov popusta!

Marca predstavljen novi model XF je v primerjavi s predhodnikom podobnih dimenzij (4,954 m) in se še vedno uvršča med manjši model XE in prestižnejši XJ. Le da se je sedaj na tej lestvici pomaknil še malo višje (bližje modelu XJ!), saj je prostornejši in ponuja še več prestiža ter sodobnih tehnologij. Z vrhunsko kombinacijo oblikovanja, razkošja, tehnologij in učinkovitosti, ki jih dopolnjuje še z izjemno dinamiko in prefinjenostjo se uvršča v sam vrh razreda poslovnih avtomobilov. Dinamično kupejevsko oblikovanje temelji na Jaguarjevi arhitekturi z intenzivno uporabo aluminija. Večina delov avtomobila je namreč narejenega iz aluminija, s čemer je v primerjavi s predhodnikom lažji tudi za 190 kilogramov, torzijska trdnost pa je pri tem povečala za tretjino. S prefinjeno obliko zunanjosti so dosegli tudi zelo ugoden količnik zračnega upora, ki se je z 0,29 znižal na le 0,26. Lahka, toga karoserija je bistvena za vrhunsko dinamičnost novega Jaguarja XF. Sprednje vzmetenje z dvojnimi prečnimi vodili in zadnje vzmetenje z integralnim členom – ob skoraj popolni porazdelitvi mas v razmerju 50:50 – zagotavljata idealno ravnovesje med vožnjo in vodenjem.

Nova maska in nove luči, dobavljive tako v ksenoski kot LED tehnologiji, seveda določajo družinsko poreklo, ne morejo pa prehvaliti niti značilnih gubic na pokrovu motorja. Tudi limuzinski zadek se elegantno sklada z linijami avtomobila. Skratka nekaj drugačnosti in čiste elegance, ki so jo pri Jaguarju vedno znali ponuditi. Prav tako je pri notranjosti, ki z nekaterimi detajli jasno kaže svojo drugačnost in če hočete, ekskluzivnost, ki jo v poplavi »konfekcije« vedno bolj poredko srečujemo. Zanimiv je denimo »potopni« vrtljivi gumb samodejnega menjalnika ali pa novi opcijski prikaz merilnikov v računalniški tehnologiji na TFT zaslonu. Nastavljiv 12,3-palčni TFT-prikazovalnik instrumentov in merilnikov nudi štiri vizualne tematike in celozaslonski prikaz navigacije. Skoparili niso niti pri uporabljenih materialih, prijetnih tako na otip kot na pogled.

IMG_0604

Pomembna je tudi prostornost, ki pri takih avtomobilih ne sme biti zanemarjena. Predvsem na zadnji klopi so jo pridobili kar nekaj centimetrov. Bolj postranskega pomena je tukaj prtljažnik, ki s klasičnim, limuzinskim odpiranjem vrat ni najbolj praktičen, vseeno pa ponuja kar 540 litrov prostora.

Jaguar XF poganja (v osnovi na zadnji kolesni par!) paleta šestih motorjev (trije dizelski in trije bencinski). Osnovni je dvolitrski dizel z močmi 120 kW (163 KM) ali 132 kW (180 KM). Vrh te ponudbe je 3-litrski dizel z močjo 221 kW (300KM). Na bencinski strani gre prav tako za dvo- ali tri-litrske agregate z močmi 177, 250 in 280 kW (240, 340, 380 KM).  Na voljo je tudi štirikolesni pogon, vendar le pri dveh močnejših bencinskih motorjih. Vsi motorji so opremljeni z neposrednim vbrizgom goriva in turbinskimi polnilniki, s tem da je najmočnejši, bencinski opremljen namesto s turbino na izpušne pline kar z mehanskim polnilnikom (Twin-Vortex supercharger). Menjalniki so pri vseh modelih osemstopenjski samodejni (ZF 8HP70 8-speed automatic),  le pri najmanjših dveh dizlih pa je na voljo tudi šeststopenjski ročni.

Štirikolesni pogon (AWD) je bil zasnovan za ta model že od samega začetka. Sistem z dodeljevanjem navora glede na zahteve je nov, razdelilno gonilo pa uporablja lažji, tišji in učinkovitejši pogon z verigo. Zmogljivost je izboljšana tudi z naprednim nadzornim sistemom, ki je bil prvič uporabljen v Jaguarju F-TYPE AWD: to je inteligentna dinamika pogona (Intelligent Driveline Dynamics – IDD), ki zagotavlja vodenje kot pri vozilu s pogonom na zadnji kolesi ob zmogljivosti in izboljšanem oprijemu pogona AWD.

Novost pri modelu XF AWD je dodatni način prilagodljivega odziva glede na površino (Adaptive Surface Response – AdSR) v sistemu Jaguar Drive Control. Strokovnjaki družbe Jaguar Land Rover so AdSR zasnovali tako, da prepoznava vrsto površine, na primer sneg ali makadam, in prilagodi nastavitve motorja, menjalnika, krmiljenja in dinamičnega nadzora stabilnosti za varnejšo in še bolj brezskrbno vožnjo tudi pri slabšem oprijemu.

Opremski paketi se od osnovne Pure razdelijo v dve smeri in sicer v luksuzno in športno različico. Prva na Prestige in Portfolio, druga pa na R-sport in S. (glej CENIK)

Glavni konkurenti Mercedes E, Audi A6 in BMW serije 5 so torej dobili kar dostojnega nasprotnika…