Najboljše zamisli so pogosto tudi najbolj enostavne. Nova Dacia Sandero Stepway in Dacia Duster imata za večjo odpornost na vsakdanje praske pod odbijači zaščitne obloge iz obarvane mase.

Sanam, oblikovalka znamke Dacia, zadolžena za za barve in materiale, pripoveduje o estetskih, stroškovnih in okoljskih prednostih njihove metode proizvodnje.

 Pogovorimo se o zaščitnih oblogah pod odbijači! Neposreden prevod iz francoščine (ski) ali angleščine (skid plate) bi bil »drsna plošča«, gre pa za del, ki je nameščen pod prednji ali zadnji odbijač, ki ščiti podvozje avtomobila pred praskami in manjšimi udarci. Te zaščitne obloge tudi ozaljšajo celoten videz odbijačev. V skladu s svojo značilno bistroumnostjo in nenehnim iskanjem bistva stvari je Dacia pretehtala metodo proizvodnje zaščitnih oblog in se odločila, da jih začnejo izdelovati iz obarvane plastične mase.

Najboljše razmerje med uporabno vrednostjo in ceno ne da bi s tem trpela estetika

Sanam, 31 let, oblikovalka znamke Dacia za barve in materiale nam danes pripoveduje, kar je vredno vedeti o zaščitnih oblogah pod odbijači: »Zasnova zaščitnih oblog pod odbijačem novih Dacie Sandera Stepway in Dacie Duster je lep primer našega stremljenja, da kupcem ponudimo pametne rešitve, osredotočene na bistveno, ki ponujajo najboljše razmerje med uporabno vrednostjo in ceno ne da bi pri tem žrtvovali estetiko. To dosegamo predvsem z razvijanjem gospodarnih proizvodnih postopkov, pri čemer upoštevamo tudi skrb za okolje


Tradicionalen način izdelave zaščitnih oblog pod odbijačem je dvostopenjski. Najprej plastično maso – polipropilen – vbrizgajo v kalup, da dobi svojo končno obliko. Ko je enkrat vbrizgan, ga lahko prebarvajo ali pa prekrijejo z v stiskalnici oblikovano prevleko, na primer s kromasto, ki ozaljša njegov končni videz.

Nespremenljiva barva

Dacia je izbrala drugo pot. Nova Dacia Sandero Stepway in Dacia Duster imata zaščitne obloge pod odbijačem iz obarvane mase. To pomeni, da je v kalup vbrizgana plastika že v celoti obarvana. Zaradi tega se barva nikdar ne spremeni, kar ne velja za klasično nanesen barvni sloj.

Sanam nadaljuje: »Ko obarvate zunanji del, kot je zaščitna obloga, bodo udarci in praske med vsakdanjimi vožnjami sčasoma poškodovali tudi nadvse odporno barvo, v nekaterih primerih pa se ta lahko povsem odlušči. Z uporabo obarvane plastične mase bosta vzdržljivost in odpornost takega dela veliko večja

Udarci in praske, ki jih take obloge neizbežno dobijo, seveda puščajo sledi, a so te skoraj nevidne, saj izvirna barva ostaja nespremenjena.

Enostavna, koristna in učinkovita metoda

Ta proizvodni postopek omogoča trajnost barve zaščitnih oblog, s strani oblikovanja pa tudi ponudbo bolj žlahtnega videza z zamenjavo črne s sivo barvo plastike … tudi ti so enako čvrsti in odporni, nič dražji, a poskrbijo za veliko bolj eleganten videz.

Ne smemo pozabiti na morebitne prihranke za lastnika vozila, ki odrgnjenega dela ne bo več prisiljen zamenjati, da bi ohranil neokrnjen videz svojega Sandera Stepway ali Dusterja.

V proizvodnem postopku je enostavnost zelo pogosto mati vseh vrlin. Tako je zaščitna obloga iz obarvane mase izdelana z enim samim postopkom, to je z vbrizganjem plastike v kalup, pri pobarvanih ali prevlečenih delih pa gre za najmanj dva ločena postopka. Seveda je ključno tudi znižanje proizvodnih stroškov, kar gre v prid kupcev, v prid okolja pa bolj okolju prijazen postopek.

Kar zadeva okolje, obloge iz obarvane mase pomenijo še veliko več. Kot pravi Sanam:

»Sestavni del iz ene same snovi – v tem primeru gre za plastiko – je zelo zanimiv s stališča reciklaže. Nasprotno velja za zaščitne obloge s kromasto prevleko ali drugimi snovmi – takih delov morda ni mogoče reciklirati tako preprosto. Danes je vprašanje recikliranja delov ključno za oblikovalce in snovalce vozil znamke Dacia

Krožno gospodarstvo, poglaviten pristop

Krožno gospodarstvo je ključen element celovitega pristopa znamke Dacia: »Zaščitne obloge iz obarvane mase so primer imanentnega pristopa znamke, da išče načine za ustvarjanje vrednosti za kupca, snuje vozila s proizvodnimi postopki, ki so robustni, stroškovno učinkoviti, pametni v smislu krožnega gospodarstva in možnosti recikliranja. To so danes ključne točke za znamko Dacia in za Skupino

S te strani študija Bigster Concept ponuja vpogled v prihodnost znamke Dacia in Sanam ne more skriti svojega navdušenja: »Prihodnost znamke je posebno vznemirljiva. Ostali bomo zvesti bistvenim oblikam, a se bomo usmerili bolj k vozilom za odprta prostranstva in še bolj čvrstim. In kadar rečemo ˝čvrstim˝, to pomeni temeljit razmislek za pametno obdelavo in uporabo snovi. O plastičnih materialih smo veliko razmišljali in menimo, da z uporabo reciklirane in za reciklažo primerne plastike lahko sledimo svoji strategiji, ki je bila predstavljena skupaj s študijo Bigster Concept, namreč ustvarjamo vedno bolj presenetljive modele s še vedno privlačnim razmerjem med uporabno vrednostjo in ceno