Renault je pred kratkim objavil, da bo ime njegovega prihodnjega avtomobila Austral. To je priložnost za vpogled v strategijo znamke na področju izbire imen za svoje modele. Sylvia je odgovorna za strategijo poimenovanj v direkciji za globalno trženje znamke Renault in nas bo povedla za kulise svojega dela v vlogi »iskalke imen«.

Renault ni vedno uporabljal iste strategije poimenovanja. Čeprav je bil nekaj desetletij v rabi sistem z uporabo črke R (za Renault, seveda), ki ji je sledila številka, je Renault večino svojega obstoja modele označeval z imeni.

Označevanje z imeni je veliko bolj učinkovito, saj avtomobil z imenom pridobi določene asociacije, te pa vzbujajo čustva. To je zelo pomembno za vsako znamko, ki želi vzpostaviti vezi s svojimi kupci!

Poleg tega takšno označevanje modelov daje priložnost za poigravanje z različnimi dolžinami imen in njihovim zvenom. »Kratka in igrivo zveneča imena, kot sta Clio in ZOE se prilegata majhnim, mestnim, okretnim avtomobilom, medtem ko se daljša, bolj impozantna imena, na primer Talisman, podajo velikim, vpadljivim in bolj prestižnim avtomobilom,« pojasni Sylvia.


Določena imena so celo prerasla koncepte in avtomobile in se zapisala v avtomobilsko zgodovino. Tak primer je Espace, saj ta beseda v francoščini pomeni prostor in je zato nadvse primerno ime za tako prostoren avtomobil. Ali pa Twingo, zelo udarno ime, ki jasno izraža dinamičnost.

IZBIRA PRAVEGA IMENA JE DOLGOTRAJEN PROJEKT

Izbrano ime avtomobila je dosežek dolgotrajnega dela, ki do javne objave in uporabe traja nekaj let. Da bi našli popolno sožitje med imenom, značajem novega vozila, kupci, ki jim je namenjeno in tudi vrednotami in značajem znamke, v postopku izbire sodeluje več ključnih akterjev iz podjetja. Renaultove direkcije za trženje, oblikovanje, produkt in pravne zadeve tako z roko v roki delajo na izbiri imena, pri tem pa imajo včasih še pomoč za izbiro ali ustvarjanje imen specializirane agencije.

»Pri Renaultu imamo kar znatno strokovno znanje. Kadar delamo na izbiri imena, ga poskušamo uskladiti z značajem avtomobila, njegovimi obeti kupcem, odlikami. Veliko dela je posvečenega čustvom, ki jih ime vzbuja pri ljudeh, in kako ga zaznavajo ciljne skupine.«

Sylvia razloži, da imajo za iskanje in izbiro imena tri poglavitne možnosti.

Prva je obuditev uveljavljenega, ikoničnega imena, ki je obeležilo zgodovino znamke, in lahko pomeni most med njeno preteklostjo in prihodnostjo. Tako je bilo z imenom Megane, ki ga je Renault osvežil in moderniziral z modelom Megane E-TECH 100% Electric, novo, tehnološko moderno, kompaktno kombi limuzino, ki bo na voljo na začetku leta 2022.

Druga možnost je izbira imena iz Renaultove baze že zaščitenih imen, ki jo nenehno dopolnjujejo.

»Imamo zelo bogato bazo imen, ki že pripadajo Renaultu. Nanjo smo ponosni in navezani, zato jo skrbno varujemo. Je naš vir, naša zgodovina, naša imenska dediščina.«

Tretja in zadnja možnost je, da naši ustvarjalnosti pustimo prosto pot s predlaganjem novih imen.

Začetni seznam vsebuje nekaj ducatov imen in se postopoma krči skozi niz pravnih, jezikovnih in kulturnih preskusov, ki jih opravljamo v vseh državah, kjer bo prihodnje vozilo naprodaj.

Ožji izbor s tremi imeni je na koncu postopkov predlagan direktorjem in glavnemu izvršnemu direktorju, ki je končni razsodnik v prid imena, za katerega meni, da se najbolje prilega njegovem videnju vozila.

 

In tako je bilo za prihajajočega športnega terenca novega rodu, znanilca velikih ambicij, izbrano ime … Austral!

Ime Austral je v Renaultovi bazi zaščitenih imen od leta 2005 in izpolnjuje celo vrsto meril za poimenovanje.Iz latinske besede australis izpeljani Austral nemudoma prikliče barve in toploto juga, pomirjujoče prizore iz narave, širna prostranstva – obljubo odprtja v polje neomejenih možnosti, ki podobno učinkuje v mnogih evropskih jezikih. Najprej seveda v francoščini, kar je pomembno za poudarek francoskih korenin znamke Renault, a tudi v španščini, angleščini, italijanščini itn. Ime z mednarodnimi razsežnostmi se popolnoma prilega avtomobilu, ki bo naprodaj povsod po Evropi in tudi izven nje.

Ime je pomenljivo in vzbuja čustva, zato je zelo primerno tržni umeščenosti avtomobila; gre za športni terenec segmenta C, ki je pripravljen na vse mogoče izzive. Austral je z dvema a-jema in soglasniki STR v sredini glasoslovno uravnotežen ter zato »lahko izgovorljiv« in »spokojen«, s čimer prikliče misel na moč in občutek nadzora, značilnosti  športnega terenca.

Na koncu se popolnoma ujema z gensko zasnovo in strategijo znamke, saj Renault želi vzdrževati istovetnost moderne znamke, ki izžareva toplino, skrb za ljudi in njim na uslugo.

Austral, nov veter, prinaša začetke Renaultove dobe »novega vala«, ki ga je napovedal Luca de Meo, tako uteleša alkimistično iskanje evokacij imena, njegove zvočnosti, avtomobila in znamke. Kot pravi Sylvia: »zdaj, ko je ime razkrito in zastor dvignjen, se lahko začne magična predstava …«