Kar nekaj elektronskega črnila smo v minulih mesecih prelili glede elektrifikacije ameriške znamke Dodge, ki je vpeta v konglomerat Stellantis. Zato si tehnika tako evropskih kot ameriških vozil znotraj koncerna sledi kot izdelki na tekočem traku klasične »štancarije«, vendar ne pri Dodgu.

Ta s svojo paleto cestnih mišic odstopa predvsem iz evropskih okvirjev, saj so nam postali tuji že šestvaljniki, kaj šele kultni V8. Leto 2023 se piše kot poslednje leto Challengerja, vsaj takšnega kot ga po obuditvi v letu 2008 poznamo, in tokrat nam je šef znamke Tim Kuniskis predstavil še poslednjo ekskluzivno različico – Challengerja SRT Demon 170.

Da pišemo o asfaltnem ekscesu je precej pričakovano. Finalni Challenger zaključuje obdobje peklenščkov iz Michigana, kjer je temelje v letu 2015 začrtal Challenger SRT Hellcat, tri leta kasneje je sledil Demon, v letu 2019 nato Hellcat Redeye in predlani še Super Stock. V slovo svoji V8 floti je Dodge napovedal posebno serijo sedmih »Last Call« vozil, ki temeljijo na različnih (tudi V6) izvedenkah in Challenger SRT Demon 170 je zapeljal kot finale finala – z vsem kar Detroit premore.




Še vedno ima vgrajen 6,2-litrski V8 agregat, ki tokrat razvoje bohotnih 1.040 KM in 1.281 Nm navora. Dovolj, da vas katapultira do 60 milj na uro (97 km/h) v zgolj 1,66 sekunde. Ne, to ni šala, temveč uradno izmerjen podatek! Manj kot dve sekundi torej tudi do 100 km/h! Vendar pozor, le ob pravem gorivu. Če boste v rezervoar nalili nam znani 95-oktanski bencin bo zmogljivost vozila znašala še vedno neskromnih 913 KM in 1.095 Nm navora. Da se SRT Demon 170 sname z verige bo potrebno gorivo z oznako E85 »flex fuel« – torej visoko kombinacijo etanola in bencina, ki je sestavljena iz 51 do 83 odstotkov etanola, pomešanega z bencinom. Odstotek etanola je odvisen od geografske lege in letnega časa. Pri tem gorivu se meri tudi razmerje vode in etanola oziroma njegova odpornost gorljivosti. 170 je najvišja vrednost in od tod tudi cifra na koncu imena vozila.

Smo vam izdali, da je možno naročiti še padalo za hitrejše zaustavljanje, ko enkrat vendarle stopite iz stopalke za plin in se odločite približati realnejšim hitrostim? No zdaj veste, več pa seveda v videu …