Poskočna revolucija. – Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium

Avtomobili s tubro pomagali so včasih bili popularni v avtomobilskih športih. Moč, pospeški, neomejena količina goriva! Kdo bi takrat sklepal, da bodo danes krojili ekološko prihodnost?

Eko…kaj?

Fordovo vizijo s tehnologijo EcoBoost spremljam od samega začetka. V principu ne gre za nič kaj drugega kot zmanjševanje prostornine agregatov in dodajanje turbo polnilnikov. Ob najavi motorja, katerega površina ni večja od A4 formata, pa se je moje mnenje o viziji EcoBoost spremenilo.

Iz teorije v prakso

Po več kot tisoč prevoženih kilometrih vam lahko povem, da so inženirji opravili zares odlično delo. V Focusu pravzaprav ni občutiti pomanjkanja moči. V mestih je dovolj poskočen, brez večjih naporov je kos avtocestnim drvenjem, najbolje pa se znajde na medkrajevnih razdaljah, kjer se zaradi izvrstnega podvozja tudi rad hitreje zapelje med ovinke. Poleg tega ima agregat dva karakterja. Bencinskega in dizelskega.


Omogoča namreč potovanje v dizelsko nizkih obratih, kot tudi pospeševanje pri visokih bencinskih obratih. Vse skupaj se izkaže kot ugodna mešanica, saj je poraba 92 kW agregata na testu znašala 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Zasluge za nizko porabo gre pripisati natančnemu 6-stopenjskemu ročnemu menjalniku, ki odlično sodeluje z litrskim agregatom. Konec koncev Fordovci trdijo, da je litrski agregat nadomestil 1,6-litrskega in se bo slednji kmalu upokojil. No, jaz bi ga upokojil že včeraj.

Alternativa dizelskim agregatom?

Izkušeni ljudje pravijo, da če delaš letno veliko kilometrov, izberi dizelski agregat. Tudi pri Focusu ni nič drugače. Ekonomska računica se bo z dizelskim agregatom večinoma izšla. Če pa se odločite za bencinski agregat, nikar ne spreglejte litrskega EcoBoosta. Le o moči razmislite.

Veliki mali avtomobil

Testni Focus je opremljen s stopnjo Titanium opeme z nekaj dodatki. Polovico teh boste le redko uporabili, ampak takrat jim boste hvaležni. Oprema Titanium Focusa postavi ob bok višjim razredom, saj ponuja inovativne kot tudi zabavne pripomočke. V zimskem obdobju pridejo prav ogrevani sedeži in ogrevano vetrobransko steklo. Možnost samodejnega parkiranja, navigacijski paket Sony in še in še. Najbolj všeč pa mi je bil dodatek, ki stane dobril 90 evrov. Ta preprečuje, da bi sosedu poškodovali lak na jeklenem lepotcu, ko odprete vrata. Učinkovito in poceni.


Žal pa je to tudi edini diskonten kos opreme. Dodatna oprema namreč testnega Focusa podraži za 3500 evrov. To dodamo k osnovi Titanium, ki znaša, 19.580 evrov in na koncu je treba seči v denarnico po 23.080 evrov.

Previsoka cena ali preveliko opreme za avtomobil takšnega kova? Presodite sami. Z moje strani pa ena »kost za glodanje«. Če ceni testnega avtomobila pristavimo še dobra 2 tisočaka, lahko iz salona odpeljemo model Focusa ST, ki ima v osnovi  lepo mero opreme in kar 2x več moči pod pokrovom.