Zgodba o Golfu! – Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG Comfortline

V svojem življenju ima vsakdo stvari, ki ga stalno spremljajo. Za nekatere so to igrače, za druge nakit, nekatere pa celo življenje spremlja avtomobil. Največkrat se v tej vlogi spremljevalca znajde ljudski avtomobil po imenu Golf.

Pravljica Golfa sega v leto 1974, ko je bil predstavljen Golf  1. Generacija, ki je poleg vseh tehničnih vrednot, predstavljala tudi vrednoto družine . Skozi generacije je Golf ohranjal svojevrstno vizijo in v tej ostal najboljši. Trenutna sedma generacija je ponovno prevetrila A-segment in postavila nove kriterije za konkurenco. Kljub temu, da je Golf zmožen biti družinski avtomobil, prevozno sredstvo najstnikov, starejših, športnikov po duši, ekologov, racionalistov, je po novem lahko tudi vozilo poslovnežev.

Dizajn je klasičen, eleganten, brez nepotrebnih pretiravanj. Če bi Golfa poenostavljeno opisal bi šlo nekako takole: 5-vrat, luči, kolesa, velika stekla, ogromno prostora in visoka kvaliteta izdelave. In ravno v slednjem je Golf največ napredoval. Nekoliko daljša in nižja sedmica v sebi še vedno skriva dovolj prostora za noge in glave potnikov. Prav tako je volumen pridobil prtljažni prostor v katerega sem brez težav pospravil mojo 120 basno harmoniko, prvi in edini hatcback, ki jo je pogoltnil. V primeru, da potrebujete več prostora, se zadnja klop z lahkoto zloži, Golf pa tako vase pospravi neomejeno stvari.

Ko se usedemo v novega Golfa, takoj občutimo in opazimo razliko v izdelavi.

Je na ravni premijskega razreda, poleg tega pa so vsi instrumenti in stikala na svojem mestu. Kot bi prebiral knjigo teorije izdelave avtomobila. Enostavno ni prostora za pomanjkljivosti, ki jih dejansko na testu ni bilo. Voznika delovni prostor lepo zaobjame in mu ne dela preglavic. Vožnja je tako v večjem delu nemotena , večina uporabnih komand pa je na multifunkcijskem volanu.


Testni Golf je bil opremljen s paketom Comfortline, ki premore samodejno klimatsko napravo, radio z zaslonom na dotik, tempomat in omejevalnik hitrosti, 7 zračnih blazin, sistem ESP, elektronsko ročno zavoro in funkcijo večnaletnega zaviranja. Golf je imel še nekaj zanimivih dodatkov s seznama dodatne opreme. Paket Comfort je vozilo opremil z multifunkcijskim volanom, parkirnim sistemom Park Pilot, senzorjem za dež in z vzvratnim ogledalom samodejne zatemnitve.

Dodatno je bila vozilu dodeljena tudi izbira voznikovega profila.

Ta dodatek omogoča izbiro programov vožnje med Normal/Sport/Eco/Individual načinom vožnje, kjer se prilagaja delovanje motorja, menjalnika, odzivnost volana in stopalke za plin ter delovanje klime. Med testom so se te razlike dobro opazile. Najbolj je navduševal program Eco, kjer poleg skromne porabe, vozilo dobi umirjen karakter delovanja motorja in menjalnika. Za dinamično vožnjo se je za najbolj primernega izkazal program Sport, ki ga na hitro lahko vključimo tudi preko menjalne ročice.

Ljudsko vozilo je poganjal 1,6-litrski dizelski agregat z močjo 77 kW. Deloval je v kombinaciji s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom DSG. Kombinacija se odlično obnese, saj vas nikjer ne pusti na cedilu. Moči je dovolj za vsakodnevno uporabo. Na avtocesti prav tako ni potrebe po večjem agregatu. Pri obremenitvi vozila s 500 kg tovora pa tudi ni potreben strah po pomanjkanju moči.


Najpomembnejši podatek dotičnega vozila je poraba goriva. Ta se je na testu gibala med 4,5 in 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Povprečje tako znaša dobrih 5 l/100km. Zasluge za nizko porabo gre, poleg izvrstnega agregata in menjalnika, pripisati manjši teži, ki je Golfa naredila agilnejšega in vozno dinamičnega. Kljub mehkeje nastavljenemu podvozju, se sedmica lepo pelje v ovinke, hkrati pa vljudno pobira cestne neravnine. Za udobje dodatno skrbijo platišča, ki so bila premera »le« 16-palcev.

Golf je že od nekdaj predstavljal »ziher« izbiro na tržišču.

V tem trenutku je v A-segmentu edina izbira Golf. Vse ostalo so samo približki ali pa slabe kopije. Povrh vsega, pa se je novi Golf v osnovi pocenil in postal še dostopnejši. Testni model z vsemi dodatki tako stane 22.940 evrov. Realna cena za odličen avtomobil.

Dolga leta je bil zame v tem segmentu na prvem mestu Focus. Nikoli niti nisem bil pristaš Golfa ali imel kakršnega koli stika z njim. No, razen, da je imel moj stric vseh šest generacij…in da sem opravljal z Golfom vozniški izpit…in…emm…ja, vsakdo se v svojem življenju sreča z Golfom.