Čisto, klasično, enostavno! – Škoda Rapid 1,2 TSI (77 kW) Elegance

Sanje o poceni Škodah so se že dolgo tega nazaj razblinile, sanje o dobrih ali morda bolje, velikih Škodah pa se z vsakim modelom bolj uresničujejo. Pustimo dejstvo, da je Škoda že pred dolgimi desetletji znala sama delati (tudi) dobre in (tudi) velike luksuzne avtomobile. Zgodba, odkar so del »koncerna« je seveda povsem drugačna.

Tukaj so predvsem podrejeni skupni politiki, ki dokaj nevsiljivo a seveda skrbno načrtuje kaj bo katera znamka predstavljala in kaj bo ponujala določeni ciljni skupini kupcev. Kljub dejstvu, da je Rapid nastajal že pod novo škodino oblikovalsko ekipo. Kakorkoli obračamo, Škoda pokriva tisti segment, ki bi rad ugajal širšim ljudskim množicam (očitno Volkswagnu malce krade vlogo!), ponujal dovolj enostaven in uporaben avtomobil, pri vsem skupaj pa ne pozabljajo na sodobnost in vključevanje modernih tehnologij. Z določenim občutkom za količino.

Ko Rapid nekaj časa opazujemo od daleč in potem še od blizu se izkristalizira eno dejstvo. Enostavno, enostavno in še enkrat enostavno. Toliko čistih potez že dolgo nismo opazili pri kakšnem avtomobilu. Nobenih zapletenih oblik, le jasne linije. Pa vseeno ne deluje preveč oglato ali škatlasto.

Nasprotno, oblika limuzinskega zadka (čeprav je kombilimuzina s petimi vrati) odlično popestri obliko avtomobila in mu, sicer s precej domišljije, deje nekaj lumuzinskega ali celo kupejevskega pridiha. Nekakšna klasična brezčasnost, ki zna z leti celo pridobivati. V nasprotju z izzivalnimi, futurističnimi oblikami, ki lahko kaj hitro »zastarijo«.


Rapid je nekakšen vmesni člen v ponudbi.

Med Fabio in Octavio. Ampak skoraj vsak najprej pomisli na Octavio. Z dolžino 4,48 m je za slabih 9 cm krajši od stare Octavie in slabih 18 cm od nove! »Svakog dana, u svakom pogledu sve više i više napredujem«, pravi znani citat iz znanega jugoslovanskega filma! Z vsakim modelom torej večji, bi lahko prevedli v tem primeru. Seveda je tesno povezan s sestrsko znamko Seat. Nekaterim bo morda bolj všeč kot Toledo. Ampak izbira je svobodna.

Spogledovanje z Octavijo je očitno. Apak Rapid je nekaj manjši! Tudi to je adut, ki v časih, ko so se garaže že davno preselile izven hiš, sicer ni več najbolj aktualen. So pa zato garažne hiše in parkirišča pred nakupovalnimi centri še vedno odmerjena po starih merilih! Rapid ima zato dobrodošla parkirna tipala zadaj, sicer le z zvočnim opozorilom, ki pa niso najnujnejša oprema. Preglednost nazaj je namreč dovolj dobra, da je z malce vaje tudi velikost avtomobila hitro pod nadzorom.

Notranjost je, tako kot zunanjost, v znaku minimalističnega sloga.

Vse je nekje na pravem mestu in z nikakršnim »kičem« se ne bo treba ukvarjati. V slogu koncerna je najprej poskrbljeno za ergonomijo in preglednost. Mogoče bo ta »enostavnost« za nekoga celo moteča. Nekateri pa znajo ceniti prav to.


Pa ne mislite, da je zato takle Rapid »zastarela« kočija. Nasprotno. Tu je na primer tempomat, pomoč pri speljevanju na klancu, nadzor nad tlakom v gumah, informacijsko bogat potovalni računalnik ali ogrevana prednja sedeža… Res so morda sedežni deli, tako spredaj kot zadaj, med krajšimi, vendar se bodo nad tem dejstvom pritoževali le zares veliki. Je pa zato prostora med sedežnima vrstama več!

Zelo prostoren je tudi prtljažnik. Z osnovnih 550 litrov povečljiv na 1490. Veliko vlogo pri uporabnosti pa seveda odigrajo velika vrata prtljažnika, ki se na široko in visoko odpirajo s šipo vred. Limuzinska oblika, ki se pohvali z uporabnostjo enoprostornika ali kombija.

Motorna izbira se morda na prvi vtis, glede na velikost avtomobila, zdi nekoliko vprašljiva. »Ali motor ni premajhen?«, je najbolj pogosto vprašanje. Pa se izkaže nasprotno. Rapid se pelje presenetljivo suvereno in bolj dinamično, kot večina pričakuje. Motorček se rad vrti in turbinske zasnove praktično sploh ne čutimo. Kot bi vozili motor z bistveno večjo prostornino. Tudi vožnja v hrib ni pretežka naloga, la da ni v prenizkih vrtljajih. Zadovoljuje tako pri umirjeni, kot pri bolj dinamični vožnji.

Ima le eno slabost.

Če ga priganjamo, postane bistveno bolj požrešen, kar se pozna predvsem na daljših in hitrejših avtocestnih odsekih. Poraba goriva takrat hitro preseže obljubljene tovarniške normative. Sicer pa zna biti zadovoljen tudi s petimi litri na prevoženih 100 km, umirjene vožnje, seveda.

Šeststopenjski ročni menjalnik z natančni gibi ročice ni naporen in ponuja dobro razporeditev motornih vrtljajev glede na hitrosti. Solidna zvočna izolacija omogoča udobno vožnjo, udobno je nastavljeno tudi podvozje, vodljivost pa z natančnim volanskim mehanizmom vliva dobro mero zaupanja. Avtomobil, ki lepo uboga voznikove ukaze.

Nizkocenovnost da ali ne? Rapid očitno cilja prav na ta segment. A cena zna z izbiro dodatne opreme in močnejših motorjev kar lepo narasti. Tako, da se marsikdo ozira že kar k Octavii. V naši testni kombinaciji je sicer razmerje še nekako sprejemljivo. Lahko bi rekli med bolj ugodnimi. Izkaže se tudi kot dovolj uporabno. Vendar, če ste bolj zahtevni, lahko Rapid postane tudi druga zgodba… Dobite več, a tudi plačate več. Adijo nizkocenovnost, torej!