Iskano blago… – BMW 116d EfficientDynamics Edition

Kot prvo se številke končno vsaj nekje zopet ujemajo, tako kot je bilo to včasih. Enka za modelsko velikost in 16 za prostornino motorja. In kot drugo je najbolj ekonomična enka najbrž tudi najugodnejša možnost nakupa te sorte avtomobila. Iskano blago, torej…

Saj vemo, da si marsikdo potiho želi bavarskega lepotca v svoji garaži, a ga od nakupa odbije ravno zasoljena cena. Tudi enka v tej obliki ni med cenejšimi, a je treba vedeti, da se zveneče ime in prestižna znamka še posebej plačata.

Čeprav serija ena pravzaprav ni več tako nova, pa je BMW serije ena z oznako 116d ED svež zaradi novega 1,6-litrskega dizelskega motorja. Enka brez dodatka ED ima namreč še vedno 2,0-litrski motor. 1,6-litrski motor je najmanjši dizelski motor, ki ga je moč dobiti v enki in hkrati tudi najvarčnejši. Z deklarirano porabo 3,8 litra na 100 km in le 99 g izpusta CO2. Seveda se med testom temu dosežku niti slučajno nismo približali, vendar je realno dosegljiva  poraba goriva med 5 in 6 litri še vedno pohvale vreden rezultat.

Klasika spremenljivega turbinskega polnjenja z dovršeno mehaniko in prav tako elektroniko, skrbi za dovolj moči v vseh motornih vrtljajih v vseh pogojih vožnje. Vse skupaj je seveda podprto še s filozofijo EfficientDynamics, ki pomeni nič drugega kot vrhunsko optimizacijo delovanja številnih elementov in sestavnih delov, ki delujejo le po potrebi in s tem skrbijo za čim manjšo potrošnjo energije.


S tem BMW že ker nekaj časa dokazuje, da se z malenkostmi da prihraniti veliko.

Na žalost je obljubljenega prihranka sistema Start in stop v zimskih mesecih bolj malo, saj se zaradi mraza vklaplja bolj poredko. Bolj zanimiv je program Eco Pro, ki voznika tudi preko barvnega zaslona opozarja in uči ekonomične vožnje – denimo pravočasnega pretikanja. Prikazuje ekonomično delovanje klimatskega sistema in polnjenje akumulatorja pri zaviranju. V tem načinu tudi izpisuje za koliko se je povečal domet. Z drugimi besedami, za koliko kilometrov goriva smo prihranili. Nasprotno, v programu sport »pozabi« na pravočasno pretikanje in raje poskrbi za hitrejšo odzivnost motorja.

Tako kot vsi BMW-ji tudi tale enka lahko ponudi dovolj udobja, vrhunske vozne lastnosti, vodljivost in okretnost ter dinamiko. Natančno izpeljani ovinki, tudi če niso najhitrejši, so lahko vseeno v veliko užitek. Vodljivost avtomobila zaradi zmanjšanja prostornine motorja ni prav nič slabša. Avtomobil je v ovinkih nevtralen, poslušen in lepo vodljiv.

Manj moči na zadnjih pogonskih kolesih pa morda nekomu pomeni celo olajšanje, saj to pomeni tudi manj nepredvidljivega opletanja. Sicer pa za stabilnost (že dolgo) skrbi vrhunski BMW-jev DSC. Če ste med tistimi, ki mislijo da BMW spada le na levi pas avtoceste, pa najbrž takle avtomobil vseeno ni za vas.


Seveda je cena takšnega avtomobila lahko že v osnovi zasoljena.

Če si omislite še dodatno opremo, še toliko bolj. Ampak BMW pod 30 tisočaki je vsekakor mamljiva ponudba. Če vsa ob prihodu pozdravi diskretna LED osvetljava v kljukah vrat, za zagon uporabite gumb brez ključa in za počutje skrbi samodejna (deljena) klimatska naprava, vseeno preverite kaj še lahko dobite. S paketom Advantage plus denimo biksenonske žaromete in parkirna tipala spredaj  in zadaj. Tudi pomoč pri speljevanju na klancu je tu.

Kljub na videz bogati opremi pa lahko marsikaj manjka, tudi zelo samoumevne (v BMW-jih) stvari kot so denimo tempomat. Imel je samo omejevalnik hitrosti! Tudi ogledala so bila zložljiva le ročno! Imajo pa denimo potniki na zadnji klopi možnost lastnega uravnavanja temperature. Pohvalno je zlaganje naslona zadnje klopi v razmerju 40:20:40. Vendar pa kljub temu ne pričakujte, da bo zato BMW1 kaj večji. Še vedno je namreč v notranjosti občutek utesnjenosti vseskozi prisoten. Pa naj bo to na prednjih ali zadnjih sedežih. Še posebej če pogledate kaj nudi konkurenca.