Prestiž v kompaktnem razredu. – Audi A3 2.0 TDI Ambition

Leta 1996 je Audi v kompaktnem razredu z modelom A3 zasnoval prestižni segment avtomobilov, ki je bil do takrat praviloma rezerviran za večje modele. Zdaj je na trgu že tretja generacija.

Od predstavitve prve generacije Audijeve »trojke« so v svetu prodali že prek tri milijone teh vozil. V Sloveniji se je v teh letih zanj odločilo 6200 kupcev. Na začetku le trtivratni model je kasneje dobil tudi petvratno različico, prav tako pa so paleto popestrili s športnejšo različico S3,  modelom Sportback, kabrioletom in seveda pogonom Quattro.

Audi A3 je prepoznaven po novih prednjih lučeh, dvodelnih zadnjih lučeh, izraziti bočni liniji, zunanjih ogledalih vgrajenih v bok vrat in serijskemu spojlerju na zadnjih vratih. Opcijske LED dnevne luči in ksenonska tehnologija so že na voljo, kasneje pa bodo v ponudbo (prvič v kompaktnem razredu) vključeni tudi žarometi s celostno LED tehnologijo.

V notranjosti je značilna vodoravna linija vgrajenih stikal, katerih število so tudi zmanjšali na minimum. Ročna zavora je električna, velik osrednji prikazovalni zaslon (opcija) se skrije v armaturno ploščo, MMI upravljalni gumb pa omogoča nove tehnične možnosti. Za ukaze je potrebne nekaj vaje, a ko se končno navadimo, roka lepo počiva v dokaj naravnem položaju, voznik pa dogajanje spremlja le še na velikem zaslonu.


Zunanjost odraža športni značaj avtomobila.

Izraziti robovi so skladno vpeti v usločene pločevinaste dele. Prednji del pa nezgrešljivo označuje velika, značilna Audijeva maska. Lahka gradnja karoserije, sestavljena iz različnih materialov, je omogočila zmanjšanje teže tudi za 80 kg.

A3 je ostal enakih zunanjih mer, za 23 mm pa se je povečala medosna razdalja Širina vključno z ogledali ne presega dveh metrov. Zadnja, C stebrička imata izrazit naklon, kot pri kupejih. Za 15 litrov se je povečal tudi prtljažni prostor (365 l).

Počutje v notranjosti je praviloma odvisno od stopnje opreme. Že v osnovi A3 prihaja s sedmimi varnostnimi blazinami, elektronska ročna zavora pa deluje na vsa štiri kolesa (EPB). V opremo Ambition (srednja stopnja ) med drugim spada tudi tempomat, elektromehanska parkirna zavora, voznikov informacijski sistem z barvnim zaslonom, start-stop sistem, termoizolacijske šipe in Audi Drive select…


Pohvaliti je treba osrednji zaslon, ki ga voznik lahko s pritiskom na gumb skrije v armaturno ploščo. Odličen je svetovalec za pravočasno pretikanje, ki se v različnih barvnih odtenkih in z različno intenzivnostjo prikazuje v LCD zaslonu med merilniki. To je prav gotovo daleč najboljša rešitev na tem področju.

Sedež (trivratna različica!) se po tem, ko potnika spustimo na zadnjo klop lepo vrne v prvotno nastavljen položaj. Sedenje na zadnji kopi je za dva udobno, tretji pa zaradi visokega sredinskega grebena nima kam dati nog! Manjše razočaranje je tudi samodejna zavora za pomoč pri speljevanju na klancu, ki je popuščala zelo pozno in tudi sunkovito. Pogrešili smo tudi parkirna tipala, tako spredaj kot zadaj. Menda bi v premijski razred to sodilo brez posebnega naročila!  Da ne bo pomote, za več denarja je ne voljo vse to in še mnogo, mnogo več…

Vožnja takega avtomobila je seveda razredu primerna.

Pridevnik premijski pomeni vrhunsko udobje, odlično zvočno izolacijo, udobno ali trše nastavljeno podvozje (možnost različnih nastavitev trdote – Audi drive select), odziven volan in seveda zmogljive motorje.

Testni dvolitrski turbodizel je kljub podobnostim s predhodnikom razvit popolnoma na novo. Cilji prenove so bili zmanjšanje mase, izpustov ter povečanje zmogljivosti. Motor ima v blok integrirano izravnalno gred, hladilnik polnilnega zraka vgrajen v sesalno cev, sistem vbrizga goriva preko skupnega voda pa deluje s tlakom do 2000 barov. Suverenost motorja je v kombinacija z ročnim šeststopenjskim menjalnikom pričakovano dobra lastnost, ki smo jo od koncernskih izdelkov v bistvu že vajeni. Poraba goriva je zglednih 6 do 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov, delovanje pa mirno tiho in uglajeno.

Za konec lahko le še enkrat ugotovimo, da je Audi še vedno med tistimi, ki (lahko) kroji usodo sodobnih nomadov. Kako se boš vozil si sicer lahko določiš sam, a potovanje v premijskem razredu ima svojo ceno. Vsak si jo lahko prikroji po svojem okusu. A tako kot včasih, še vedno velja: kolikor denarja, toliko muzike!