Narejen z občutkom. – Volvo V40 Cross Country D4 Summum

Mobilna telefonija cveti kot še nikoli. Operaterji ponujajo aparate različnih proizvajalcev, delujoče na operacijske sisteme Andoid, IOS, WindowsPhone,.. Malokdo zna predstaviti  sistem, ki  ima svoje prednosti in slabosti. Nakup telefona lahko po težavnosti odločitve primerjamo z nakupom vozila.

Najprej je potrebno izbrati znamko, potlej model. V ponudbi je še kup dodatne opreme, skratka, kot v avtomobilskem salonu. Tudi cene so včasih skoraj identične…Podrobnosti se nadaljujejo na področju uporabnosti, kvalitete, racionalnosti, pogostosti…z drugo predpostavko, če bi Volvo V40 Cross Country postavili na prodajno polico, bi ta bil iPhone 5.

Mestni avanturist nosi trendovska oblačila. Lakirani vložki malo tu, malo tam, črna 18-palčna platišča, moderna rjava barva (za doplačilo), plastične zaščitne obloge. Vsi elementi, ob višji oddaljenosti od tal, naredijo vozilo robustno in sovpadajoče s trenutno najbolj vročo tržno nišo »križancev«. Vozilo izstopa iz povprečja. Zdaj že klasičen, samoumeven  oblikovalski jezik Volva, privablja poglede mimoidočih. Tudi to je danes IN. Nekaterim. Kritiki  so še vedno mnenja, da oblika deluje preveč poceni-kitajsko poreklo. Mene je prepričal in najverjetneje bi tudi producenta Sage Somrak, če bi snemali nadaljevanje.

Pri  Volvu vedo, da ni dobro preveč staviti samo na lepoto. Brez izjeme, tudi V40 Cross Country ponuja  vrhunsko serijsko varnost, katero lahko vsak posameznik še poljubno nadgradi z naborom pripomočkov aktivne in pasivne varnosti. Premierno smo se na uredništvu srečali z dvižnim pokrovom motorja za ublažitev udarcev v primeru trka. Delovanja tega sistema raje nisem preizkušal. Sem pa zato veliko kilometrov prepotoval ob pomoči aktivnega radarskega tempomata, ki se iz leta v leto izboljšuje,  ter s tem daje več zaupanja vozniku – upravljavcu. Suvereno delovanje sta izkazala tudi sistem BLIS za vozila v mrtvem kotu in LANE ASSIST, ki dobro zadržuje avtomobil v voznem pasu.


Vožnja je ob vseh pomagalih na trenutke že dolgočasna.

Še dobro, da je testno vozilo bilo popestreno z najvišjim paketom Summum, seznamu dodatkov pa ni bilo videti konca. Voznik lahko med vožnjo spreminja grafiko števcev (ECO, Elegant, Performance) in preverja razne parametre vozila. Upravljanje je toliko bolj enostavno, saj je meni v slovenskem jeziku.

Pogled na »lebdečo« sredinsko konzolo v momentu razkrije, da je vozilo dobro naloženo z opremo. Skoraj vsa nameščena stikala imajo svojo funkcijo. Moram  pohvaliti ,da je Volvo kljub vsej tehniki, ohranil armaturno ploščo s stikali. Nanjo se hitro navadiš in postane zelo funkcionalna za nujna, hitra opravila. Če  ste bolj mahnjeni na programiranje, ima Volvo vgrajen 8-palčni ekran, ki prikazuje navigacijo, vzvratno vožnjo, telefonski imenik, itd. Med drugim lahko regulirate barvno osvetlitev notranjosti, jakost osvetlitve ali pa ste kar avto-DJ.

Cross Country je izjemen potovalnik. Vozilo kompaktnih mer, ponuja udobje velikih limuzin. Upravljanje je zelo enostavno, volan je komunikativen ter vozniku daje občutek varnosti.  Podvozje je nastavljeno nekoliko trše, vendar vse tresljaje dobro ublažijo ergonomski sedeži. Po vrhu vsega pa je potniška kabina perfektno izolirana. V bistvu tako dobro, da sem pri hitrosti 70 km/h, skozi zračnike slišal hrup gum spredaj vozečega avtomobila.


Karakter vozila se poudari  z agregatom.

Testnega je poganjal dvolitrski D4 s 130 kW moči. Za prenos moči je skrbel avtomatski menjalnik s šestimi stopnjami. Cross Country rad pokaže svojo dinamično plat, ki pa kljub pogonu na sprednji kolesni par  zadovolji celo zahtevne voznike. Izbira  kombinacije pogonskega sklopa -agregata in menjalnika je zelo posrečena. Ob veliki zalogi moči je poraba zmerna. Seveda je veliko odvisno od teže šoferjeve noge, ampak povprečje med 6-7 litri boste z lahkoto dosegli.  Potrebno pa je vozilo najprej kupiti.

Tukaj se velikokrat ustavi. Testni V40 Cross Country stane skoraj dvakratnik svoje osnovne cene. 44.014 evrov. Pojavi se vprašanje o smiselnosti in razumu. Ampak kaj bi o tem , saj malokdo ve kateri avtomobil je boljši in pravi. Tako nekako kot pri mobilcih. Če si boste zaželeli iPhone 5 boste za svojo ceno dobili telefon, ki je modern, ima status, je kvalitetno izdelan, z veliko mero občutka…kot Volvo V40 Cross Country.