Zapeljivi rdeči španski borec – Seat Leon 2.0 TDI FR

Prva generacija Seat Leona je pustila svojevrsten pečat. Vozilo ustvarjeno z emocijami je osvojilo mlado in staro. Praktičen je bil za družino ter dovolj atraktiven za sosedovega “tjunerja”.

Vmesni Leon z enoprostorsko zasnovo ni požel enakega slovesa. Po dolgem premoru je na sceni tretja generacija, ki jo poleg reševanja ugleda, čaka reševanje znamke Seat.

Leon je narejen po okusu mladih, vendar bo brez težav ustregel družinskim potrebam. Zasnova je spremenjena, saj je Leon ponovno klasična kombilimuzina. Enoprostorsko privzdignjenost so Španci opustili. Zaradi nove uporabljene platforme MQB je v medosju več prostora, celokupna dolžina pa je pridobila nekaj centimetrov. Pridobljeni centimetri pomenijo več prostora v kabini, predvsem za zadaj sedeče potnike. Prtljažni prostor je zrasel na 380 litrov, katere boste hvalili ob počitniškem pakiranju.

V notranjosti je zasnovano dinamično posodobljeno delovno okolje. Sedi se športno nizko. Voznikov prostor je odlično zasnovan. Sedež in volan ponujata ogromno možnosti nastavitve. Nastavljiv je tudi sredinski naslon za roko. Ročica menjalnika je dobro pozicionirana in lepo sede v dlan. Opaziti je, da so oblikovalci namenili veliko pozornosti pri obliki armaturne plošče. Voznik ima vse informacije pred sabo na  vodoravni paneli, na kateri se nahajajo merilni instrumenti in 7-palčni zaslon na dotik. Slednji je na dosegu roke in v vidnem polju. Nekaj nižje so stikala klimatske naprave, nato vrstica s pripomočki za vožnjo in priročen zaprt shranjevalni predal. Sredinska konzola je lepo speljana do zadnje vrste sedežev, na koncu katere so nameščene reže za dovod zraka.

Vse je narejeno tako, kot bi si želeli Nemci.

Testno vozilo je imelo stopnjo opreme FR in dolg seznam dodatne opreme. Laik bi temu rekel: »Ni, da ni.« In res je temu tako. Notranjost so poživeli športni sedeži, delno kombinirani z usnjem in prešiti z rdečimi šivi. Šive najdemo še na športno prisekanem volanskem obroču, menjalni manšeti in na ročici ročne zavore. Udobje je bilo pogojeno z dvopodročno samodejno klimatsko napravo, tempomatom, omejevalnikom hitrosti, elektrificiranimi stekli, multifunkcijskim volanom, 7-palčnim zaslonom na dotik, navigacijo, izbiro voznikovega profila, avtomatskimi lučmi, senzorjem za dež…Leon je imel vgrajen tudi sistem za “lovljenje črt”. Njegovo delovanje je prepričljivo in v kolikor prevozite veliko avtocestnih kilometrov, vam ga močno priporočam.

Ena izmed novosti v avtomobilističnem svetu so LED svetila. Pa ne spet te ledice, boste rekli. Ne. Tokrat je Seat naredil velik korak naprej in kupcem ponudil svetila s popolno LED tehnologijo. LED se uporablja tako za dnevne luči, ko se okoli žarometa ustvari svetleči trak, kot za zasenčene in dolge luči. Žarometi imajo precej širok snop. Osvetlijo veliko področje. Svetloba je bela in zato nasproti vozečim voznikom prijaznejša. Preklop med zasenčenim in dolgim snopom je hiter, ekzakten. V splošnem so svetila super in čisto konkurenčna ksenon žarometom ter v teoriji cenejša za vzdrževanje.

Žarometi poleg varnosti vzpostavijo strupen prednji del Seat Leona.

Že standardni Leon obrača glave, ampak testni s paketom FR, je bil pravi predmet poželenja. Zajetni sprednji odbijač z odprtinami za zrak vzbudi strahospoštovanje v vzvratnem ogledalu. Napeta bočna linija, preplavljena z emocijami, daje občutek moči. Preko strešnega spojlerja se dinamična strešna linija prelije v zadek, ki je manj izrazit. Poživijo ga ozke luči s tehnologijo LED in dvojna izpušna cev. Oblikovalci so se poigrali z malenkostmi. Vzvratna ogledala so trikotne oblike ter pritrjena na vrata. Kljuka zadnjih vrat je dobila mesto na boku in ni več skrita v stebričku. Leon pa ima tudi nov Seatov logotip. Pomembno vlogo je odigrala barva. Ognjeno rdeča Leonu zelo pristoji. Doplačljiva 18-palčna platišča pa dodajo piko na i.

Mnogokrat se zgodi, da preveč pozornosti namenimo zunanjosti in pozabimo na bistvo. Agregat. Seat Leon z izbiro ni skoparil. Poganjal ga je novi 2,0-litrski dizelski agregat s 110 kW(150 KM) moči. Izdelek je eden boljših na tržišču in doplačilo proti 1,6-litskem dizelskem agregatu je vredno vsakega centa. S tem agregatom dobite konkretno zalogo moči ter navora, za poslastico pa še ugodno porabo. Normni krog je zahteval 5,6 litra goriva na 100 kilometrov, kar je izjemen rezultat. Najvišja dosežena poraba med športno vožnjo je bila 6,9 litra, umirjena pa 4,5 litra na 100 kilometrov.

Vožnja z Leonom FR je dinamično naravnana.

Z izbiranjem voznikovega profila lahko parametre še bolje določimo. V načinu Sport se notranjost obarva rdeče, obrati narastejo, volan in plin sta agilnejša. Leon FR se prebudi in pokaže svoj pravi jaz. Voznik dobi vse informacije s cestišča, zavijanje je direktno, zavore so sigurne. Strah, da vam bo nos ušel, je odveč. Kljub trši nastavitvi podvozja je Leon udoben in daljša avtocestna križarjenja ne bo povzročila utrujenosti voznika.

Leon je po dolgem času spet naredil dobro vozilo. Kvalitetno izdelano, uporabno, dinamično ter oblikovno izpopolnjeno. Pikolovske napake  kot so majhna vzvratna ogledala, odmaknjena stikala za okna na voznikovih vratih in obdelava prtljažnega prostora, mu ne gre metati polena pod noge. Konec koncev nihče ni popoln. V kolikor mislite, da boste popolnost rešili z nakupom Golfa, razmišljate v napačni smeri. Zakaj? Ker z Golfom ste le prvi na vasi, Leon FR pa vas tudi v mestu ne bo pustil na cedilu.