Igra številk. – BMW X3 xDrive35d

Numerologija že od nekdaj velja za zapleteno vedo. Ni za vsakogar. Določeni z njo napovedujejo prihodnost, spet drugi z njo pridobivajo velike vsote denarja, avtomobilisti pa s pomočjo številk določamo karakternost vozila.

Torej, pred nami je 2.993 kubičnih centimetrov prostornine, 230 kilovatov ali kar 313 konjev. Vrtilni moment znaša 630 Nm. Premer zavor je 330 mm in cena avtomobila 75.000 evrov. Želite napoved? Pospešek do 100 km/h. 5,8 sekunde. Predstavljam vam najmočnejšo serijsko izvedbo BMW X3.

Kot se za vozilo tega hitrostnega ranga spodobi, so vse mehanske komponente velike. Veliko večje in močnejše, za razliko od osnovnih izvedenk. Dodatno je ojačeno podvozje z drugačnimi blažilci ter vzmetmi. Večji so zavorni diski na sprednji in zadnji osi. Merijo zajetnih 328 mm spredaj in 330 mm zadaj. Na steroidih so bile tudi zavorne čeljusti, ki pripomorejo k hitrejšemu ustavljanju 1,9 tonskega vozila.

Trilitrski dizelski motor je naslednja poglavitna točka testnega vozila.

Uglašen s tehnologijo Twin Power Turbo razvije 230 kW (313 KM)moči in 630 Nm navora. Izraz turbo luknja je s prihodom prej omenjene tehnologije pri BMWju že zdavnaj izzvenel. Pomanjkanja moči ni čutiti skozi celotno delovno območje agregata.


Za perfekcijo služi še 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki suvereno opravlja nalogo. Prestavljanje je neopazno, brez suvanja. Tudi ob intenzivnejšem speljevanju v načinu Sport, menjalnik deluje hitro in uglajeno. Odgovori na vsako voznikovo zahtevano željo in to je najboljši kompliment, ki si ga lahko menjalnik prisluži.

Vožnja s tolikšno konjenico pod pokrovom je zelo lahkotna. Na avtocestah brez pretiranih naprezanj dosežemo dovoljeno hitrost. X3 v tem primeru deluje na ekonomičnih 1900 vrtljajih. Poraba je glede na specifikacije izredno nizka. Spusti se do blestečih 6 litrov, ob vsakodnevnih raznolikih pogojih pa znaša, še vedno ugodnih, 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Čeprav načeloma lastniki vozil premium razreda ne komplicirajo glede porabe, pa jim bo dodatna kavica na račun nizke porabe, definitivno dobro dela.

X3 lepo požira neravnine, in ima dinamiko limuzinskih vrst.

V ovinkih mu v nos hodi malenkost višje težišče, ampak še vedno se lahko hitro peljete čeznje. Pri počasni vožnji na preluknjanih slovenskih cestah pa žal trpi podvozje kot tudi potniki v vozilu. Vozilo me je impresioniralo z udobjem. Nedavno nazaj sem testiral podobno X3, ki je imela dodan M-paket. Ta vozilo zniža za nekaj milimetrov in mu nadane 19- ali 20- palčna platišča. Recept za neudobje. Tokratno vozilo se je peljalo na 18- palčnih platiščih in brez M dodatkov. Rezultat je zavidljiv, saj se vozilo lepše pelje in ne poskakuje na sleherni grbinici.


V testnemu vozilu razvajanja ni manjkalo.

Na prvi pogled klasična, nič kaj izstopajoča potniška kabina je vsebovala sprednja ogrevana športna sedeža. Sedalne površine so bile odete v kvalitetno opečno usnje. Armaturno ploščo je krasil velik zaslon BMW Professional. Črno konzolo so popestrili srebrni matirani vložki. Avtomatizirano je bilo delovanje bi-ksenon žarometov in brisalcev.

X-trojka je imela še sistem za spust, funkcijo Auto Hold, ki je priročna med postanki na križiščih, sistem Start&Stop, tempomat z zavorno funkcijo, parkirne senzorje spredaj in zadaj ter multifunkcijski volan. Prostora v vozilu ni primanjkovalo. Število odlagalnih mest je ravno pravšnje. Potniki v drugi vrsti se ne tiščijo. Poleg tega je imel X3 možnost zložitve zadnjih sedežev v ravno, tovorno dno. Praktično. Edini minus moram pripisati težkim vratom prtljažnega prostora, ki bi skoraj serijsko morala imeti električni pomik.

Zunanja podoba je civilizirana. Bela barva razkriva dinamične linije, ki se iz mogočnega sprednjega dela izgubijo v zadek vozila. Razen napisa xDrive35d, terenec ne daje občutka najmočnejšega predstavnika serije, vse do takrat, ko v roke vzamemo specifikacije in cenik. 75.000 evrov je spodobna vsota denarja, za katero dobimo trenutni vrhunec tehnike modela X3. Mogoče se komu zdi cena pretirana, ampak zgodovina nas uči. Dober BMW je drag BMW.

 

Motor

Turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 24 ventilov, 2993 ccm, 230 kW (313 KM) pri 4400/min, 630 Nm pri 1500-2500/min. Poraba goriva (EU) 6,7/5,7/6,1 l/100 km. CO2: 162 g/km.

Prenos moči

Pogon na vsa kolesa, ESP, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 245/50 R18 V (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,648 m, širina 1,880 m, višina 1,661 m. Medosna razdalja 2,809 m. Prtljažnik (normno) 549 l. Gorivo 67 l. Mase: prazno vozilo 1925 kg, dovoljena obtežba 590 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 240

Pospešek 0-100 km/h (s): 5,8

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,0

Osnovni model (BMW X3 sDrive18d) : 39.650 EUR

Testno vozilo (BMW X3 xDrive35d): 75.026 EUR