Generacijski enoprostorec. – Renault Grand Scenic dCi 130 Bose Edition

Renaultov enoprostorec je iz generacije v generacijo večji, prostornejši, udobnejši ter nenazadnje tudi bolj varčen. Nedavna preobrazba ga je posodobila ravno toliko, da se ujame s preostalimi družinskimi člani ter ne zaostaja za vse bolj ostro konkurenco.

Sprednji del ima pomlajeni videz, večji logo ter nepogrešljiva LED svetila. Mere vozila so ostale nespremenjene, prav tako tudi zadek.

Testni primerek je v sebi skrival prostor za sedem potnikov. Scenic, v izvedbi Grand, ima povečane možnosti transporta, saj lahko pelje kar sedem oseb ali kar 2050 litrov prtljage. Dodatni dolžinski centimetri ne vplivajo na Scenicovo vožnjo, parkiranje pa je olajšano ob pomoči vzvratne kamere in parkirnih senzorjev. Enoprostorec se solidno pelje. Najbolj mu ležijo avtocestna križarjenja, kjer kilometre udobno požira. Dinamika mu ni najbolj pisana na kožo, saj vozilo temu niti ni namenjeno. V kolikor se vam ekstremno mudi in so v igri življenja, pa le poskrbite, da se pospešeno vozite samo sami (slabost sopotnikov).

Za pogon vozila je skrbel novi, marsikomu že poznan, 1,6- litrski dizelski agregat z močjo 96 kW (130 KM). Agregat v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom odlično kljubuje premikanju enoprosotrca. Moči je dovolj, zmoti le prožnost agregata v nizkih vrtljajih. Ta se najbolj opazi v mestih ali ob prehitevanjih, ko pride do pojava turbo luknje. Kljub prenovi motorne palete je motor popolnoma nemočen do 1.750 vrtljajev, zato je potrebno motor vrteti v višave. Posledično se s tem poveča tudi poraba, ki je na testu znašala 6,6 litra na 100 prevoženih kilometrov. Številka ni visoka, vendar bi lahko ob boljši prožnosti, bila še manjša.


7

Potniška kabina ponuja udobje dnevne sobe.

Sedeži so zajetni in mehki. Njihova posebnost so na novo razviti vzglavniki, ki zaobjamejo glavo in v principu delujejo kot posteljni vzglavnik. Ob prenovi je armaturna plošča dobila nov TFT-zaslon, ki prikazuje hitrost, obrate, stanje goriva in potovalni računalnik. Ponujena je še možnost nastavljanja barve odzadnja in številk. Na desni strani od zaslona TFT pa se nahaja, še večji zaslon namenjen navigaciji. V testnem vozilu je za pravilno izbiro poti skrbel navigacijski sistem podjetja TomTom. S prenovo se je izboljšala še kvaliteta materialov in nabor varnostne kot tudi zabavne tehnologije.

Testno vozilo je bilo opremljeno s paketom Bose Edition. Ta poleg zmogljivega ozvočenja, Scenica opremi z dvopodročno klimatsko napravo, senzorjem za dež, tempomatom, omejevalnikom hitrosti,  posebnimi litimi platišči, zatemnjenimi stekli, navigacijskim sistemom, delno usnjenimi sedeži in še bi lahko našteval. Bogat je bil tudi spisek dodatne opreme, ki je vsebovala doplačilo za 7 sedežev, paket Ksenon, panoramsko strešno okno, kovinsko barvo, ogrevana sedeža spredaj, parkirne senzorje spredaj in zadaj ter vzvratno kamero.


Enoprostorec se lahko pohvali z novo pridobitvijo za »lovljenje voznih pasov«. Sistem deluje in mu gre zaupati večino časa. Izdajo ga le slabe označbe na slovenskih cestah.

»Senik« na področju praktičnosti dobi vseh pet zvezdic.

V notranjosti skriva kup predalčkov za drobnarije, v vratih so zajetne odprtine za plastenke. Premična sredinska konzola lahko pospravi zajeten kupček krame, da o prtljažniku ne govorimo. V osnovni pet-sedežni postavitvi sprejme kompletno prtljago za teden dni dopusta, bolj skromen je ob aktivnih vseh sedmih sedežih. Ko pa drugo in tretjo vrsto odstranimo pa lahko odpremo selitveni servis.

Še nekaj kritičnih besed. Podatki na armaturni plošči so preveč razmetani. Ura ter  zunanja temperatura bi morale imeti skupno mesto na enem od zaslonov. V nasprotnem primeru se voznik zgubi v iskanju podatkov. Mogoče bi Grand Scenicu bolje pristajala tudi drsna zadnja vrata, kot jih imata denimo konkurenta Ford Grand C-Max ali Mazda 5. Prtljažna vrata pa bi lahko dobila elektrificiran pomik. Vendar za te dopolnitve se bo definitivno našel čas. In najverjetneje tudi višja cenovna pozicija.