Najmanjši Bavarec postal še manjši. – BMW 114d

Znamka z Bavarskega je leta 2000 proizvedla poslednji agregat za avtomobile z dvomestnim številom moči. Motor z oznako M41 je proizvedel 66 kW (90 KM) moči, katera je bila namenjena pogonu serije 3 (e36).

Kasneje so se številke o moči le še vrtele in višale, dokler se niso ustavile pri trenutno najvišjih 418 kW (560 KM) moči, ki jo proizvaja super hitra limuzina BMW M5.

Po 13. letih se ponovno v BMW-jeve vrste vrača agregat z manj kot 100 »konjiči«. Najmanjši predstavnik bavarske družine, serija 1, tako ponuja nov vstopni model 114d. Agregat ima 1,6-litrsko prostornino z 70 kW (95 KM) zaloge moči in 235 Nm navora. Na pogled skromna številka se v vsakodnevnem prometu dobro obnese. O podhranjenosti vozila ne gre govoriti, saj dizel, podprt s tehnologijo TwinPower, dela čudeže. Kljub temu, da pospešek z mesta do 100 km/h traja zajetnih 12 sekund, so zmogljivosti za premagovanje poti od točke A do B čisto zadovoljive.

Polžji užitek v vožnji!

Vendar, v očeh ljubiteljev znamke, je BMW več kot le vozilo od točke A do B, saj izraža karakter voznika, njegovo željo po uspehu, viziji…takšen voznik prisega na udobje, kvaliteto ter slogan znamke – užitek v vožnji. Tudi slednjega 114d ponuja v določeni meri, a kaj, ko zasanjakom to ni dovolj. Predstavljate si pogovor dveh bavarskih navdušencev na enem izmed srečanj.

Voznik 335 Ci vznemirjeno sprašuje kolega kaj se skriva pod pokrovom, kaj poganja enko. Sogovornik pred odgovorom zardi v odtenek barve testne enke, ter odgovori, da je lastnik modela 114d, ki ima v bistvu 1,6-litrski agregat s tehnologijo….in da privarčuje tu in tam….zgodba polna pojasnjevanja. Mislite, da bi voznik BMW M3 kaj pojasnjeval? Se mi je zdelo.

BMW 114d je s pripadniki znamke tako opravil. Njih zanimajo klasiki in strupeni moderni stroji. Šestvaljni bencinarji, da se razumemo. Na koga torej cilja mali »mlinček«? V mojem pogledu bodo 114d izbrali prestopniki med znamkami, torej tisti, ki bodo prvič stopili v bavarski svet in očetje.

Za svoje ljube hčere.

Testna serija 1 je bila solidno opremljena. Zunanjost je sijala v rdeči barvi, vozilo pa je bilo dodatno še podkovano v 17-palčna platišča. Izbrana stopnja opreme je bila Urban, ki ponazarja mestno-svobodnjaški stil. Ena izmed zanimivosti opreme je možnost izbiranja barvne osvetlitve notranjosti ter prilagajanje jakosti le te.

Dodatno je BMW vseboval še temnejša zadnja stekla, napravo za pranje žarometov, ksenonske luči za dolge in kratke žaromete, Radio BMW Proffessional, usnjeni športni multifunkcijski volan, meglenke in avtomatsko klimatsko napravo.

Najbolj pomembna stvar. Cena. Testno vozilo se je s ceno zavihtelo na dobrih trideset tisoč evrov. O smiselnosti razsodite sami. Povem pa vam lahko, da nakup vozila pripelje na dvorišče dobro znamko, vzbudi zavist pri sosedu in ustvari večjo vpadljivost tako na cesti kot med prijatelji. Ostali privilegiji. Eden izmed njih je definitivno nižja zavarovalna premija, manjši davek in relativno ugodni servisi.

Obratovalni stroški so minimalni. Poraba znaša zmernih 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Odvisno od načina vožnje, lahko poraba niha za 0,5 litra v plus ali minus. Ampak, nizke porabe ne morem ravno odlikovati, saj lahko 2-krat močnejši dizelski agregat v seriji 3, popije ravno toliko kot testni 114d in mi ob tem daje več zadovoljstva, moči ter užitkov. Mogoče pa le t.i. downsizing ne deluje v nedogled?