Pinki – panter. – Peugeot 2008 1.6 HDi Allure

Včasih, predvsem starejše, mučijo bolečine v križu. Včasih le ti pogledujejo za vozili v katera lažje sedejo. Včasih bi samo raje sedeli višje, pa četudi s tem dobimo le fiktiven občutek varnosti in preglednosti.

Prav pogosto pa v zadnjem času proizvajalci ugodijo tem željam. Morda modna muha, morda dejanska potreba. V preteklih letih je trg doživel poplavo vedno manjših privzdignjenih vozil.

Čeprav se sam večinoma otepam vozil pri katerih je oddaljenost od tal višja od povprečnega kuhinjskega stolčka, so ljudje okoli mene navdušeni nad tem. Navdušeni kako enostavno je vstopanje, izstopanje in kako prijetno je sedeti daleč od tal. Največkrat pa se navdušenje ustavi ob pogledu dimenzij vozila, prevelikih agregatov ter nakupnih in vzdrževalnih stroškov. Majhna dvignjena vozila tako predstavljajo idealen kompromis. Majhne dimenzije, majhni agregati in nižji stroški vzdrževanja.

Predstavljajte si Peugeota 208, dvignite ga za nekaj centimetrov, dodajte malce večji prtljažnik in mu nadenite za odtenek drugačne prednje luči. V Peugeotovi matematiki to pomeni da mu prištejete 1800, ne evrov da ne bo pomote, ampak zgolj v ime. 2008 ni nič drugega kot to. Če mislite da je to slabo, potem spadate v skupino ljudi, ki jim takšna vozila pač niso všeč.


V nasprotnem primeru boste navdušeni.

Za višje sedenje in večji prtljažni prostor boste odšteli natanko 2847 evrov več, kot bi jih za podobno 208. Od takšnega avtomobila, ne gre pričakovati velike mere vozne dinamike. Majhen volan v notranjosti sprva sicer obljublja več, a postane na trenutke preveč težak. Ampak tu majhnemu crossoverju ne gre pripisati zamere. Vožnja je dosti udobna in se od nižje 208 bistveno ne razlikuje.

Pohvalim lahko tudi izredno poskočen dizelski agregat s 84 kilovati, ki je ob zmerni nogi in vklopljenem sistemu ECO porabil samo 5 litrov goriva na 100 kilometrov. Zračnemu uporu navkljub, nič več kot primerljive limuzine. Za večino uporabnikov pa bodo tako ali tako dovolj šibkejše različice.

V notranjosti navdušuje z zadostno mero prostora in solidnim prtljažnikom, ki nima dvignjenega roba. Nad izbiro materialov se ne moremo pritoževati, prostor pa lepo poživi velik zaslon na dotik, na katerem upravljate večino nastavitev vozila, multimedio,… Spet lahko delimo mnenja. Uporaba takšnega vmesnika ni najbolj enostavna in če predpostavljamo, da bodo avtomobil kupovali večinoma starejši, to pomeni da bodo potrebovali kar nekaj ur inštrukcij generacije, ki se vsakodnevno ukvarja z digitalnimi čudi.


peugeot 2008 13

Z najvišjim paketom opreme Allure in izbiri doplačljivih lahkih platišč z M+S pnevmatikami, dobimo v vozilu nameščen grip control. Sistem, ki prilagaja elektroniko za vožnjo po pesku, blatu in snegu. Čeprav je oddaljenost vozila od tal zadostna, osebno dvomim, da bo kdo mestnega crossoverja sploh kdaj zapeljal na teren, prav tako pa nobena elektronska naprava ne bo nadomestila štirikolesnega pogona, ki ga peugeot ne ponuja.

Na koncu naj dodam še edine tri bistvene zamere vozila.

Prva zamera je svetilnost snopa zasenčenih luči, ki ne ponuja dovolj, na seznamu opcijske opreme pa ni mogoče najti ksenonskih žarometov. Druga je cena tesnega primerka, skoraj 23 tisočakov je potrebno odšteti zanj. Preveč.

V osnovi stane bencinska različica 13.613 evrov, žal moramo prišteti še dobrih 860 evrov za klimatsko napravo, ki ne sodi v osnovno opremo. Leta 2013. Osnova tako nanese 14 tisočakov in pol. Opremo in agregate je potrebno izbirati premišljeno. Zadnja zamera pa leti zgolj na testno vozilo. Nekdo je pri konfiguraciji novega vozila nanj nadel roza nalepke. Takšna barvna kombinacija naj ostane rezervirana za voznice ženskega spola. Že dolgo se za menoj ni obračalo toliko glav.

Peugeot 2008 je zanimiv majhen crossover, ki ga bodo cenili tisti, ki radi sedijo višje. Cenovna dostopnost je pogojena z našimi željami, če ne pričakujemo preveč bomo dobili dobro končno ceno, če pa pričakujemo ogromno opreme in dodatkov, pa bomo morali globoko seči v denarnico.