Dizelski upornik. – Volkswagen Golf GTD

Legenda o Golfu je stara kot Zemlja. Mnogi celo ne vedo več kaj je bilo prej. Zemlja ali Golf. Vendar Golf kljub temu ostaja neznanka za vse. Tako za nepoznavalce, kot tudi za lastnike, saj so si vozila iz generacije v generacijo vse bolj podobna.

Predvsem pride podobnost do izraza pri osnovnih izvedenkah vozila. V primeru izvedbe GTD, pa se ugibanja o serijah končajo.

Golf GTD si je veliko delov prilastil s športno usmerjenega brata. Ali bolje povedano, bencinskega brata z oznako GTI.  Sprednji odbijač ima velik zajem zraka ter globoko zarezane LED meglenke. Po boku se razteza aerodinamični podaljšek, na zadku je nameščen spojler in odbijač z dvojnim izpušnim zaključkom. Celoto zunanjosti GTDja začinijo še 19-palčna lita platišča v črni barvi.

Redki bodo opazili razlike med bencinskim in dizelskim modelom. Med opaznejše detajle spada dvojni zaključek izpušne cevi pri modeli GTI in znamenita rdeča linija na sprednji maski, ki poteka skozi žaromete. Razlika se opazi še pri velikosti zavornih kolut, litih platiščih in po oznaki.


V notranjosti se zgodba nadaljuje.

Sedeži imajo karirast vzorec povzet po originalnem Golfu GTI iz leta 1975. Paket GTD vsebuje še manjši, športno prisekan volan, prestavno ročico v obliki žogice za golf, imitacijo karbona, črno stropno tapeto  in ostale sladkorčke opreme Highline. Na sprednjih sedežih se odlično in udobno sedi. Nudijo ogromno bočne upore, manjka le ogrevanje sedežev. V drugi vrsti je Golf, Golf. Prostoren. Pelje lahko tri odrasle in ponuja 380 litrov prostega prtljažnega prostora.

golf gtd 11

Dvomljivost o modelu vozila je jasna nemudoma, ko pritisnemo gumb za zagon. Prebudi se dvolitrski dizelski stroj. V izvedbi GTD razvije 135 kW (184 KM) moči in 380 Nm navora. Ste še vedno hladni zaradi dizla? Naj vam zaupam meni ljubo lastnost. Z doplačljivim sistemom Sport&Sound GTD sploh ne zveni slabo. Prilagojeni izpušni sistem ustvari rohnenje V8 agregata. Neprecenljivo. Prednosti se ne končajo tukaj. Poleg tega, da je GTD izjemo kultiviran in posedično uporaben za vsakdan, je tu še izjemno nizka poraba glede na zmogljivost vozila. V povprečju je znašala okoli 6 litrov na 100 kilometrov.


Golf GTD se še kako rad zapodi v ovinke.

Zaradi dizelskega agregata niso oskrunjene niti vozne lastnosti.  Lega je dobra. Neodvisno vzmetenje z nastavljivi blažilniki po trdoti (DCC) omogoča nadzorovano odpeljane zavoje. Elektronika je precej popustljiva in ne vskoči za vsako ceno. Možno jo je tudi popolnoma izključiti in se preizkusiti v vlogi dirkača. Pri hitri vožnji bi si občasno želel za malenkost bolj neposreden volan, kot pri Focusu ST ali Meganu RS. Sploh v primeru, če se znajdete na katerem izmed dirkališč, kot so to predvidevali snovalci Golfa GTD, ki so mu namenili štoparico (lap timer).

Testni GTD je bil opremljen še z enim bombončkom, ki ga še na uredništvu nismo preizkusili. Volkswagnov radarski tempomat. Zahteva le 331 evrov doplačila in nudi čisto drugačen nivo vožnje kot osnovni tempomat. S stikali na levi strani multifunkcijskega volana izberemo želeno delovanje. Pritisnemo SET in že sistem prevzame nadzor nad hitrostjo.

Mi nadzorujemo delovanje tako, da na zaslončku med števcema spremljamo ali sistem zaznava vozilo (sveti avtomobil), kakšno varnostno razdaljo naj drži in s kakšno hitrostjo potujemo. Med testom sistem nikoli ni zatajil. Izkazal se je za zelo suveren izdelek, ki bi v kombinaciji z DSG menjalnikom prišel še bolj do izraza. Pri izvedbi z ročnim menjalnikom je hiba le ta, da moramo spremljati obrate in prestavljati v nižje prestave ob zaviranju oz. v višje pri pospeševanju tempomata.

Golf GTD združuje prijetno s koristnim.

Je hiter in za Golfa, izredno dinamičen. Obljublja dobro ekonomsko računico, tako kot običajen Golf. In je ravno dovolj poseben, da izstopa iz nepregledne množice Golfov.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1968 ccm, 135 kW (184 KM) pri 3.500/min, 380 Nm pri 1.750-3.250/min. Poraba goriva (EU) 5,1/3,7/4,2 l/100 km. CO2: 109 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/40 R18 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,286 m, širina 1,790 m, višina 1,442 m. Medosna razdalja 2,631 m. Prtljažnik (normno) 380 – 1270 l. Rezervoar: 50 l. Mase: prazno vozilo 1.377 kg, dovoljena skupna masa 1.850 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 230

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,5

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,9

Osnovni model (Golf 1.2 TSI): 15.553 EUR

Testno vozilo (Golf GTD): 30.115 EUR