Razločna odličnost. – Audi A3 1.6 TDI Ambition

Wolfsburški koncern ima eno izmed bolj pretkanih metod poslovanja z avtomobili. Vozila izhajajo iz skupne platforme, delijo si preverjene dele in so cenovno premišljeno pozicionirani.

Ljudski avto je postala Škoda, sledi ji Seat z nekoliko bolj drznim dizajnom. Nekoliko višje in dražje sedi Volkswagen. Stopničko višje se nahaja Audi in najvišje Bentley oz. Bugatti. Ta teza resnično drži?

V bistvu hipoteza v določenih primerih pade.

V primeru testnega Audija A3 na zasnovi zadnje preme. Kot vemo, nova generacija temelji na skupni MQB platformi, torej je podvozje enako kot pri Golfu, Leonu, prihajajočem Passatu in tako naprej. S platformo so bili uvedeni tudi varčevalni ukrepi, kar pomeni, da vozila z manj kot 110 kW moči imajo zadnjo premo poltoge zasnove. Kljub temu, da Audi zagovarja prednost v tehniki, se je testni z 1,6-litrskim dizelskim agregatom ponašal s poltogo zadnjo premo.

Saj ne, da bi bilo s takšno zasnovo preme kaj narobe, vendar, če pomislimo, da je druga generacija vozila imela kompletno neodvisno vzmetenje, zakaj sedaj, pri tretji šparajo. Saj to je vendarle Audi. In je tudi zato dražji od Golfa. Naslednja stvar, ki me je zmotila je izgled. Predvsem notranjosti, ki ob zloženem ekranu deluje…ceneno. Čisto nič premium. Tudi sama oprema ne dvigne nivoja vozila, čeprav Sportback z vsemi dodatki stane nekaj manj kot 30 tisočakov.


audi a3 8

Pravzaprav so tako ali tako pomembni le štirje krogi na »haubi«.

Sportback ponuja za odtenek več prostora zadaj sedečim potnikom  in z dodatnim parom vrat nekaj več vsakodnevne praktičnosti. Kvaliteta izdelave kabine je dobra. Izbrani materiali na armaturni plošči so boljši kot pri Golfu ali Leonu. Sedeži so prijetni, vendar ne najbolj kvalitetno obdelani. Za kaj več je potrebno in vredno doplačati za športne sedeže.

Testni avto je bil opremljen z biksenon žarometi, parkirnimi senzorji, dvopodročno klimatsko napravo, MMI multimedijo, tempomatom in omejevalnikom hitrosti. Spisek opreme je dokaj kratek. Razen osnovne varnostne opreme, električnih stekel in električne parkirne zavore, nisem pozabil ničesar našteti. Tako pač zgleda premium avtomobil za »mali« denar.


K veliki ceni je pripomogel izbor dizelskega agregata.

Ta z 1,6-litrsko delovno prostornino in 77 kW (105 KM) moči povsem zadostuje potrebam povprečnega uporabnika. Moč se prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki pripomore k izjemno nizki porabi goriva. Tovarna obljublja povprečje 3,8 litra na 100 prevoženih kilometrov. In veste, da mi je to številko dejansko uspelo doseči. Seveda sem se odrekel klimatski napravi in še marsičemu, vendar očitno se da voziti ekonomično, kljub temu, da A3 ni hibrid ali električar.

V povprečju je Audi A3 Sportback na testu spil okoli 4,8 litra, kar je odličen rezultat za mestne (speljevanja) in avtocestne vožnje (nizka prostornina). Nad vožnjo se nimam kaj pritoževati. A3 se pelje udobno. Na daljših neravninah zna zadek malce poskakovati zaradi prej omenjene poltoge preme. Volan, menjalnik, sklopka so mehki za ravnanje. Primeri za pripadnice nežnejšega spola.

Na splošno je A3 Sportback zelo prijeten avtomobil, ki bi ga z veseljem priporočil.  Vendar, če gledamo na vozilo z razumske plati, lahko za 27 tisoč evrov kupimo spodobnega Golfa ali hudičevo dobrega Leona. Ampak pri nakupu avtomobila redko radi kaj razumemo. Nekateri pač obožujejo prstane, pa naj si bo to na roki ali pa na »haubi«.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1598 ccm, 77 kW (105 KM) pri 3000-4000/min, 250 Nm pri 1500-2750/min. Poraba goriva (EU) 4,6/3,3/3,8l/100 km. CO2: 99 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesni par, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/55 R16.

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,310 m, širina 1,785 m, višina 1,425 m. Medosna razdalja 2,636 m. Prtljažnik (normno) 380 l. Rezervoar: 50 l. Mase: prazno vozilo 1335 kg, dovoljena obtežba 530 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 195

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,9

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 4,8

Osnovni model (Audi A3 Sportback TFSI attraction): 20.470 EUR

Testno vozilo (Audi A3 Sportback 1,6TDI attraction): 27.181 EUR