Barvit kot grafit! – Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec Slam (Enjoy Sport)

Adam predstavlja za Opel nekakšno prelomnico. S korenitimi spremembami so začeli že z Insignio, Adam pa ima podobo nalogo v razredu majhnih avtomobilov.

Niso se zgledovali po nekaterih konkurentih, ki so stavili na retro obliko. Pravijo, da se Adam ne ponavlja, ne posnema in je samosvoj. Adam pa je tudi nekakšen modni izziv ali morda stil življenja…

Opel se je torej podal v boj v najmanjši avtomobilski razred. Poleg izstopajočih barvnih kombinacij – tokrat v izzivalnih »močeradastih« odtenkih – obliko zunanjosti zaznamuje maska, kjer so si oblikovalci zamislili elemente letalskega krila. Ok!? Poudarili so tudi bočne linije. Svojevrsten vtis pa daje streha, ki jo imenujejo »lebdeča« in daje občutek, kot da lebdi nad avtomobilom. V drugi barvi in s kromirano ločnico.

Troja vrata za dostopnost do notranjosti niso prav najboljša rešitev ampak za tako majhen avtomobil (3,7 m!) je to najbrž edina pametna možnost. Stranska vrata pomenijo daljšo pot odpiranja, za dostop do zadnje klopi pa je treba naprej preklopiti in naprej »odpeljati« prednja sedeža. Za otroke ne bo težav, starejši pa bodo že premislili kako se bodo skobacali do zadnjih dveh sedežev. Čeprav sedenje tam ni tako strašno utesnjeno kot se morda zdi na prvi pogled.


Ampak kot rečeno, mladina v otroškem sedežu zna biti tam prav zadovoljna, pa najbrž tudi mlada mamica, ki s križem še nima večjih težav. Upam, da mi moški del ne bo zameril ampak Adam kot »modni dodatek« najbrž bolj pristoji ženski vozniški populaciji…Mladina danes pa tako ali tako kakšnih posebnih predsodkov okoli tega nima. Živel unisex!

Tudi dostop do prtljažnega dela je malce neroden.

Pa ne samo zaradi majhnih vrat prtljažnika ampak tudi zaradi dobro skritega gumba za odpiranje. No, potem ko že pridete do njega najprej s strahom zadržite odpirajoče se vrata, ki ob močnejšem nihaju zadrhtijo kot bi bila iz papirja. Visok nakladalni rob in ozka odprtina pokrita s polico, ki dvignjena zastira pogled nazaj, če jo ročno ne spustite, le še potrdijo, da je Adam majhen avtomobil.

Ima pa vseeno eno dobro lastnost in to, da lahko naslonjali (deljivi na pol), enostavno odstranite in tako za kar nekaj povečate prtljažni prostor. Avtomobil »za dva« tako postane tudi prostorsko bolj uporaben. Zanimivo je, da ob prvi predstavitvi o tehničnih lastnostih Adama sploh ni bilo kaj dosti govora, recimo o tem, da sta na razpolago le dva bencinska motorja s petstopenjskim ročnim menjalnikom, ali da je prostornina prtljažnika le 170 litrov…


Prav tako pisana kot zunanjost je lahko notranjost Adama.

Barvne kombinacije šivov na sedežih, različni barvni vstavki in vzorci poživijo notranjost in včasih je treba kar nekaj poguma, da se človek odloči za kaj takega. Eden takih izzivov je bil naprimer  prvi Twingo. Pa se jih še danes veliko vozi po cestah. Bo tudi Adamu uspelo tako dolgo ostati med zanimivimi? Ampak živahna notranjost lahko vpliva tudi na ugodno razpoloženje. Tudi klasične sivine in črnine se človek slej ko prej naveliča. Pohvalno je tudi, da lahko nekaj dodatne opreme dokupimo tudi kasneje ali pa jo kasneje spreminjamo… Barvna monotonija je torej na nek način preteklost. Menda so celo poskušali prešteti koliko različnih kombinacij ponuja novi mali Opel in prišli prek števila 30.000! Izbira pravega zna biti zato kar svojevrsten izziv. Morda za nekatere celo problem?

Adam pa ni le modno obarvan pač pa opremljen tudi z najmodernejšo tehnologijo. Od povezljivosti v splet do asistenčnih sistemov kot so sistem samodejnega parkiranja, city mode lahkotnosti volana, nadzor nad tlakom v gumah, pomoč za speljevanje na klancu, nastavitve trdote podvozja (sport, comfort)… Šest zračnih varnostnih blazin pa je že v osnovni opremi…

Testni Adam je recimo imel ogrevana prednja sedeža in volanski obroč, v meniju prikazanem v velikem barvnem LCD zaslonu na vrhu sredinske konzole, pa možnost izbire nešteto individulanih nastavitev. Poleg radijskega sprejemnika je tu potovalni računalnik z obilico podatkov, vključno s statistiko varčnosti, le navaditi se bo treba, da »stikala na dotik« včasih ne reagirajo takoj, kot bi pričakovali. Z gumbom na stropu lahko spreminjamo barvne odtenke  notranje osvetlitve. Opremili so ga tudi z ogromnimi, kar 18 palčnimi platišči in temu primernimi nizkopresečnimi gumami (35!).

Trša vožnja, brez športnega občutka

Posledica slednjega je tudi precej trša vožnja, tako, da za več udobja takšnih ekstremov na svetujemo. Je pa najbrž ljubiteljem športnejše vožnje takšna kombinacija kar pravšnja. Ampak »športna« vožnja potem pomeni tudi kar nekaj večjo porabo goriva saj priganjanje motorja pomeni pravzaprav le to. Če ste pri tem pričakovali tudi športno vodljivost in odzivnost volana vas moramo tukaj najbrž razočarati. Volanski mehanizem ja namreč preveč natančen in občutljiv, tako, da trpi vodljivost in stabilnost. Prave odzivnosti in občutka ceste pa žal ne ponuja. Kljub »dualnosti«, ki ponuja možnost trše in mehkejše nastavitve volana.

Testni Adam je poganjal močnejši, 1,4-litrski štirivaljnik (bencinski seveda). Verjetno je to tudi boljša izbira saj je tistih »100 konj« očitno podrejenih sodobnim zahtevam o čistoči izpuha. Če bi bil šibkejši, bi bil najbrž že prešibak. Adamu tako ponuja precej iskrosti, dovolj pa je tudi prožnosti, dobro pa sodelujeta tudi s petstopenjskim ročnim menjalnikom.

Ampak, kot rečeno, tehnično Adam ni tako zanimiv kot po izgledu. In če je avtomobilom usojeno, da postanejo tudi modni dodatek bo Adam prav gotovo eden med njimi in eden med prvimi …