Umirjeni razred VTi. – Citroën C3 VTi 85 Seduction

Ta VTi se seveda sliši blazno fino. Prav lepo zazveni v ušesih. Kar preveč spominja na tisti legendarni GTI! Zato vsem tistim, ki imajo v mislih slednjo kratico takoj povejmo, da ne razmišljajo v pravo smer. Da ne bo potem kakšnih razočaranj.

Ne, ne gre za nikakršno športno različico, pač pa prej za špartansko, varčevalno, plebejsko smer. Tistim pa, ki jim današnji šolski sistem ne daje prav veliko splošnega znanja razložimo še »plebejski«. Lahko bi rekli da gre za tisti nižji sloj… Zahtevnejši avtomobilisti si bodo morali pač omisliti kaj bolj prepričljivega.

Ampak ne gre kar takoj vreči puške v koruzo, kot bi rekli včasih. Citroen C3 je lahko prav prijetno, vsakdanje uporabno, prostorno in nezahtevno družinsko prevozno sredstvo. Vprašati se je namreč treba kaj sploh potrebujemo in če znamo biti zadovoljni s tem kar nam ponuja je lahko kompromis prav posrečen.

Predvsem gre za ne preveliko (!) petvratno kombilimuzino, ki tako s številom vrat (dobra dostopnost) kot s solidnimi voznimi lastnostmi in nenazadnje prostornostjo in nezahtevno uporabo olajša vsakodnevne prevoze do šole, vrtca, trgovina ali delovnega mesta. Peta, prtljažna vrata omogočajo nakladanje tudi večjih kosov prtljage (otroški vozički itd), tretjinsko zlaganje zadnjega sedežnega naslona pa postopno povečljivost prtljažnika in s tem prilagodljivost potrebam. Temu lahko rečemo vsestranska uporabnost.

Da gre za zadnjo (osveženo) različico  je jasno po obliki prednjega dela, odbijaču in maski in seveda po »modnih« LED dnevnih lučeh. Kozmetično so obdelali tudi zadek in notranjost a le pikolovci bodo našli razlike. Udobna in malce višje nameščena prednja sedeža omogočata dober pregled nad okolico, vendar pa to še ne pomeni, da ne bi bila parkirna tipala (ki jih ni), vsaj zadaj, zelo dobrodošel pripomoček.

Saj vemo, da tako vozilo najbrž naredi več kilometrov po mestnih parkiriščih kot pa na dolgih relacijskih vožnjah. Zanimivo, da so se tokrat v paket opreme odločili vgraditi tempomat in omejilnik hitrosti. Seveda, tudi dobrodošla oprema. Med dodatno opremo spada tokrat podaljšana steklena streha, oziroma v streho podaljšano vetrobransko steklo (Zenith). Daleč nazaj, skoraj do sredine avtomobila. Ki pa ima tako dobre kot slabe lastnosti.

Za tiste, ki imajo radi nad glavo svetlo nebo je rešitev idealna.

Za pol metra nazaj podaljšana steklena streha omogoča prav to. Seveda jo s premičnim delom lahko spremenimo v povsem običajno, zaprto streho. Le da noben od senčnikov nima vgrajenega kozmetičnega ogledalca (Halo! In to naj bi bil damski avto??). Potem je zmanjkalo prostora tudi za stranska strešna oprijemala, pa tudi višina strehe se je zaradi takšne dvojne konstrukcije nekoliko znižala. Za kakšne višjerasle potnike (predvsem zadaj) je včasih tudi tistih nekaj centimetrov zelo dobrodošlih. Kompromis je torej treba vzeti za gotovo dejstvo.

Voznikovo delovno okolje je pravzaprav dovolj prijetno in predvsem ne preveč zahtevno, tako, da ni potrebnega posebnega poglabljanja v sisteme ali nastavitve. Hitro in zlahka vsak obvlada ker je potrebno (za vožnjo). Stikal ni preveč, so lahko dosegljiva in vidna, že znani ročici za volanskim obročem pa omogočata praktično in intuitivno upravljanje. Na levi strani s tempomatom na desni pa z radijskim sprejemnikom. Merilniki so enostavni in pregledni, v desnem delu pa je tudi dobro viden »svetovalec« za pravočasno pretikanje.

Zgodba zase je seveda pogonski agregat, ki sledi svetovnim trendom. Vsej v določenem smislu. Zahteve po čim manjšem onesnaževanju okolja vodijo proizvajalce avtomobilov k izbiri čedalje manjših agregatov. Tako imenovani »downsizing«. Ki pa ni nujno vedno ravno prava, oziroma najbolj učinkovita rešitev. In ko se večina drugih odloča za zmanjševanje motorja in uporabo turbo puhala, so v skupini PSA očitno prepričani, da ga njihov motor ne potrebuje.

No, ja!

C3 je torej opremljen z 1,2-litrskim trivaljnikom z atmosferskim sesalnim načinom. Premore spremenljivo geometrijo odpiranja ventilov in štiriventilsko tehniko. In očitno jim je uspelo vse skupaj dokaj solidno uglasiti. Motorja seveda ne razganja od moči in navora, je pa dokaj dobro odziven pri umirjenem načinu vožnje. Kot pričakovano ga malce zmanjkuje na dolgih klancih in pri polno obremenjenem avtomobilu. To lahko nekoliko ublažimo s pretikanjem v nižje prestave, vrtenje v visoke vrtljaje pa lahko pomeni tudi večjo porabo goriva.IMG_6838

Pri pogostem pretikanju in z ne preveč potrpljenja pa lahko nekoliko nervoze povzroča ne prav natančen menjalnik. Hitrosti mu torej niso prav ljube. Vendar, ker je skromnost lepa čednost (so rekli včasih!), z nekoliko potrpljenje tudi C3 lahko opravi vse svoje naloge. Tudi volanski mehanizem, tako kot podvozje sta naravnan na udobje, zato tudi tu od C3 ne pričakujte kakšne pretirane »možatosti«. Nad volanom bodo prav gotovo najbolj navdušene šibkejše ženske ročice, prav tako kot tudi nad udobjem podvozja. Sicer pa je vodljivost kljub temu dokaj dobra in avtomobil tudi v tem pogledu dokaj dobro uboga vse ukaze.

Ko na koncu potegnemo vse niti in smo končno prepričani, da s tistim VTi niti slučajno niso imeli želje posegati v razred GTI, si pravzaprav malce oddahnemo. In če pričakovanja niso previsoka lahko tudi takle C3 povsem zadovolji večino potreb. Ampak, kot rečeno dobro se je prej vprašati kaj sploh potrebujemo. Tako se lahko izognemo razočaranjem in mirno uživamo v »umirjeni« vožnji…