Osvojljiva samosvojost. – Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo

Pred nekaj meseci sem si zadal nalogo poiskati avtomobil brez napake, brez samcatega minusa. Ne najbolj enostavna naloga, se je izkazala za dolgočasno, ko sem določil avtomobil. Ni mi niti malo pristajal. Je torej popolnost preveč popolna?

Ne pravim, da mora avtomobil škripati, neokusno izgledati ali biti popolnoma nevozen. Ne. Ampak imeti mora iskro. Karakter, ki ga lastnik z avtomobilom vzpostavi v le nekaj prevoženih kilometrih. Pa čeprav ima vozilo na čase svoje muhe.

Podobna zgodba se je razvila med testiranjem prenovljene Opel Insignie. Model, ki je nekako rešil znamko Opel pred propadom hvalijo vsi povprek. Lastniki, svojci lastnikov, firbci, preprodajalci avtomobilov. Hvalijo njegov izgled, udobje in ugodno porabo goriva. Moje izkušnje z Opli in nizkimi porabami niso najboljše. Poln upanja, da bo tokrat drugače, se lotim testiranja.

Ob prenovi je Insignia z izgledom šla stopničko višje.

Linije so postale elegantne, kromirana maska se še bolj razprostira na nosu vozila. Zadaj so luči ločene s kromirano letvico sposojeno s Cascade. Rezultat je zavidljiv zadek z mogočnimi boki. Bočna linija ostaja kupejevsko padajoča, vendar na zadnji klopi je dovolj prostora za glave potnikov. Njihova kolena pa tudi ne bodo drgnila v zadnjo stran sedeža. V drugi vrsti še za komfort skrbijo zatemnjena stekla, zavesice in ventilacija.


Kokpit je dobil novo, prečiščeno podobo. Še vedno nepoznano število gumbov je zamenjal velik osrednji zaslon občutljiv na dotik, podprt s sistemom Intelilink. Komande sistemu ukazujemo preko sledilne tablice na sredinskem grebenu ali preko volanskih tipk. Pod zaslonom je vrstica rezervirana za radio ter ostale medije. Nižje se nahaja klimatska konzola, pri kateri se temperatura nastavlja zopet na dotik.

Naslednja novost je instrumentna plošča z večnamenskim zaslonom. V osnovi deluje kot števec hitrosti, ki ga lahko poljubno podkrepimo z navigacijo, telefonskim klicem, potovalnim računalnikom ali izborom skladbe. Števci vrtljajev, stanja goriva in temperature motorja ostajajo analogni. Obliko je spremenil volanski obroč, ki se postal debelejši in pridobil novejše upravljalne tipke.

Položaj za volanom je enkraten. Sedeži so vrhunski, kar tudi morajo biti, saj so nagrajeni z ergonomskim certifikatom. Kabina je prostorna. Nihče od potnikov ne bo ničesar pogrešal.


Insignia je resnično dorasla limuzina.

No, v testnem primeru kombilimuzina. Imela je namreč pet vrat, katera je pretkano skrivala. V kolikor na njih ne bi bil pritrjen neestetski brisalec, bi le redki uganili izvedenko. Pod prtljažnim pokrovom se skriva 530 litrov prostora, ki ga lahko povečamo na 1.470 litrov.

Za spodoben premik ob naloženem vozilu, je skrbel novi, 2,0-litrski dizelski agregat s 105 kW (143 KM)moči. Agregat je dovolj zmogljiv in prožen že v nizkih vrtljajih. Dobro sodeluje s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter se odlično odreže ob pospeševanjih. Postanki na črpalki bodo redki, saj agregat v povprečju zahteva šest litrov goriva, kar omogoča avtonomijo 1.100 kilometrov.

Vožnja z Insignio je udobna tudi na slovenskih cestah. Res, da so Opli znani po trdoti in velikih platiščih, a Insignia dobro kljubuje razdrapanim cestiščem. Zahtevni šoferji bodo pogrešali natančen volanski mehanizem in krajši menjalnik. Konec koncev pa gre tukaj za avtomobil umirjenega, družinskega kova. Športnost je izvzeta.

Insignia se je na testu presenetljivo izkazala.

Nudi vse kar voznik, sopotnik oz. celotna družina potrebuje. Ekonomično, udobno vožnjo z veliko mero stila, tehnologije ter varnosti. Čeprav je Insignia na trenutke samosvoja in ne želi povezati pametnega telefona, predvajati želene skladbe ter samodejno brisati dežnih kapljic, ji zaradi neizmerne karizmatičnosti ne morem prav nič zameriti. Enostavno je osvojila Slovence in osvajala jih bo še naprej.

 

Motor     

Turbodizelski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.956 ccm, 103 kW (142 KM) pri 4.000/min, 350 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,0/3,0/3,7 l/100 km. CO2: 99 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R18 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,842 m, širina 1,856, višina 1,489 m. Medosna razdalja 2,737 m. Prtljažnik (normno) 530 l. Rezervoar: 70 l. Mase: prazno vozilo 1.503 kg, dovoljena obtežba 505 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 205

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,5

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,1

Osnovni model (1.4 Turbo Edition 5v): 23.550 EUR

Testno vozilo (2.0 CDTI Cosmo 5v): 30.250 EUR