Hiteči blisk. – BMW 535d xDrive

Konjeništvo je drag in petičen šport. Zahteva razum, ljubezen, predvsem pa denar. Oprema, krma in konj, ki stane vsaj tisočaka, so le začetni stroški ob vstopu v svet galopiranja. Si predstavljate, da si nekoč v hlevu lastite kar 313 vrancev?

V tem primeru je BMW 535xd nakup stoletja, saj cena na konja znaša dobrih 276 evrov. Število konjičev ustvarja nepredstavljivo hitrost za skoraj dvotonsko družinsko limuzino. Linijski šestvaljnik s pomočjo variabilnega krmiljenja turbinskih puhal (TwinTurbo) razvija 230 kW (313 KM) moči in 630 Nm navora. Moč se prenaša na vsa štiri kolesa z inteligentnim xDrive pogonom. Rezultat je fenomenalen.

Z mesta se takšna petica do ‘stotice’ požene hitreje, kot potrebuje povprečen moški za odpenjanje ‘moderčka’. Po četrt minute števec hitrosti že kaže trimestno cifro s številko 2. Če ga pri 250 km/h ne bi ustavila elektronska blokada, bi šestvaljnik neumorno sopihal še višje in hitreje.

Bistvo skrito očem!

In če mislite, da se moč Bavarske petice vidi že na 850 metrov, se motite. Mnogi bi zaradi tega izbrali še dodaten M-Sport paket zunanjosti in s tem uničili skrite čare vozila. Elegantna limuzina čisto dobro brani svoje poreklo. Pred semaforjem težko ločite, da na vaši levi stoji … bolid. Opazna znamenja moči sta (neodstranjena) oznaka motorja in razdvojen zaključek izpušnega sistema (samo 535 edicije). Vse ostalo je klasično. Nevpadljivo.Varljivo.

Kabina stavi na udobje ter dobro počutje potnikov. Sedeži so odeti v usnje, voznik in sovoznik se razvajata na komfortnih sedežih. Udobje med vožnjo ima visok standard. Potniška kabina je odlično zvočno izolirana, vzmetenje ter sedeži pa dobro absorbirajo vibracije.

Ergonomija je na visokem nivoju. Volanski obroč je izdatno nastavljiv, s pomočjo elektrike, se razume. Volan, produkt M oddelka, lepo sede v roke. Pohvali se z odebeljenim ter mehkim prijemom. Multifunkcijske tipke so nameščene na ozkih prečkah. Mogoče bi zaradi praktičnih razlogov le zamenjali pozicije. Tiste z leve na desno in obratno. Tako kot je bilo nekdaj (e39).

Informacijsko zabavni sistem iDrive se je jeseni 2013 naučil slovenskega jezika. Opravljani gumb na sredinskem grebenu je dobil večji premer in s tem manj utruja voznikove prste. Po novem ima na vrhu še sledilno tablico, ki odlično zaznava napisane simbole. Povezljivost s pametnim telefonom je hitra, sistem razporejanja albumov in skladb logičen, navigacija pa odzivna in natančna.

Ne rabi uzde, uboga brez vajeti!

Za varnost, poleg štirikolesnega pogona, skrbi DTC z vrsto sorodnih podprogramov. Vožnjo razbremenjujejo avtomatizirane luči, brisalci, samozatemnitvena vzvratna ogledala, kamera za vzvratno vožnjo ter tempomat z zavorno funkcijo.

V bistvu je ni stvari, ki bi jo lahko poslovnemu vozilu leta oporekal. Tudi poraba goriva je bila na testu nesramno nizka. V povprečju je ‘šestak’ zahteval 6,7 litra na 100 prevoženih kilometrov. Še konj spije več na enaki razdalji.

Sigurno se bo našel kdo, ki bo obregnil ob ceno testnega vozila. Vendar, če na petico gledamo z vidika zmogljivosti, niti ni tako čudno, da cena seže tako visoko. Gre pač za eno izmed hitrejših limuzin in kar četrto najhitrejšo v floti serije 5. Za nekaj desetink vam bodo ušli le M5, M 550d ter 550i, ki pa stanejo dosti več in zahtevajo mnogo več.

 

Motor         

Turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 24 ventilov, 2.993 ccm, 230 kW (313 KM) pri 4.300 vrt./min, 630 Nm pri 1.500 vrt./min. Poraba goriva (EU) 7,2/5,2/6,0 l/100 km. CO2: 157 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, ESP, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 245/40 R18 (Dunlop Sport Maxx).

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,899 m, širina 1,860 m, višina 1,464 m. Medosna razdalja 2,968 m. Prtljažnik (normno) 520 l. Rezervoar: 70 l. Mase: prazno vozilo 1915 kg, dovoljena obtežba 600 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 250

Pospešek 0-100 km/h (s): 5,1

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,7

 

Osnovni model (BMW 518d): 39.900 EUR

Testno vozilo (BMW 535xd): 86.456 EUR